€mma - Isprinsessan

Direktlänk till inlägg 28 juli 2007

Listan görs lång

Av Emma Johanna Andersson - 28 juli 2007 20:53

Namn: Emma (Egon enligt mamma)
Födelsedag: 5 September
Hemstad: Sollefteå

Ögonfärg: Gråblå
Hårfärg: Blondie
Längd: Ganska långt typ ner till brösten
Höger/Vänsterhänt: Höger
Värsta vana: Vet inte när jag ska vara tyst
Stjärntecken: Jungfru
Sko stlk: 34-36
Är dina föräldrar skilda: Dom har aldrig varit gifta.
Skor idag: Gula
Din svaghet: Tar åt mig för mycket ibland

Dina rädslor: Hmmm... Krokodiler och höjder
Mål för det här året: Klara första läsåret på universitetet
Mest använda fras på msn: jaaaa
Det första du tänker på när du vaknar: Oh herre låt mig somna om igen
Dina bästa kännetecken: ??
När går du och lägger dig: När jag är trött vilket kan bli rätt sent tyvärr
Mest saknade minne: Ayia Napa (Rodney, Nissibeach,solen, värmen och GG) + studentveckan (med min älskade klass) 


Favoriter


Färg: Blå&GrönMat: Biff med bambu skott
Sport: Hockey och fotboll
Djur: Kinesisk nakenhund vid namn Iris

Glass: Vanilj eller jordgubb
Godis: Lakrits
Affär: MQ
Sallad: TONFISK!
Skådespelare:
Låt: L´amour toujours- Encore eller Halo- tAKiDA
Bokstav: E
Nummer: 7
Tuggummi: Nåt med Lakrits
Helgdag: Jul eller midsommar
Årstid: SOMMAR
Tandkrämssmak:
Radiostation: P3 helt klart!
Parfym: Dolce Gabbana - Light blue
Doft: Bebis
Kroppsdel på motsatta könet: Hmm, magen kanske fast jag kollar kläderna


Vänner och livet


Vad vill du bli när du blir stor: Lärare (1-7), arkitekt eller inredare
Hur vill du dö: 125 år gammal i min säng hemma stilla och lugnt om inte det händer ska det gå fort, jag vill inte plågas
Vem av dina vänner är mest lik dig: JP
Vem är högljuddast: Nån av killarna
Vem får dig mest att skratta: Alla får mig att skratta
Vem har du känt längst: Marre
Vem är blygast: Magda
När grät du mest: När jag såg Raise your voice första gången
Vad är den bästa känslan i världen: Vinna SM-guld och bara få göra det man älskar mestVärsta: Jobba
Vart vill du bo i framtiden: På Cypern eller i New York, annars Karlstad
Om du fick ändra en sak på dig själv, vad skulle det vara: Fötterna, skulle inte vara fel att vara en 37:a eller 38:a, finns inga skor i 34-36 om man är för sent ute!

Har du någonsin


Varit kär: Ohoja
Moonat någon: Nope, inte vad jag kan minnas iaf
Rymt hemifrån: Nä
Föreställt dig ditt ragg naken: Jaaaa
Skolkat: Men jaa
Sovit utomhus: Japp
Gråtit i skolan: Ja
Spytt i skolan: Nej
Velat bli modell: Mja, insåg rätt tidigt att Gud inte skulle ge mig längden
Gjort något riktigt dumt som du skrattar åt idag: haha, har jag nog
Sett en död människa: Nej
Druckit alkohol: O men måste det ens frågas

Ätit sushi: Nej råfisk är inget för mig.
Varit på scen: Ja
Snattat: Ja om det räknas när jag 3 år?!
Varit full: Absolut--- aldrig.. ;P

Retats: Hehe I love it!
Blivit nerslagen: neej har aldrig lyckats med den bedriften

Du??


Svär: Hela tiden

Sjunger bra: Mja har spelat in 2 skivor så..

Kommer överens med dina föräldrar: Ja med pappa ja och nej med mamma
Gillar åska: Nä då gömmer jag mig under ett bord
Spelar något instrument: Inte nu, fast jag spelade tvärflöjt i skolan (var det instrument jag fick ljud i först)
Äger en iPod: Nej faktiskt inte
Går till kyrkan: Ja om det är dop eller brölopp
Sover med gosedjur: Nej tyvärr

För dagbok: Blogg räknas?
Dansar i regn: Ja jag brukar ofta göra det för jag älskar at vara ute i regn, eller inte
Sjunger i duschen: Alltid

This or that:


Pepsi/Cola: Cola

McDonalds/burger king: Donken

Choklad/vanilj:  Vanilj
Jordgubbar/blåbär: Jordgubbar
Kött/veg: Kött såklart
Tv/film: Båda
Gitarr/trummor: Gitarr
Adidas/nike: Nike
Kinamat/mexikanskt: Kinamat

Kakor/paj: Paj
MTV/VH1: MTV
Blind/döv: Döv


Kan du:


Gå ner i splitt: Oh nej
Skriva med båda händerna: Ja om ni inte vill kunna läsa vad jag skrivit
Vissla: Jaaa
Blåsa en bubbla: Ja, gör en just nu!
Rulla din tunga i en cirkel: äää, jag vet inte

Nudda näsan med tungan:  Oh herre gud nej
Dansa: Ja sen hur det ser ut vet jag inte

Vem var den senaste personen:


Du nuddade: Jenny som skallade mig
Du pratade i tfn med: Jonny

Msnade med: Magda
Du kramade: Jonny

Du skällde på: Vet ej, kanske killen från igår som jag tillrättavisade angående tjejers känslor


Senast du:


Skrattade: Idag på Kina
Grät: Kommer inte ihåg, kanske en skvätt på vägen hem igår när fotvärken satte in
Filmen du såg: Mannen som kunde tala med hästar som gick på teven idag

Tuggade tuggumi: Nu

Drog ett skämt: Var nog igår..

Random:


Vilket land skulle du vilja besöka: CYPERN såklart!

Hur många kuddar sover du med: 4

Dricker du mjölk: Ja

Person du hatar mest: Sara Johansson (fotbolls spelaren)
Tror du gud är en tjej: Ja självklart, Girlpower! ;)
Var tror du vi hamnar när vi dör: Jag vill till himlen men hamnar nog i helvetet
Hur många signaler innan du svarar: Ibland på 1:a, ibland aldrig, men kanske 2-3 för det mesta

Är du ett hälsofreak: hahaha
Vad är det värsta vädret: Åska och blixt
Lekte du med barbie som liten: Ja men skojar ni, jag  var typ barbie freak nummer 1, hade hur många som helst med alla tillbehör som gick att ha, folk har data lan eller vad det heter jag hade barbie lan
Hur många betyg har du ig i: Nada för jag var en stjärna i skolan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Johanna Andersson - 26 juli 2012 18:31

Hej kära ni!   Hoppas ni har sol i er stad för här hemma verkar det aldrig vilja bli riktig sommar, visst solen skiner men vad hjälper det när det bara är för en dag eller halv dag. Värmen vart är du?   Nu drar OS snart igång, gud som jag l...

Av Emma Johanna Andersson - 24 juli 2012 23:25

Wien eller Berlin? Vart finns bästa shoppingen? Vart finns mest historia? Snälla hjälp! Puss...

Av Emma Johanna Andersson - 24 juli 2012 22:26

Här kan man vara sig själv och fortfarande se det magiska i världen. Vattnet glimrar sådär vackert här hemma i Ångermanland som det gör i tecknade serier....

Av Emma Johanna Andersson - 20 juli 2012 06:37

Wihoo, hell week är snart över. Äntligen kan jag börja leva igen. Ha ett liv förrutom jobbet. Har börjat göra iordning källaren. Tänkt att det ska bli en sportbar, får se hur lång tid det tar, har svårt att se det färdiga resultatet framför mig eft...

Av Emma Johanna Andersson - 17 juli 2012 07:10

Eller nåt sånt. Börjar 06 hela veckan, skit vecka verkligen. Vart är sommaren? Herregud tiden går så fort, tycker nyss att jag klagade på att det var för kallt ute, nog för att jag fortfarande klagar på att det är för kallt men ändå det är ju för ...

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards