€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under maj 2010

Av Emma Johanna Andersson - 27 maj 2010 20:40

Kära fian läsare!

Idag har jag varit på brandstationen med mina små ljuvliga rävar.

En dag som varit otroligt hektiskt & jobbig på olika vis, dels slut efter gårddagens intesiva skrikande & gapande åt alla håll och kanter, delvis slut efter att jobba med stolpskott & delvis slut över att bara tänka tanken på att fara iväg på brandstationen med 19 kids.


Men det gick bra, visst jag fick skrika till ett par gånger, fick tvinga ett barn att be om ursäkt till brandmännen för dåligt uppförande men också en hel del glada miner.

Som när min skock på 7 barn skulle upp i stegbilen, 30 meter upp i luften. Dom vinkade, ropade & skrattade alla på samma gång.

Fröken bangade & blev kallas chicken av bandmännen, men nej min höjdrädsla satte stopp.


Ger er en bild på min jonna som jag vet att jag får lägga ut en bild på eftersom vi är släkt.


Ger er även några andra bilder nu efter att jag rensat mobilen från bilder.:

Bananaer i pyjamas gästade Konsum när de hade blivit vald till Sveriges bästa

matglädje butik. Samma dag som jag stod i fiskedammen. :) Ser ni min gudson, den lilla söta killen längst fram, Jonna är tjejen i röd klänning!

   

Coolast, när jag knäppte kort på honom med min telefon så skulle han knäppa på mig med sin ;) Mina röda glasögon (som förövrigt gått sönder, pappa kan du fixa?) har han dessutom på sig, aningen för stora :)

Pojkfrilla, nästan hockeyfrilla & en stor blommig klänning med rysch pysch var nog modernt. Haha!

   

Lilla, Denim bruden, Emma bredvid sin dagmamma polare Pelle, som egentligen heter Christian

 

2 av de finaste killarna i mitt liv.

Lillebror Kalle & Gudson William, båda avgudar varandra.

Min härliga familj!  

Jonna med brandmanshjälmen släcker en brand lite längre bort.

Måste tyärr censurera de andra bilderna då jag inte får visa vilka barn jag har på förskolan, skulle egentligen ha velat visa bilderna jag tog på alla barnen men lagen tillåter inte detta!


Nu ska ja kolla på teve & bara softa. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 26 maj 2010 17:51

Nyp mig!

Jag tror jag dör!

Helt allvarligt så tror jag att jag dör.

Ring 112 för jag får nog en hjärtinfarkt!!

  

Årets härligaste bild!

  

 Fina Rickard

  

Varmt välkommen hem vår Kapten Rickard!

Av Emma Johanna Andersson - 19 maj 2010 11:49

              

Paradiset på jorden  

Av Emma Johanna Andersson - 18 maj 2010 17:10

Rapport från balkongen, käkade middag här ute idag & herre vad skönt det är att det börjar bli sommar. Man blir så mycket gladare av sol än av snö..

Nackdlen med att sitta ute och blogga är att man inte ser speciellt mycket så eventuella stavfel kan bero på att jag inte ser riktigt vad jag skriver.. :)


Såg sista avsnittet av One Tree Hill säsong 7 idag. Gud vad bra det var men slutet var det sämsta ever. Tur att det kommer en ny säsong :)

Vill inte skriva för mycket om det avsnittet efetrsom det inte sänts i Sverig än. Tack gode gud för kontakter. :)


Ikväll klockan 18.50 skrivs ett nytt stycke historia , Jonna ska spela sin första fotbollsmatch och självklart ska jag ner och kolla. Kommer själv ihåg när jag spelade kvartersen och även riktigt fotboll. Härliga tider, verkligen!

Jag var den stora målskytten, ofta passad av antingen Magda eller Maria.

Mitt nummer var 7 & enligt mig det bästa nummer som någonsin funnits. Fick numret av en slump, inte valt eller så men det passade mig utmärkt & kom att bli det nummer jag alltid tänker på, alltid numret jag tar då man får välja trisslott. När jag köper bingolotter eller bingobrickor eller något sånt ber jag att dom tar den sjunde i högen eller den som slutar på 7.

Kommer ihåg när Sollefteå FF, våra bittra rivaler, inte skulle ha ett eget lag längre då några valde att komma till oss istället för Långsele. Mathilda hade haft nummer 7 där i det laget och ville såklart ha det i vårat lag också. Blev så frustrerad över det där att jag hotade med att sluta i fotboll om jag inte fick 7:an.

det hela slutade med att jag fick 7. Jag vet inte om det var för att Mathilda valde ett annat eller om det var för att jag spelat i laget längre men 7:an fick jag ;)

Nummer 7 har jag nu lämnat vidare till Jonna och jag hoppas hon kan bära upp det bra numret lika bra som jag ;)


Nu ska jag kolla runt lite innan det blir dags för Risön. Puss

Av Emma Johanna Andersson - 18 maj 2010 15:16

Hej!


I det här fina vädret vill man inte sitta inne och uggla utan man vill vara ute i det gröna, eller iaf i det snart väldigt gröna.

Här hemma blommar det för fullt, träden är snart helt utslagna och gräset måste snart klippas för första gången. Som tur är har jag ingen gräsmatta, lovely..


Igår låg jag ute på balkongen och myste i solstolen, varmt utav bara den vill jag lova.

Hur är vädret hos er kära läsare?


Igår fyllde min mormor 60 år, är så glad för dom 22 år, snart, jag fått med henne.

Dom värdesätter jag otroligt högt.

Vi samlades, skaran utav av oss släktingar som bor här uppe hemma hos Berit och Pappa för fika, sång & utomhusaktivitieter, såsom: Fotboll, glassätning och rullatorsnurr. Härliga tider i Anderssons släkte.


Vid 21.30 rullade bilen mot Jimmy och AK som renoverar köket för fullt.

Har hjälpt till så gott jag kan & eftersom jag tillhör familjen så följer jag med som ett jävla dåligt klistermärke, så dom får helt enkelt stå ut med mig. ;)


Nu ska jag ta en ipren eller nåt sånt, har sjukt ont i huvudet.

Puss

Av Emma Johanna Andersson - 9 maj 2010 13:15

Hej vänner!


Nu har jag jobbat klart för den här helgen och nästa inbokade jobb pass är på torsdag eftersom hotellet är stängt då så ska jag jobba, lustigt..  Alla får vara ledig utom jag. Tur!

Har gått helt okej att jobba förrutom att på lördag morgon klockan 6 var jag sjukt trött, trodde inte att jag skulle klara av det men det gjorde jag.


I fredags var vi hos Sussie och John och åt middag eftersom jag slutade sent så blev jag dit bjuden så jag skulle slippa laga mat själv :) Snällt! Sedan skrapade vi våra trisslotter (har bestämt att vi  alla ska köpa varsinn trisslott varje fredag och sedan så tar vi pengarna vi vinner och gör något roligt på utlandet, just nu har vi 75:- i potten, RIK!) vann inte ett skvatt denna omgågen men man vet aldrig när det händer. Eller hur!


Igår bjöd Jimmy och min AK på mat, grillad kyckling, hur gott som helst! Sedan åt vi chips & karameller hela kvällen & såg en värdelös buskis film.. Men dom gillade det & jag fick godis. Win, win.


Nu måste jag göra en macka. Puss


Av Emma Johanna Andersson - 5 maj 2010 15:09

Åh vilken bra start på slutet av dagen jag fick alldeles nyss, eftersom jag inte varit hemma på hela dagen då jag jobbat så skyndade jag mig in på FBK´s hemsida & fick till stora glädje se att Sevc är klar för Färjestad, ett 2 års kontrakt är signat & säsongen 2010/2011 ser  väldigt lovande ut :)

Glad var ordet!


Nu ska jag kila på affären. Puss

Av Emma Johanna Andersson - 4 maj 2010 16:40

Hej fina vänner!


Hoppas ni alla mår bra & har fått en trevlig start på denna veckan!


Har bokat en utlandsresa nu, vi far tisdag v.34 & oj vad härligt det ska bli :)

Sol, bad & drinkar. Vilken grej!

Är 3 år sedan sist & det går nästan inte en dag utan att jag tänker på Cypern och hur otroligt mysigt vi hade det! Oförglömligt år det var 2007


Igår ringde AK & frågade om jag skulle med och sola, är ju som lite skeptisk till det där med att sola solarium men någongång måste man även få göra lite sånt, jag menar man trycker ju i sig en massa onyttigt så man lever ju inte hälsomsamt iaf ;)


Nej nu ska jag kolla runt på lite bikinis så det blir lite varriation på vad jag kolla på internet nu för tiden, klickar in mig typ 25 gånger om dagen, & då ljuger jag verkligen inte heller, på Färjestads hemsida bara för att kolla och Rickard är klar. Börjar bli otålig nu, hur länge ska han dra ut på beskedet egentligen?

  

Vill ha tillbaka, nu!

Dick åker iaf tillbaka till Detroit, det känns rätt trist men han kommer tillbaka en vacker dag, slår vad om att solen skiner då han skriver kontrakt med FBK nästa gång. Martin Sevc kommer också eventuellt tillbaka, det känns ju grymt jäkla bra, sätter upp honom på top 5 lista över bästa backar FBK har haft i modern tid & då menar jag senaste 10 åren

Puss 

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards