€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under februari 2010

Av Emma Johanna Andersson - 21 februari 2010 18:37

Goderafton mina vänner!


Vilken kväll det var igår. Började med att Isak kom på besök för mamma & pappa skulle på något samkväm med postfolket. Vid halv 9 styrde vi kosan mot Flo för att lägga Isak, väl framme så hade vi inte fått någon nyckel in så dom fick komma hem igen.. Klantigt från oss alla :P


Sedan så blev det mera OS & århundradets mest spännande dubbeljakt, galet vad bra dom gjorde det våra fina killar. Marcus var så värd det där guldet & Johan Olsson var så värd bronset, synd att Södergren inte fick en medalj också det han varit värd! Verkligen värd...

Så nu har Sverige 6 medaljer: 3 guld 1 silver & 2 brons, 7 i medalj ligan inte fyskam! Så grattis Marcus & grattis Johan.

Jag vet att en kille jag kommer träffa imorron kommer vara väldigt glad över Johans medalj. :)


Vart var norrmännen?

Ute i skogen & letade Northug!

Hahaha!


Sitter & lyssnar på musik nu medans jag kolla då Lars Lewen tar sig ner i skicrossen, kom igen nu!

--------

Tyvärr gick det inte så bra.

Har ni hört Pavane av Gabriel Faure? Riktigt bra, lite avslappning. Inte min musiksmak men denna funkar mer än väl. Finns på Spotify :)

Vet ni vilken/vilka filmer den spelas i? Hör av er då ni kommer på.. :)


Nu ska jag fara vidare. Puss

Av Emma Johanna Andersson - 20 februari 2010 13:08

Hej vänner!


Ursäkta den kassa uppdateringen en jag har haft häcken full nu de senaste dagarna känns det som. Har jobbat, en massa och sedan så har jag kollat på OS.

Anja Pärsson är en kvinna gjord av stål, hon kraschar, åker ändå dagen efter samma backe & samma gren. Hon tar sig ner & det gör hon även i slalomen & vips så har hon vunnit brons. Grattis till henne & till Sverige som tog sin 3:e medalj.

Medalj nummer 4 kom igår kväll. Anna Haag fixade ett silver, helt galet nervös jag var, trodde aldrig att hon skulle klara det för vissa stunder såg det ut som så. Men hon klarade det & det var ju helt fantastiskt. Så grattis Anna!


Ikväll kör vi vidare & åker lite Super G med tjejerna & åker dubbeljakt med killarna. Spännande kväll med andra ord..


Nej nu ska jag ta & göra någon nytta, har redan städat sovrummet & badrummet, badrummet tog låång tid eftersom jag blötlade hela rummet, väggar, handfat, toa, dusch, ja allt. Dessutom så har jag tvättat en maskin & den andra är igång. Kul Lördag.

Puss

Av Emma Johanna Andersson - 16 februari 2010 23:30

Åhh vad härlig han är den där Björn Ferry! Så himla kul att han fick vara den första skidskytt so tog medalj & att medaljen var av renaste guld hade jag aldirg trott.

Förhoppningarna har varit på Helena men hon har inget bra mästerskap & då kliver Ferry fram, förhoppningsvis så blir detta peppande, en injektion för de andra, både herrar & damer så vi här hemma kanske kan se fram emot några härliga skidskyttetävlingar här fram över!

För en gångs skull så har han rätt att vara nöjd, för det är han alltid den där mannen, ibland befogat & ibland inte. Men idag är det han som är kung!


På tal om kung, är våran kungafamilj här? Har inte sett dom något. Dåligt är det iaf om dom inte är på plats & hejjar fram svenskarna...


Jag fattar inte att dom inte lärde sig nåt av damerna, nu släppte dom iväg åkare för idigt, mycket för tidigt.. Att det var en kanadick dessutom är ju verkligen inte bra pr... Nej skidskytte tävlingarna i Vancouver kan man verkligen inte hänga i julgranen i hur funktionärerna sköter sig, kan gissa på att killen som skötte mitten startfältet, för det var väl samma va?, inte jobbar kvar nästa gång det är dags för start!


Grattis Björn & grattis Sverige nu har vi 2 guld helt plötsligt!

Av Emma Johanna Andersson - 16 februari 2010 20:15

Godkväll!

Usch vilken genomklappning från Helenas sida, 2 bom i stående är inte alls likt Helena som är säkerheten själv på stående, hon ska bara inte bomma!

Missataget som kanske (?) kostade AnnaCarin en medalj får bara inte hända på ett OS, eller det får verkligen inte hända överhuvudtaget. Men en 4e plats för henne är inte helt fyskam, bästa resultatet i skidskytte under detta OS, kan ju bara bli bättre?


Kvällen schema ser ut såhär:


21.45: Skidskytte herrar jaktstart

Björn Ferry startnummer 8

Fredrik Lindström startnummer 38

Carl-Johan Bergman starnummer 42

 

23.00: Curling damer, lag Anette Norberg - Danmark

 

01.15: Konståkning herrar korta programmet

Adrian Schulteiss

Äntligen drar herrarnas konståkning igång & sveriges enda åkare i detta OS, pinsamt att vi inte kan få fler åkare att bli bra, gör debut. Jag kommer hålla alla tummar & tår som går att hålla för att Adrian får en bra start.

 

 

 

Man kan även se:

Snowboard, orsäkert ännu om det bir en start pga vädret

Hockey (värdnationen gör entre & likaså norrmännen i Färjestad) Kanada-Norge + fler lag.

Skridsko

Rodel


Nu ska jag fortsätta följa OS, heja Sverige! Puss

Av Emma Johanna Andersson - 15 februari 2010 22:51

Sköna, underbara Charlotte Kalla tog Sveriges första medalj! Sveriges första medalj som togs av Cahrlotte Kalla var av ädlaste valör, GULD!

Äntligen!!!

Nu är Sverige med på papperet & Kalla är hetare än någonsin i staden där det aldirg är minusgrader om man ska lyssna på Sedinarna!


Grattis Kalla,

grattis Sverige!

Av Emma Johanna Andersson - 15 februari 2010 17:24

Jaha då var det dags för dag 4 att snart dra igång. 3 dagar 0 medaljer är sveriges facit so far, en vi har väl alltid varit segstartade eller?

Dag 4 ser ut såhär iallafall:


19.00:

10 km fristil. 

Damerna inleder längdåkarnas framfart i spåren i detta OS

Britta Norgren startnummer 6

Anna Olsson startnummer 8

Anna Haag startnummer 23

Charlotte Kalla startnummer 31

 

19.30:

Störtlopp.

Herrarna inleder OS för det alpina gänget 

Patrik Järbyn startnummer 1

Hans Olsson startnummer 11

Markus Larsson nummer 50


21.30:

15 km fristil.

Ander Södergren startnummer 3

Johan Olsson startnummer 19

Daniel Rickardsson startnummer 23

Marcus Hellner startnummer 35.

 

04.00

Damkronorna tänker förhoppningsvis fortsätta på den inslagna vägen med en vinst inatt mot Slovakien. Heja tjejer!

En liten notis om motståndarna är att de förlorade med 18-0 mot Kanada......


Självklart är det fler grenar på programmet men dom är utan svenskar så då skriver jag bara en liten list utan tider & namn :)

Snowboard, damhockey, skridsko, rodel & konståkning.


Kanske att Sveriges första medalj kommer ikväll, man kan ju alltid hoppas & förresten så håller mitt m på tangentbordet på att balla ur så saknas det ett m någonstans så vet ni varför..


Ha en skön OS natt allihop! Puss

Av Emma Johanna Andersson - 15 februari 2010 15:42

Mina vänner! Igrå kväll var det dags för en av mina absoluta favoritgrenar i OS, puckelpisten med ett svensk medaljhopp i form av en Jesper Björnlund. När jag använder ordet frän så är Jesper mitt ideal: han är kaxig, självsäker, ball & en grym freestyle åkare enligt mig (alla grejer jag räknade upp är positiva). Så igår så skulle jag självklart se han åka finalen, såg kvalet & det gick ju en aning långsam men annars bra så allt såg bra ut inför finalen där han skulle släppa på som bara den. Somnade strax efter kvalet men hade ställt klockan på 02.30 så när den ringde så var teven igång  & det var bara att börja titta.

Men frän som jag är så somnade jag efter första åkaren, vaknade klockan 6 & undrade om det var Jesper snart men insåg rätt snabbt att OS sändningen inte avbryts för nyheterna.

Slog igång texteven & såg till min fasa att han inte blivit bättre än 8:a. Han var så värd en medalj tycker jag. Men tyvärr denna gången gick det inte så vi får blicka fram mot 2014 istället, han är ju bara 28 då så det ska nog inte vara några problem bara han får vara hel :)

  

Jesper är frän!


Runt 7.45 ringde skolan & undrade om jag kunde jobba, så jag steg upp, gjorde mig klart, tog skoterkläder & skor & traskade iväg till jobbet, jobbade till 14.30

-Jobbar du imorron?

-Ja det gör jag

-Hur länge då?

-13.30

-Vill du jobba till 18?

-Nje jag måste upp till Barbro klockan 2 & planera ett arbetsområde annars hade jag gärna gjort det.

Synd annars hade jag fått jobba längre men det kan vara skönt att sluta tidigt också, eller jag ska ju upp till barbro & planera så man vet ju aldrig när jag kommer därifrån. Känns bra att det börjar rulla in lite jobb nu också, jag älskar att jobba på förskolan.

Så med andra ord så ska jag jobba imorron igen, då ska vi på badhuset & plaska lite :)

Har förövrigt världens torraste läppar, gör så ont men nu ska jag läka dom ikväll med försvarets hudsalva & sedan är jag fit for fight igen!


Nej nu ska jag kolla på konståkningen som jag också missade igår, tur att det var paråkningen & inte singel.  Återkommer senare med vad som händer dag 4. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 14 februari 2010 14:07

Oj vilken genomklappning igår för Helna & co, eller ja det var inte helt värdelöst men man har större förhoppningar än så faktiskt..

Dags för dag 3 & natten kommer bli kul, först ut är skidskyttarna klockan 20.15

sedan väntar vi fram till 23.30 & serJesper Björnlund & hans polare Per Spett att försöka kvala in till finalen i puckelpist/freestyle. Efter det tar vi en tupplur, om man vill & hinner till 01.30 för då kollar vi in konståkningen, parens korta program Klockan 02.30 är det sedan dags för, förhoppningsvis iaf, Jesper Björnlund & Per Spett att åka final i puckelpisten.

Däremellan så kan man kolla på skridsko, rodel, hockey & nordisk kombination.


Lycka till att hålla er vaken! :) Puss

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards