€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under augusti 2009

Av Emma Johanna Andersson - 30 augusti 2009 22:48

Godkväll!

Sådär då var denna helgen avverkad & nu väntar första skolveckan, ska bli spännande & se vad som erbjuds denna kurs, verkar vara mycket praktiskt & lite teori, me like!

Jobbade imorse, segt som tusan & trött var jag också mest hela dagen. Kom hem & fick middagsgäster, härliga kollektivet ;)


På kvällen har jag bara legat på soffan & tagit det lugnt, sett fools gold en ruskigt bra film med Matthew & Kate, you know, hur man blir av med en kille på 10 dagar :)


Nej men fy vad trött jag bev, tror jag går & kramar kudde istället. Puss & godnatt!

Av Emma Johanna Andersson - 29 augusti 2009 08:42

Godmorgon!

Eller egentligen för min del är det inte godmorgon, har varit vaken ett tag nu. Försov mig imorse, en pärs & det har nog aldrig gått så fort som det gjorde just idag. Men det börjar komma ikapp nu, blir tröttare för varje minut & förhoppningsvis kommer jag somna tidigt ikväll fast känner jag mig själv rätt så blir det väl att jag somnar när jag kommer hem & sedan är vaken länge ikväll ändå. Attans!


Nej nu ska jag jobba lite, finns inte mycket att göra men jag kanske kan komma på nåt om jag orkar, eller kanske inte. Oh nu kom det en gäst :)

Puss

Av Emma Johanna Andersson - 28 augusti 2009 15:59

Hej!

Nu är det helg men inte för mig, slutade klockan 14 på dagis & började klockan 14 på hotellet, än så länge är det kolugnt men man vet aldrig när telefonen börjar gå varm. Fy vad jag hatar att jobba helg men men vad göra?


Idag är det dessutom match igen, damerna ska möta Italien & jag hoppas verkligen att dem vinner, men lite sorg har jag nog allt när jag kollar på damerna, Hanna är inte med längre & hon är den BÄSTA damspelaren vi haft genom alla tider, alla andra kan slänga sig i väggen i jämförelse med underbara Hanna!


Nej 25 minuter till avspark. Det är tjejernas tur iår, hela världen ska få se vilka vikingar vi e! Heja, heja, heja!! Puss.

Av Emma Johanna Andersson - 27 augusti 2009 21:36

Heeej!

Idag har jag varit ledig & bara tagit det lugnt. Sov ganska länge eftersom jag hade ställt klockan en timme senare än jag skulle.

Gårdagen  var super lyckad, vi hade det så trevligt vid vårat 6-manna bord. Skrattade nästan konstant från det att vi kom & hela vägen hem :)


Sitter & kollar på definitely, maybe, hur bra film som helst, gillar verkligen den, hela filmen berättas som en saga & man får fälja en man genom hela hans liv, eller inte hela för den slutar när han kanske är 30-35 år men iaf från det att han är typ 18 & uppåt. Super mysig & att Ryan Reynolds är snygg skadar inte kan jag lova. Se den om ni inte gjort det :)

Imorgon vankas det jobb igen, på mitt favorit dagis & favorit jobb, älskar verkligen det jobbet & barnen är suverän, härligt.. Nu ska jag läsa bloggar.

Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 27 augusti 2009 00:18

Sjukt vad kul jag har haft ikväll. Har druckit & ätit gott & har blivit bjuden typ hela kvällen.

På vägen hem nu hade jag eskort av bästa slag & nu är jag på väg i säng, känns på att man har varit uppe sedan klockan 6 typ.

Berättar mer om kvällen kanske imorron, nu är jag som skrivet trött.


Puss på er!

Av Emma Johanna Andersson - 25 augusti 2009 15:46

Hola!

Oj vilken dag, är helt slut i kroppen men det positva är att min rygg inte gör ont som den gjorde sist jag var på sjukhuset, så jag är betydligt bättre i den än vad jag var tidigare :)

Ska jobba imorron med, sedan ska jag vara ledig, vad jag vet.

Imorgon ska vi även ut. Ska bli så kul, typ som en sista lill-lördag :) Wiii!


Nej nu måste jag göra mat, magen skrike efter det. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 24 augusti 2009 22:08

Hej hej!


Ringde skolan idag eftersom jag inte fått några papper hem om när jag börjar eller nåt sånt. Tydligen så har papperen tagits bort & allt sköts via dator, svårare än så är det inte ibland. Bara att gå in på hemsidan & sedan klicka upp välkomstbrevet, som jag har letat.


Har inte hänt så mycket mer här idag, hämtade bilen hos Jenny & Erik efter helgens fest, var ner till mamma en sväng & upp till Jimmy & AK en stund på kvällningen. Nu sitter jag här & kollar runt lite, är så sjukt sugen på att beställa kläder. Måste ju ha en back to school garderob ;)


Har ni sett den där reklamen från Bris (tror jag att det är)? Ni vet den där det sitter en liten tjej i en buss & hela bussen lutar åt det hållet hon sitter på? Jag skrattar så jag nästan dör varje gång jag ser den, är en jätte hemsk reklam men det ser så sjukt roligt ut. Känner mig elak & hemsk med tanke på att jag ska bli lärare & kommer nog råka ut för flera sådanna barn under min karriär, ändå kan jag inte sluta skratta. Är jag hemsk eller bara mänsklig? Jag kör på mänsklig ;)


Nej undra om man ska ta & hoppa i säng, ska ju upp & jobba imorron, inte på roligaste jobbet i världen men pengar är alltid pengar. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 23 augusti 2009 22:04

Hej fina du!

Äntligen fick han så sitt kära VM-Guld. Hela finalen satt jag på spänn men ändå kände ett lugn redan efter andra kastet som mätte 89.59 Hade en aning om att ingen skulle kasta längre än så. Precis när Andreas gör sig klar & börjar ta sats så bryts alltihopa, både datorn & tv:n slutade funka & jag blev vansinnig. Ringde Telia & skällde på tanten som sägr att man ska beskriva sitt ärende, gick & drog ur jacket & då följde ju telefonen också med s det bröts & när jag satte igång allt igen så funkade det. Hade ju såklart missat Thorkildsens kast som också var långt men det spelar ingen roll nu i efterhand, jag fick se det vinnande kastet. :)

 

Igår hade vi en fest för Erik som fyller 30 år idag, den blev lyckat & vi hade skit soj, Erik blev full & ville inte ha tårta idag så vi lyckades med vårt uppdrag ;)


Nu ska jag kolla på en film på 5:an, Tribute, den verkar riktigt bra!

Puss!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards