€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under september 2009

Av Emma Johanna Andersson - 29 september 2009 15:58

Hej & hå!


Idag har det varit potatisdag uppe på skolan, jätte mysigt & trevligt, vi vuxna hade det lika bra som barnen :)

Vi har skulpterat potatisar, gjort potatis tryck, lyssnat & sett på potatis böcke/filmer & gjort våra egna potatis chips. Dessutom gick vi en tipspromenad där kidsen fick springa av sig. Under tipspromenaden så fick dom även bevisa att dom lyssnat på vad som sagts om potatisar & dess historia, vissa klarade det bättre än andra, även om vi aldrig "rättade" svarstalongerna på det gamla viset utan endast hade en genomgång på svaren.

Nu på eftermiddagen har jag varit på biblioteket & lånat böcker till vårat till hedersuppdrag som genomförs på måndag nästa vecka. min klass är nämligen 1 av 2 klasser i Sollefteå som får vara på bibblan & lyssna på Lennart Hellsing texter & sedan vara konstnärerna till de texterna. Tydligen så använde sig herr Hellsing av kända konstnärer när han skulle illustrera sin bäcker. Kul va?!


Nej nu ska jag äta mat, håller på att hungra ihjäl. Puss så länge

Av Emma Johanna Andersson - 28 september 2009 20:30

Åh vad glad jag blev när Calle var den som gick vidare. Var sådär äckligt nervös, Calle är verkligen min favorit iår, nu hoppas jag att han går vidare från kvalet också så att man får se mera av honom i höst. Mera Calle åt folket.

  

Första dagen har gått bra, barnen blev glada att se mig & jag blev glad att se dom så allt är som det ska vara. Man "får" inte ha favorit barn men den första jag möttes utav var just mitt favorit barn imorse.

-Heeeeeeeeeeeeej! Sedan vände sig barnet om till sin kompis & sa: Titta Emma är tillbaka, hon går därnere.

Sedan var det dags för att säga godmorgon & killarna retade mig om Färjestad & jag retade dom om Modo, jag är ett enda stort lyckligt barn jag också. Härligt! ;)

Imorgon är de potatis dag, skoj att göra nåt annat med kidsen. :)


Nej nu ska jag kolla på hockey & idol samtidigt. Hur ska detta sluta?!

Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 27 september 2009 22:04

Satt & kollade igenom min externa hårddisk eftersom jag trodde jag hade en film på den som jag blev sugen på att se & hittade en mapp som hette gamla bilder, öppnade den & hittade en massa gamla bilder, verkligen gamla bilder som jag fått av Marre. En massa bilder fylld av galna kvällar. Skrattar när jag ser dom för jag vet hur kul vi hade, varenda bild ger en flashback till något roligt. Enjoy!

  

Ansiktsmask som började bränna på både mig & Marre.

Vill man vara fin fr man lida pin. Haha!

  

Lilla jag får vara med dom stora grabbarna, fina Jens & fina Johan = Fina vänner!

  

Älskade Marre!

  

Black and White. (Jag vit, Magda brun)

Älskade Magda & en älskad turk (shotten i handen)

  

The crew, Marre, JP, Magda & en tjej med väldigt stort huvud & liten kropp. ;)


Nej nu ska jag snart ta & lägga mig så jag kommer upp imorron, första dagen på vfu:n, längtar till att få träffa alla barnen igen. Kommer ihåg från förra gången då jag träffade ett utav barnen på stan under skyltsöndagen (första advent) & han kommer helt lyrisk dagen efter.

-Emma är du ihop med Robin Bengtsson?

- Haha va?

- Ja men han du var med igår var ju Robin Bengtsson.

------------------

Senare på rasten:

- Emma är ihop med Robin Bengtsson, jag såg dom på stan igår.


Söta ungar. Puss & godnatt

Av Emma Johanna Andersson - 26 september 2009 14:36

Goddag!


Tog sovmorgon idag & vaknade utvilad till tusen, satte mig upp & insåg hur mycket damm det är här hemma så jag tog fram dammsugaren, skurkäppen & toaborsten  har skrubbat fram tills nu. Blev typ precis klar eller jag har fortfarande att lägga på mattan & hänga fram nya handdukar kvar men jag räknar det som klar. Nu tänker jag inte städa på hur länge som helst, jag är på städstrejk från & med idag :P

Dessutom har jag tvättat hur mycket underkläder som helst & efter att maskinen var klar så sållade jag ur en massa gammalt, känns bra men sockar behöver jag verkligen så nu längtar jag til marknaden som kommer om 2 helger typ.


Sitter nu & kollar på The Hills, my god vad jag älskar det programmet. Hur bra som helst!! Drama, drama, drama.. :)


Ikväll kommer kollektivet & ska se hockey, en match som jag verkligen inte vill se men men jag får väl kolla på plinget som nu har börjat på säsongskortet, hur bra som helst nu vet man när det blir mål i andra matcher, man slipper vänta till paus :)

Förresten så har ju Färjestad ångat på bra här i början 6 poäng på 2 matcher & Henrik Karlsson har varit nära att få hålla 0:an i båda matcherna men lite slarv från både backar & honom har gjort att han släppt in 3 mål men det är ju bra ändå. :)


Nu ska jag fixa klart sedan kolla om varmvattnet har kommit tillbaka så jag iaf kan tvätta håret för jag tror inte det håller så läge så jag kan duscha. Äckligt men sant! Puss så länge

Av Emma Johanna Andersson - 25 september 2009 23:18

Innan jag går & lägger måste jag bara påminna er om att ringa & rösta på underbara Calle Kristiansson, han är ju hur skön som helst den killen & måste bara gå vidare. Blev så jäkla irriterad över att dem tog med sådanna som är mycket sämre än både Calle & Piotr.

Calle är ju bäst!


Nej nu ska jag lägga omkull mig är trött som bara den & helt slut efter dagens jobb. På kvällningen har jag vart hos kollektivet, oj vad jag längat efter dem, galet!

Puss & sov sött!

Av Emma Johanna Andersson - 25 september 2009 11:24

Hej vänner!


Nu börjar jag känne mig lite smått stressad över hur jag ska hinna till jobbet i tid. Måste torka håret & lägga på ett anständigt utseende innan jag kan fara iväg samtidigt som jag måste hinna läsa aftonbladet så att jag inte missar nåt. Håret brukar man kunna strunta i att torka men just idag är det endast 7.1 grader ute & jag funderar på att till och med ta med mig en mössa. Vi ska ju ändå vara ute rätt mycket eftresom det är fritids jag ska på.

Måste dessutom hämta en jacka i andra bilen & sedan upp med nyckeln tillbaka till lägenheten. Ju mer jag skriver ju mer har jag att göra innan jag börjar, shit kan inte sitta här.


THANK GOD IT´S FRIDAY!

Ha en fin dag! Puss

Av Emma Johanna Andersson - 24 september 2009 18:05

Hej!


Tänkte bara låta er veta att jag lever även om det är med nöd & näppe. Hade det ruskigt roligt går, är nästan roligast att gå ut på onsdagar nu för tiden.

Dagen efter är det aldrig kul, har mått skit hela dagen & har nyss hoppat ur myskläderna för en snabbis på affären, ser rätt död ut men det är det värt.


Nej nu ska jag lägga omkull mig på soffan. Kanske hör av mig lite senare när jag piggnat till ;)

Puss

Av Emma Johanna Andersson - 23 september 2009 18:33

Hej & hå!


Oj vilken dötrist dag, har inte gjort många knop överhuvudtaget & känner att kvällen kommer bli lika dan, har rantat runt lite i väntan på bättre tider & funderar på att ta mig en stänkare. Men jag vill inte göra det själv så nu ska jag försöka få tag på min kusin & se om det blir en liten lill-lördag idag eller om vi skippar.


Jaja återkommer säkert senare med en update på hur det blev. Puss & hej så länge!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards