€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under mars 2007

Av Emma Johanna Andersson - 30 mars 2007 23:55

Åh du stolta namn din själ den sprider sitt ljusdina färger lyser på osspå den sköld du klärsom vi alla bärså troget och så fastdin själ den tar ett andetagoch blåser liv i vårt lagdin själ den tar ett andetagoch blåser liv i vårt lagÅh du för oss samman så som olkia äroch förenar oss i ditt namnvarje kamp som visen tar oss förbiett pris att ära digditt hjärta slog och föralltid togsin boniga här i vårt lagditt hjärta slog och föralltid togsin boniga här i vårt lagÅh du stolta namn din själ den sprider sitt ljusdina färger lyser på osspå den sköld du klärsom vi alla bärså troget och så fastdin själ den tar ett andetagoch blåser liv i vårt lagdin själ den tar ett andetagoch blåser liv i vårt lag

Av Emma Johanna Andersson - 29 mars 2007 23:14

RICKARD KOMMER HEM. RICKARD KOMMER HEM, RICKARD KOMMER HEM FOLK!!!RING 112 NÅN FÖR FAN, JAG DÖR, JAG DÖR, JAG DÖR!!!ÅH VAD JAG ÄLSKAR RICKARD, 3 ÅRS KONTRAKT OCH ALLT!!!ÅH JAG DÖR MEN DÅ DÖR JAG SOM EN LYCKLIG MÄNNISKA!!!!VÄLKOMMEN HEM RICKARD!!

Av Emma Johanna Andersson - 29 mars 2007 23:04

Jag känner ingen smärta för jag har färjestad i mitt hjärta.. Just nu hjälper inte det mig.. Det enda som skulle hjälpa just nu är att det är nåt fel och jag vaknar upp ur en koma och det visar sig att det är FBK som är i final.. Kommer nog inte hända men, jag hoppas över natten ändå!Färjestad - Linköping 2-6 (1-1, 0-2, x-x) 1-0 (04:10) Per Ledin.Finns det nån vackrare, underbarare eller större tuffing än denne man? Svar NEJ!!!1-1 (09:03) Fredrik Emwall. Oh no!1-2 (11:39) Mikko Luoma. Attans1-3 (15:34) Ulf Söderström. Fan1-4 (11:03) Tony Mårtensson. Helvete2-4 (17:47) Robert Kantor. Åh vilket skott2-5 (18:36) Niklas Persson. Öppet mål2-6 (19:57) Sami Torkki. Öppet målSkott: 20-17 (9-9, 11-8, x-x)Utvisningar: FBK: 3x2 LHC: 5x2Domare: Marcus Vinnerborg.Var faktiskt rättvis idag!Publik: 8 124 Inte helt klockrent, men var ändå bra! Känns jobbigt att förlora, men det är inget fiasko! Absolut inte! Nu ska jag deppa lite, sedan ska jag deppa lite till och sedan ska jag ta mig i kragen och blir samma glada Emma som jag är för det mesta annars! Efter det ska jag njuta av livet som nästan student! Jag ska se fram emot sommaren och njuta av sista tiden med min klass och underbara vänner!Vi ska beställa klasströjor imorrn och min kommer se ut såhär : Nu är råtter mågat!BF32007Ni som kan er hockey vet vad det kommer från! Per Ledin Final 2006! Det är fina minnen! Som jag aldrig glömmer!Let´s take a walk down memory lane!Måndagen den 26/9-05 landar Rickard Wallin i Sverige igen efter en tid borta i NHL och spelar redan första matchen mot Mora. det blir vinst på borta plan med 1-4.Det blev en 4:e plats det året i grundserien!Modo-Färjestad i kvartsfinal och det blir 1-4 i matcher!Semifinal då mot HV71. Och då kommer den där underbara matchen i 7 och avgörande! Jonas Höglund kvitterar till 3-3 när klockan står på 19,00. Alla väntar på en förlängning. men så blir det inte när Rickard och Norda får bestämma. Norda lägger en klockren passning mot Rickard och han sätter den! Sedan vet ju alla hur det gick i finalen Färjestad stod där som segrare och LLA kokade! Min stol på hotellet i Klimpfjäll kokade! Och alla som sagt nåt innan fick på käften!Thanks for that walk Emma!:PNu blir det nog lite teve och sedan sängen! Lycka till LHC!!

Av Emma Johanna Andersson - 28 mars 2007 12:20

Jag tror jag har hittat en bra taktik inför imorrn.Niklas Persson och Magnus Johansson får inte komma till, vi måste ta bort dem, den först nämde har gjort LHC sista mål de 3 senaste matcherna och Johansson visar ledarskap!Sedan måste vi få igång våra kuggar, Jönsson måste kliva upp och ta tag i detta nu. Rhodin måste även visa fram fötterna, The oldies med rutin måste kliva fram och visa sig visa hur man tar sig hela vägen in i kaklet.Många av er som läser detta har säkert redan klurat ut det, men det är sååå viktigt att vi får till det nu! Eller rättare sagt imorrn!Nu blir det snart våra bästa år för min del, Jennifer tittar på hem till gården, vi kommer nog bli gammal tillsammans framför vår enda kärlek teven och se på dessa program som aldrig verkar ta slut. Typ som glamour, jag kommer ihåg då jag var så pass liten att jag nyss hade börjat leka med dockor, då fick jag en docka som jag döpte till Sally, efter sally Spectra i just Glamour. Egentligen helt sjukt att det programmet fortfarande finns och spelas in. Det måste gå bra nu!

Av Emma Johanna Andersson - 27 mars 2007 22:24

Färjestad - Linköping 1-4 (0-2, 0-0, 1-2) 0-1 (01:27) Tomas Vlasak. Satan0-2 (18:59) Johan Lindström. Helvete1-2 (07:52) Pelle Prestberg. Åh gud vad underbar du är Pelle!1-3 (13:29) Magnus Johansson. Vilken tur!1-4 (19:10) Niklas Persson. Gills inte!Skott: 40-29 (11-7, 9-13, 20-9) Fan vilken klass skilland på skott iaf!Utvisningar: FBK: 7x2, 1x10 LHC: 8x2, 1x10Domare: Thomas Andersson. Bra! men linjemännen var katastrofPublik: 8 250 Underbara publik i Karlstad! Dagens var Per Ledin. Pucken har inte ens släppts men ändå får domaren gå emellan för de har redan börjat gruffa! Den inställningen gillade jag! Synd att inte fler hakade på och var med från början! Men nu KÖR vi!!HEINO-LINDBERG stod idag! Fan vad glad jag blev när jag såg nummer 40 på ryggtavlan på målvakten! 1:a målet hade han inte en suck på, 2:a skulle han nog ha tagit but I wont blame him! 3:e INTE EN CHANS, 4:e Här var han helt och då menar jag HELT chanslös med tanke på att han inte ens var i målet utan i båset! Jag är stolt över Christoffer för hans insats idag, den var inte klockren men mycket mer än godkänd! Nu är det konstaterat, hockey är orättvist! Färjestad spelade den bästa hockeyn de spelat på 2 matcher idag, men ändå ingen utdelning, inga mål, inga utvisningar, INGENTING!Men då äntligen kommer ljuset.. 1-2 P.P men sedan får Linköping ett tur mål som för övrigt var Robin Jonssons (så ska man se det så så var det helt plötsligt 2-2 i matchen men så går det ej till), iaf tack vare en av de värdelösa linje domarna som FELAKTIGT dömde icing, och då blir det tekning i mitt zon. I den tekningen får LHC puck och gör mål.. Vlílekt skit, vilket misstag!Vi är ett lag i brygga just nu, ett lag nere för räkning. Men jag tycker att om vi åker ur iår innan final är det inte pinsamt, pinsamt är Frölunda, det är inte lättoch framför allt det ska inte vara lätt i en semifinal. Hur som helst är Färjestad Färjestad och de är mina grabbar! Jag är stolt över dem, för de har givit svensk hockey 6 underbara år som finalister och det kan ingen ta ifrån dem! Därför tycker jag att alla supportrar ska skärpa sig och sluta snacka en massa skit om sitt egna lag, "hängiven fbk:are sedan urminnes tider men nu börjar man tveka..........." Vad är det för människor som skriver detta? Inte en hängiven Fbk:are sedan ur minnes tider iaf!!!Jag ser ÄNTLIGEN FÄRJESTAD IGEN! Har SAKNAT dem otroligt mycet! Välkomna tillbaka. Nu kämpar vi arslet av oss. Nu blir det sängen eller först duschen annars pallar inte mina clasmates med mig imorron! hihi :P €mma

Av Emma Johanna Andersson - 26 mars 2007 21:53

"At this moment, there are 6 billion, 4 hundred, 71 million, 8 hundred, 18 thousand, 6 hundred, 71 people in the world.6 billion people in the world, 6 billion souls -- and sometimes... all you need is 1."

Av Emma Johanna Andersson - 25 mars 2007 22:01

GRATTIS FÄRJESTAD!!BJ vann över Frölunda med 3-1 idag!Riktigt roligt, med tanke på att de försvarande guldet från förra året!1-0 (12:44) Marcus Johansson1-1 (06:38) Mikkel Bödker2-1 (08:58) Henrik Tång3-1 (19:06) Gustaf Thorell

Av Emma Johanna Andersson - 25 mars 2007 21:35

Linköping - Färjestad 5-1 (1-0, 3-1, 1-0) 1-0 (02:26) Joakim Eriksson. Men fan2-0 (01:26) Johan Lindström. Satan3-0 (11:54) Mikko Luoma Gillar inte han3-1 (18:34) Esa Pirnes. Great. En ljuslåga tändes...4-1 (19:28) Mikael Håkansson. ...Men dog rätt snabbt5-1 (18:41) Niklas Persson. JahaSkott: 29-30 (12-7, 5-13, 12-10) Ja vi vann då nåtUtvisningar: LHC: 7x2, 1x5, 1x20 FBK: 5x2, 1x5, 1x20Domare: Marcus Vinnerborg Jag HATAR Vinnerborg! värdelösPublik: 8 500 Bra siffra!jaha då var det 2-1 till Linköping.. Vi är nu piskade att vinna hemma nu. By the way det där match straffet, jag diggar Pelle som äntligen visar känslor, den ende i FBK som gjort det de senaste 2 matcherna - Det var ju inget särskilt egentligen. Han stod närmast och förtjänade det.- Det finns inga bortförklaringar. Vi måste upp ett par snäpp. Robin JonssonJag håller med!Orkar inte ödsla mer energi på detta idag. Nu vill jag bara dra täcket över huvudet och glömma dessa skit matcher. jag vill verkligen till final iår igen, men nu känns det som att det inte kommer gå, Where´s the heart? Vart är familjen Färjestad, vart är FÄRJESTAD, det är inte dem jag ser längre på isen.. GE TILLBAKA FÄRJESTAD!! Det här är första gången jag verkligen någonsin har tvivlat att vi kan ta igen det här! Men som många gånger förr kanske vi vänder, ingen glömmer ju semifnalen mot HV.. Ligger under med 3-2 men då kommer Jonas Höglund och gör 3-3 och sedan min älskade RICKARD och gör 4-3! Förresten så är det lite jämnare mellan Modo och HV med.. HV vann idag och enligt min källa, (min bäste vän JP) var det helt rättvist.. Nu får dte räcka! Over and out

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards