€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 30 juli 2007

Av Emma Johanna Andersson - 30 juli 2007 19:54

Jaha då har jag nyss kommit hem efter att ha varit uppe i Forsmo och ätit fin middag, Jonnys mormor och morfar firade nämligen 50-årig bröllopsdag. Maten för dagen var: Fläskfile och potatis gratäng och efterrätten bestod av: Kaffe/dricka/saft och en skit god paj med björnbär, blåbär, hallon (usch) och rödvinbär!

Det är alltid lika mysigt att få god mat och efterrätt.


Jo just ja jag trodde jag skulle hamna i paradiset nu efter 4 veckor på sjukhuset men nej nej, istället kommer jag till ett hotell utan manglade sängkläder! Att städa och bäda tog 6 timmar!! Det tar nästan inte ens 6 timmar att städa ett proppfullt hotell! Aja imorron blir det glassigare om inte min mormor bestämmer sig för att ta in halva Sverige då!

Snälla momma skona mig från ett helvete!!


Jag försov mig än en gång imorse, denna gången blev jag inte väckt av han bredvid när hans klocka ringde utan han la sig och somnade om igen..

07,55 kläcker han ur sig: Emma det är 5 minuter tills du börjar.

Jag: Satans jävla helvete det kan det inte vara, nyss var klockan 07,15.

VARFÖR VÄCKER DU MIG INTE?? ÄR DU DUM I HELA HUVUDET???

JAG TAR TILLBAKA DET FÖR DET VET JAG ATT DU ÄR!!!!!

Ja för er som inte känner mig så bra men har hittat till min blogg ändå =)(vilket är rätt många =D) ska veta att jag har världens sämsta morron humör och är inte lätt att tas med då, personer får höra både det ena och det andra om de väcker mig vid fel tidpunkt!

Men jag menar vem vill kliva upp klockan 07,00 på sommarlovet? Inte jag iaf! Sedan undrar jag vart min hushållerska är? Svetlana verkar ha rymt eller så kanske hon sitter kvar i den garderob jag låste in henne i för många många år sedan! Eller är det inte dem som brukar väcka en?

Kan det bero på att jag sover i manglade sängkläder? Det kanske är way toooo skönt för mig! ;P


Iaf bestämt att jag och Jimmy ska träffas på luncherna på Westerlunds och ha affärsmöten där med våra laptopar, vi kanske till och med kan få en kupong (haha) av Monica (internskämt)


Nu ska jag  kila vidare till sydligare breddgrader men med mitt lokal sinne hamnar jag antagligen i Klimpfjäll och det är defiitivt inte sydligare.

Vart är solen? Egentligen ska jag inte klaga att den inte är framme på dagarna eftersom att jag jobbar men ändå. Jag vill ha sommar! Fast egentligen så om det inte blir bättre så har jag en grym anledning till varför jag vill dra utomlands till hösten! Ingen kan säga: ja emn du skulle ha solat hemma här istället, jo just ja, first of all: Jag jobbade hela sommaren typ.

För det andra så var det INGEN sol! HA!


Puss&hej så länge

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards