€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under april 2010

Av Emma Johanna Andersson - 25 april 2010 21:03

Hej!


Nu är en fullspäckad helg snart till ända och även fast jag jobbat så är jag väldigt nöjd. Har inte alls haft mycket folk men har fått ihop några timmar egentligen bara för att chefen varit här. Dricka kaffe & snacka är helt okej ;)

Nej vi har faktiskt jobbat lite också, jag har fixat rummen & sedan har vi tillsammans städat på kontoret så gott vi kunnat.

Nu i veckan ska jag jobba hela veckan på hotellet då Karin ville ha lite semester. Pengarna bara rullar in :)

Nu ska jag köpa massa bikinisar till utlandet!


Igår jobbade jag inte bara på hotellet jag "extra knäckte" som kanin på fin fina Jonnas barnkalas. Kolla så fin jag var, visst vill ni också ge mig en kram? :)


  

Hej alla barn!

(Känner på mig att Magda ligger dubbelvikt över datorn när hon ser detta, men det bjuder jag på ;P)


Tyvärr så kunde jag inte festa med Sussie & Emma igår eftersom jag jobbade idag men jags ka ringa om en stund och få rapporten över gårdagens roligheter. Ibland är trevligare att tjäna pengar än att göra av med dom.

På tal om pengar gud vad jag längtar efter skattepengarna :)


Nej nu ska jag kolla klart på sporten. Hoppas ni får en fin vecka. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 22 april 2010 21:49

Hej vänner!


Har fått mögel/fuktskada inne i vardagsrummet så nu blir det ne ny parkett eller vad jag nu får på måndag, hoppas dom tar sovrummet och hallen i samma veva för det är välbehövligt :P

Frågan är bara vart vardagsrumms inredningen ska ta vägen nu? man får inte plats med så mycket i en 2:a minus vardagsrum.. Klura, klura, klura!


Nu är jag trött men slänger upp några bilder jag gjorde för en stund sedan då jag hade tråkigt :)


Ännu ingen update om Rickard.


Puss

  Älskade lilla gudson   Min sötis till gudson endast ett par timmar gammal

Nybliven gudmor  

Av Emma Johanna Andersson - 21 april 2010 19:19

Christian Berglund klar, vet ni vad det betyder?

Att med x-antal % säkerthet kommer även Rickard att skriva kontrakt med Färjestad iår.

I flera år har dom pratat om hur kul det skulle vara att spela tillsammans i Färjestad igen och nu när Berglund är klar dröjer det inte länge förrän Rickard har ett kontrakt också.

Hoppas jag ska väl tilläggas ;)

Välkommen hem Christian!


Ett nyförvärv har även signats, Nihlstorp från Rögle, en målvakt jag inte alls har någon koll på så en rapport om honom kommer senare..


Jag älskar silly season :)


Puss 

Av Emma Johanna Andersson - 20 april 2010 21:37

Det är nu säsongen 2010/2011 börjar egentligen, kontrakt rivs, kontrakt förlängs & kontrakt skrivs. Det är så spännande varje dag under silly season att slå upp aftonbladet eller färjestads hemsida för att se vilka nya spelare som kommer få spela i den fina Färjestads tröjan.

En av mina favoriter återkommer iår & har skrivit ett 4 års kontrakt med klubben nämligen Jonas "Frögga" Frögren.

Min beskrivning av Frögga lyder: Tung.

För dom som kan hockey behöver jag inte skriva mer & för er som inte kan så är det inte bara antalet kilo jag menar.

Lycka!


Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 19 april 2010 20:48

Hej fina vän!


I helgen så har det varit ett evigt kalasande, barnkalasande vill säga.

Först ut på fredagen var den äldsta av dom alla, Jonna. Lilla Jonna har vuxit och blivit stor nu & fyllde hela 6 år. Helt galet när man tänker efter!

Hon fick en massa presenter & såg nöjd ut dagen efter :)


På lördagen var det min älskade gudsons tur att fylla 3 år, den lilla killen som betyder så mycket för mig blir äldre och äldre han också, även om jag tror att jag vill behålla honom liten resten av livet :)

Han ville inte öppna fler paket efter ett par stycken för då ville han leka med sina nya leksaker men till slut så gav han med sig och öppnade resten. Han blev jätte glad över allt han fick & somnade ovaggad den kvällen skulle jag kunna tippa på :)


På söndagen grattade vi min kusin Johanna som fyllde 5 år, egentligen på måndagen men eftersom mamma & pappa jobbar idag så firade vi henne igår istället.

Hon hade också fått en massa och verkade väldigt nöjd över att faster (min mamma) kom.


Ja tänk vad fort dom blir stor barnen & för min del blev det verkligen kalas hela helgen, galet vad folk ska bestämma sig för att födas i just april. Finns det inte nog många april barn redan?! ;)


Nu ska jag kolla på svenska hollywood fruar, kung program :) Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 18 april 2010 12:31

Kära läsare (om det nu finns några kvar)


Nu var det länge sedan men jag tänkte att jag ska ge bloggandet ett till försök nu när allt lugnat ner sig igen, har haft en intensiv men väldigt rolig period de senaste veckorna här hemma & bloggandet har fått stått väldigt mycket åt sidan.. Men nu är jag tillbaka, med början senare ikväll :P Just nu håller jag på med annat & tänkte utmana J i en NHL match om han törs, först ska jag värva till mig sjukt bra spelare eller bara välja ett sånt lag. Kommer bli grymt!


På återskrivande. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 7 april 2010 10:10

Hallå!

Igår på eftermiddagen kom jag hem från den årliga fjällresan & eftersom att Klimpfjäll är ett ställe där ungdomarna flyttar från byn istället för till så är det bra dåligt med internet där uppe. Nästa år blir det mobiltbredband som införskaffas.

Vi hade en bra vecka men tyvärr var vädret inte på topp, vi fick underfär 1,5 soldag på en vecka. Kändes rätt pissigt när vi for hem & vi tänkte igenom veckan, oftast brukar vi iaf ha 2 hela dagar med sol men inte iår. Inte blev det nå Raukasjö & jag pimplade inte en gång, jag brukar alltid pimpla minst en gång & en resa till Rauka är tradition. Men men nästa år så kanske det blir bättre. vet ni när Påsken infaller nästa år? Jo runt den sista april, Långfredagen är den 22:a.. Sen Påsk.


När vi kom hem igår så var det något konstigt skit på badrumsgolvet & efter närmare undersökning så har färgen/väven släppt därinne & inne i vardagsrummet har golvet skjutit. Det visade sig att under tiden i Klimpfjäll har taket börja droppa eftersom det är platt & det droppar in i min lägenhet. Undra vad dom gör åt det för jag kan ju som inte sluta pilla på väven inne i badrummet.. :S


Vad har hänt mer?

Jo Färjestad har åkt ur SM-slutspelet så iår firade jag påsk som en vanlig ohockeyintresserad människa, kändes konstigt.


Jag har avslutat min praktik hos underbara 3:orna. Dom är så härlig & jag skulle vilja visa er vad fin dom var då vi hade påskmaskerad men det går inte.


Nej nu ska jag ta  fortsätta med mitt påskstädande, alla städar lagom till påsken kommer men jag väntar till efter :P

Puss


Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards