€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under september 2008

Av Emma Johanna Andersson - 30 september 2008 21:59

Vilka fina blå tröjor Manchester United har på sig ikväll.


Goderkväller!


Imorgon ska jag ta med mig barnen & gå till skogen, har inte en susning om vad vi ska göra men jag hoppas att det inte blir så jäkla kallt för då kanske man till och med skulle ha haft på sig täckbyxor, men dem har jag inte plockat fram så det får bli långkalsonger, antagligen jeans & sedan överdragsbrallor på.. Fleece(stavas det så?)tröjan åker iaf fram & det är tur att jag köpt mig en ny varm höstjacka.. Vantar har jag inte heller plockat fram & det är väl ett måste känner jag på mig, kanske till och med att mössan måste dras på.. Shit vad mycket jag kommer på att jag skulle ha tagit fram nu innan jag går & lägger mig.. Måste ner till mamma & plocka fram allt det där nu.. :(

Kommer ihåg nu vår första dag på gymnasiet & vi skulle träffa vår lärare i naturkunskap.. När vi sitter där förväntansfulla & väntar kommer det en välkänd profil på skolan som är just naturkunskapslärare & börjar prata med oss när han helt plötsligt berättar att han älskar att ta med sig sina små grannbarn till skogen.

Vi kollade på varandra & alla funderade nog länge på om vi sulle våga släppa iväg våra barn till skogen med den där mannen.. Funderar än idag på det!


Färjestad vann idag med 2-0 över SSK & gissa vem som gjorde 2-0 målet i 60:e minuten?

Rätt, rätt, rätt Rickard såklart!!

Puss

Av Emma Johanna Andersson - 30 september 2008 14:54

Hola vänner!


Idag har jag varit & köpt mig nya handdukar, röda som jag ska ha till jul.. Tidigt, I know, men jag hittade inget annat att köpa så då fick det bli det istället..

Har även hunnit med att kolla på One Tree Hill, mitt favorit program, kan inte leva utan det.. Säsong 6 har börjat i USA så jag laddar hem & kollar, kan verkligen inte vänta på att Sverige ska börja sända, det tar för lång tid.. Fast varje söndag så sitter jag bänkad framför teven & ser de avsnitt som går här också.. I JUST LOVE IT! Det händer så otroligt mycket spännande saker hela, är så jobbigt att måsta vänta i en vecka på nästa program..  Nu längtar jag tills boxen av säsong 5 ska släppas så att dem dimper ner i min brevlåda.. Det finns så mycket roligt extramaterial & många roliga kommentarer på dem, bortklippta scener m.m finns också.. Hittills har säsong 1´s box varit bästa, där kommenterade de unga skådespelarna & de äldre skådespelarna samma program fast inte tillsammans!

Söndagar klockan 18.00 sänds säsong 5 på kanal 5 här hemma & på måndagarna sänds det i USA så man kan ladda hem på måndag natt eller på tisdag =D


Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 29 september 2008 20:06

Blev less på att sitta inne idag så jag gick iväg & köpte mig nya gardiner till vardagsrummet & sovrummet.. Älskar att käpa nya gardiner, skulle kunna köpa dem stup i kvarten synd bara att det är så jäkla dyrt, önskar att jag bara hade ett fönster i varje rum istället för 2 (det skulle bli billigare & innebära byten fler gånger)

Tänkte att jag skulle lägga upp några bilder, måste bara ladda kameran först:)


Nu ska jag kolla in Andreas Carlsson eller ja, Idol.. PUSS!

-----

Update 21.06:

Sovrummet, sängen & sängborden är mörka så det passar kalas!

(Måste ha hållit kameran snett)

Lilla fönstret i vardagsrummet iaf

 

Stora fönstret i vardagsrummet.

Av Emma Johanna Andersson - 29 september 2008 14:30

Under hösten brukar jag bli deprimerad, inte så att jag blir självmordsbenägen eller väldig osocial, utan jag orkar bara inte göra nåt & sedan blir det mörkt ute, alldeles för mörkt för att jag ska våga gå hemifrån själv.. Men denna hösten känns annorlunda, jag satt & kollade på en hylla jag har här inne i vardagsrummet, den med korten på William på & insåg att blommorna nästan är döda.. Kollade runt i vardagrummet & hittade mina 2 fina ljusstakar som jag fått av min älskade bror & kom på att jag ska slänga blommorna & ställa dit ljusstakarna istället.. Slutsatsen blir då att hösten inte blir så mörk som den brukar vara, hösten blir mysigare & julen kommer närmare..

Inte länge kvar till jul


På onsdag ska jag jobba igen, fram tills dess ska jag kurera mig, har åkt på en förkylning som gör ont.. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 28 september 2008 11:50

Festen igår kväll var trevlig, ända tills Håkan spårade ur totalt, då blev värden arg & tänkte smöla han i golvet, han spydde nämligen ner Henkans säng & delar av golvet..

Jag drack mina cider men till slut fick Cattis nog & tvingade mig att prova bålen, första smakade inte bra men efter några fler cider så gick även en till ner.. Sedan, eftersom Henkan fyller år på tisdag så bjöds det även på skumpa, komiskt nog hade jag & Cattis suttit & pratat om just skumpa, stureplan m.m Jag är inte riktigt en champagne människa men igår gick det ner det också..


Pär hade med sig the guitar & spelade medans vi andra sjöng allsång.. Jag & Erik fick aldrig sjunga våran speciallåt men vi tar den nästa gång..

När Pär slutat spela så slogs Mora Träsk igång, vi alla blev barn igen, reste oss upp & körde fader abraham + huvud, axlar knän & tår! Ofantligt roligt..


Klockan hade slagit midnatt för ett tag sedan  & värden blev trött så jag beställde en taxi åt 4 personer som skulle alla in till stan.. Taxin kom & jag ropade ut dem, men det blev fler än 4, det blev 6 personer istället & Håkan försökte riva inredingen när han skulle få ner en stol som var trasig.. Det slutade med att vi for åt 3 olika håll innan vi till slut nådde ändstationen (hemma i stan), taxichauffören var snäll & stannade taxametern på 500:- istället för att låta den rinna iväg mot 800:-, det gäller att vara en trevlig kund, då får man mer för pengarna! Under taxi resan ringde min vackra Magda, hon var full & vi pratade en massa strunt, men för oss väldigt bra strunt, så som konstiga drömmar & killarna i korridoren..


Tyvärr har jag inga bilder eftersom att kameran dog efter 2:a kortet.. Så jenny skjutsade hem Erik för att hämta sin, men hans den var redan helt död på batteri.. Lyckat!

Nu måste jag kila..Puss

Av Emma Johanna Andersson - 27 september 2008 16:39

Ikväll ska jag på vad som kallas (som det mesta annat) årets partaj.. Henkan har fest & vi tror att det är en inflyttningsfest såhär lite i efterskott..

Det är synd att inte min Magda är hemma för hon är min trogna vän när det gäller dessa fester som är ute på "landsbygden".. Jag saknar henne så så mycket!! Undra om jag har någon såndär stol med ölburkshållare som jag kan ta med.. ;)


Magda skrev alltid i sin blogg dagen efter en fest: Igår var jag ute & festade med Emma (som vanligt), nu får jag skriva igår var jag på fest utan Magda (väldigt ovanligt!)

.........

Emma Johansson är nära ett VM-Guld.. Kom igen nu, KOM IGEN!

------

Emma Johansson fick inte ens medalj!


Nu ska jag duscha & käka, sedan svira om & festa natten lång.. Puss

Av Emma Johanna Andersson - 26 september 2008 20:41

Hade som sagt öppningen imorse klockan 06.00, gissa när jag vaknade? Vaknar upp & känner att jag försovit mig, kollar klockan 06.40, PANIK i stugan, men jag svor inte idag, nej, jag sprang runt halvgråtandes istället, ångesten & paniken var enorm.. Borstade gaddarna & sprang till bilen.. När jag kommit iväg så kollade jag in mig själv i backspegeln & började nästan gråta ännu mer, jag såg förjävlig ut! Hade mascara på ena kinden & såg ut som att jag var på väg att dö.. Blek & läskig.. Dessutom började batterilampan & alla andra lampor lysa på instrumentpanelen så fort jag tröck in kopplingen, pricken över i:et vore väl att bilen skulle ha kajkat mitt ute på riks90, fort gick det också så jag hade en jävla tur att inte polisen var ute för då hade jag varit utan körkort.. Meeen på vägen så tänkte jag ut en ursäkt till polisen om han skulle ta mig: Snälla, mina barn står ju ute på skolgården frysandes, dem är ju så små & jag har försovit mig.. Allt detta storgråtandes naturligtvis! Jag föreställde mig också en bunt jätte arga föräldrar som skulle strypa mig är jag kom fram men barnen hade det bra inne på Älvtrollet som tur var.. Tack gode gud för att det finns fler avdelningar.. (Jag vet att ni sitter & hånflinar åt mig)


Efter dagis så for jag hem en snabbis för att sedan vandra bort till ICA & bjuda på lite godis.. Jobba lite extra på karamellkungen, som jag gjort tidigare, jag är eventpersonal, glassigt va?! Idag var det jag & en annan tjej som jag inte känner så väl men efter ett tag då isen brutits så var det som att vi varit vänner länge, vi snackade om att alla snygga killar i stan har barn & om alla andra drömkillar, girlstuff!


Nu ska jag snart dö en smula i soffan, är super trött & klockan känns som om den vore 01.00 eller så men den är ju bara ca 21.. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 25 september 2008 21:34

Rickard gjorde 3 mål i kvällens match mot Djurgården som slutade 2-5 till bortalaget (Färjestad).. Finns nog ingen som är mer nöd än jag just nu!!! =D

De 2 andra målen gjorde Eero Somervuori & Jörgen "the one and the only" Jönsson!

Näthittare!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards