€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under april 2009

Av Emma Johanna Andersson - 30 april 2009 15:06

Har nyss kommit hem efter en fika på stan med mamma, Vicky, Bobo & söt Jonna, är jävligt stressad eftersom att jag ska befinna mig någon mil utanför stan om 50 minuter. :S

Är nog första sista april på länge som erbjuder så här fint väder. Crazy! :)


Jobbet gick bra, vi har grillat korv till lunch & varit ute från 9 imorse, hur underbart som helst. I love våren.


Dessutom är dte hockey16.15, hur ska jag hinna med allt.. ;P


Hörs imorron igen. Trevlig sista april! Puss!


Grattis Kungen på födelsedagen  grattis min älskade mamma som har namnsdag :)


Av Emma Johanna Andersson - 29 april 2009 14:34

Hej! Idag har jag jobbat igen, får ihop en full vecka denna veckan, både bra men ibland vill man vara ledig också. iofs så brukar jag inte få mycket gjort när jag är ledig, brukar mest lunka omkring här hemma & inte gör ett skvatt, är rätt skönt att få stiga upp på morgonen speciellt när man slutar tidigt, hela dagen ligger som framför en, man har inte sovit brt hela förmiddagen liksom. :)


Imorgon är det dessutom sista april, sjukt vad fort tiden går. Det blir en lugn kväll eftersom jag jobbar på fredag & resten av helgen, så jävla drygt, gillar inte att jobba helg!


Inget nytt om hockeyn heller (alltså om Douglas kommer eller ej), förrutom att Jonas får chansen i mål, Liv är ju skadad (vilket är lika bra det för han var dålig mot Lettland). Kul för Jonas! :)


Nu ska jag gå ut i det fina vädret & kanske hälsa på på s-gränd. Längtar som tusan efter min Wille snutt, var så länge sedan vi träffades, typ förra tisdagen. Buhu.. :(


Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 28 april 2009 22:20

San José Sharks är på väg ur Stanley cup slutspelet, jag sitter & håller alla tummar för att Bengt-Åke ringer Douglas & att Douglas tackar ja! För det krävs ett ja från hans sida för att han ska komma.. Fast jag tror att om BÅ ringer så tackar han inte nej, han ser det som en ära att spela för Sverige!

LÄNGE LEVE KUNG DOUGLAS MURRAY!

 ---

Jag hade rätt.

---

Ser fram emot morgondagens sportbladet, hoppas jag!

Av Emma Johanna Andersson - 28 april 2009 16:01

Usch vad jag tycker synd om Tobbe Enström idag. Tackligen såg inte så himla farlig ut, såg helt klart ut att göra förbaskat ont & att det var en hjärnskakning han fick var det inget snack om men en fraktur trodde jag verkligen inte.

Nej fy fan vad otäckt!

Men Tobias hade tur också, när man såg reprisen igår så ser man hur nära letten är att skära Tobbe med sin skridskoskena.

Tur i oturen, fast så kan man väl inte såga såhär dagen efter egentligen.

Sverige får fett underkänt i matchen igår, dem spelade som krattor väldigt ofta & jag är så jävla besviken att inte någon stod upp för Tobias, hade Douglas Murray varit med hade Martins Karsums fått gjort Tobbe sällskap på sjukhuset! Fegisar!!


Nu är det Schweiz mot Ryssland, jag ska kolla in Färjestad nyförvärv Severin Blindenbacher & den gamla Färjestadaren Martin Gerber, en av de bästa i klubben ever! Puss.

Av Emma Johanna Andersson - 27 april 2009 15:24

Idag så hindrar stora moln solen från att lysa sådär härligt starkt men den finns där, gömd under molnen & ger en behaglig värme utomhus, därför tog jag allt av värde & satte mig på balkongen. (snus, telefon, vatten, tuggummi, lypsyl, korsordstidning, penna & datorn)


Idag är det dags för match 2 i hockey vm för Sveriges del & guess what?! Både Berglund & huselius spelar, =) Anton Strålman är på väg in efter att hans lag i AHL (Torontos b-lag, kommer inte ihåg vad laget heter) åkte ut deras slutspel, även om Anton spelar i B-ligan så är han fortfarande en bra back som kan tillföra stabilitet i försvarslinjen. Great!


var väl det jag ville få fram med detta inlägget, på återseende. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 27 april 2009 14:25

Kollade nyss på Oprah & hon avslutade sitt program idag med en liten minnesstund av Randy Pausch. Jag kommer ihåg när han var på Oprah & hade gjort ett sammandrag av hans sista föreläsning på universitetet. Last lecture: Achieving your childhood dreams.

Om du hade en föreläsning kvar att ge vad skulle den handla om?

Han dog den 25 Juli 2008 (vilket gör att jag är väldigt sent ute) & idag var första gången jag såg hela hans föredrag. Otroligt inspirerande & jag hade gjort vad som helst för att fått vara med på den föreläsningen.


Nu var hans föreläsning hans sista men jag tycker att alla proffessorer/lektorer borde tänka så, gör föreläsningarna intressanta.


Ta er tid att titta på denna föreläsning, den är värd varje minut!

Puss

20

Av Emma Johanna Andersson - 26 april 2009 15:11

Det är helt underbart väder men jag är så trött efter att ha jobbat hela jäkla dagen, har iofs suttit ute nu ett tag & fikat lite eftersom Jonna har namnsdag :)

20 grader i skuggan är ju lika med högsommar typ. Sjukt bra!!


Igår kväll grillade vi, första grillningen för denna sommaren & det var så gott, hade jag en grill & om jag hade kunnat grilla hade jag nog grillat varje dag här hemma på min balkong, tydligen får jag det eftersom jag bor högst upp? Efter att vi ätit for vi hem till våra vapendragare för lite soffmys där.

Sedan bar det hemöver & sängen.


Sverige vann premiärmatchen igår med hela 7-1, nu stod iofs Österrike för motståndet & dem är inte precis några motståndare att mäta krafterna emot men det är fortfarande skoj att vinna med så mycket.

Loui fick göra mål vilket nog var viktigt för honom & laget, nu kan dte bara bli bättre & bättre :)

Nästa match är nog Huselius & Berglund med också, Berglund är min favorit, lika gammal/ung som mig men bättre än halva laget som är äldre. GRYMT!

Nej nu har jag inget mer att berätta just nu återkommer senare. :P

Puss

Av Emma Johanna Andersson - 24 april 2009 16:07

Nu håller jag på att göra vår fint på balkongen här hemma, har äntligen fått tag på nya blommor till amplarna som hänger på kortsidorna. Blev super fint, vita & lila penséer (mest troligt felstavat) & nu sk ajag ta & dra ut dammsugaren & suga upp all blommjord + annat skräp som ligger där.

Solen skiner & det är super duper duper varmt ute, shorts & linne väder helt klart.


Har jobbat idag också & vi har varit ute precis hela dagen, tycker synd om de barn vars föräldrar inte förstår att sommaren är på väg & barnen fortfarande måste gå med overall på sig. Huvva vad varmt!


Hörs senare. :)


Puss!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards