€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under januari 2008

Av Emma Johanna Andersson - 31 januari 2008 17:19

Idag stod jag då i fiskedammen på Konsum & såg till så att de små barne fick napp, helt plötsligt kom det fram ett gäng amerikaner som titta väldigt länge & funderade på vad som pågick egentligen.

Deras tränare är från Sollefteå så han förklarade för mig att de aldrig hade sett en fiskedamm i hela sitt liv & ville däför väldigt gärna pröva.

Inte ska ni tro att jag kan säga nej till ett gäng skidskyttar dessutom snygga sådanna.

Utan dem tog spöet & fick en godispåse. Den första som fiskade insåg att det var för barn egentligen & ville inte ta påsen.

Oh no I cant take this..

Men efter att jag gett den till honom så tog han den..

Det roliga med denna berättelsen förrutom att de aldrig sett en fiskedamm var att det knäpptes hur många kort som helst när dem fiskade ;)

Hädanefter så håller jag på mina "elever" ( i hur man fiskar fiskedamm) när dem tävlar (efter Sverige då!)


Puss&hej

Av Emma Johanna Andersson - 30 januari 2008 21:22

Ni som inte har läst om vårat skottdrama här hemma idag (som jag skrivit om tidigare idag) så tänkte jag att jag skulle ge er 2 bilder, notera att den där bilden där det står ett gäng poliser är tagen i Sollefteå, i den staden som annars brukar vara staden som Gud glömde..

Idag när jag gick till jobbet så stod det 4 polisbilar på gågatan & poliserna stod utspridda lite överallt, människor stod i klungor & tjattrade, jag gick i mitten & var livrädd, trodde först att mannen var på stan & sprang omkring men det visade sig att de hade plockat in 2 män på föhör, den ena vid Impuls & den andra inne på Swedbank..

Mannen har ännu inte blivit gripen så JP fick komma och hämta mig när jag slutade jobbet.


Puss&hej

Av Emma Johanna Andersson - 30 januari 2008 10:39

Usch fy & blå, var ute och körde bil och fick höra att det har varit en skottlossning i lilla, lilla Sollefteå


En man har skjutits i sin villa, han sköts inte till döds utan kunde gå själv till ambulansen, frun till den skadade mannen såg från grannhuset hur maken kom ut skadeskjuten, hur läskigt är inte detta då?

I våran stad liksom..

Mannen som skjutit är lös men har inte längre nåt vapen för det har han lämnat vid järnvägen.

En helikopter snurrar ovanför bostadsområdet där det hände & den lever om utav bara den..


Dettta är overkligt!

Undra vad motivet var?


Nu ska jag gå & fika!

Tänk på mig! Puss&hej

Av Emma Johanna Andersson - 29 januari 2008 23:27

-Vad kallas det när man inte kan läsa & skriva?

-Handikappad


Lyssnade på vi i femman på radion och detta var en av frågorna & ena svaret på den.

Såå jävla klockren! ;)

Av Emma Johanna Andersson - 29 januari 2008 23:10

Godkväll!


Ikväll bli det tråkigt, i punktform, är snart på väg i säng,mtrött som tusan så jag orkar inte skriva ihjäl mig! ;)


* Fikat med Marre

* Jobbat

*Tagit emot världens snyggatse Ryss,

  kanske en utav världens snyggaste icke kändiskar

* Kört en massa bil


Tack för att ni läser min blogg även när jag inte skriver något & framförallt att ni stannar kvar & fortsätter läsa(?) när jag har dåliga bloggdagar


Puss&godnatt

Av Emma Johanna Andersson - 28 januari 2008 23:54

Vart är vi på väg?

På semster älskling!

Vad väntar vi på då?

Dig!


Brun i sinnet

Sol inne

                           - Rudolf


Sunes sommar är en jävla kungfilm, skulle få min röst i en omröstning om bästa svenska filmen iaf!


Puss&godnatt

Av Emma Johanna Andersson - 28 januari 2008 05:34

Godmorning!


Jag börjar klockan 06.00 & att jag är vaken nu är väldigt ovanligt, jag brukar i regel stiga upp så att jag hinner göra det mest (o)nödvändiga, smink (onödigt) & borsta tänderna (det är viktigt)

Igår såg jag ut som skit, upptäcker att det såg ut som att jag gjort ett dåligt försök på att antingen sola med brun-utan-sol eller användt alldeles för mycket mörk foundation, ögonen såg ut som en 70 årig tants och var alldeles röda under, typ fyllepåsar. Idag tack & lov är det borta, eller ja det lilla jag hann med att se i spegeln iaf då jag kletade dit nå skit..


Nä ni nu ska jag ta & dricka upp min juice & sedan kila ner för gågatan & in genom dörren för att duka fram lite frukost åt gästerna.


Puss&hej

Av Emma Johanna Andersson - 27 januari 2008 13:36

En fylla sällan skådad.. Iaf från min sida..


Den började då med 2 cider hemma innan vi skulle käka, (o)turligt nog så hade de inte gått från Karin än så jag gick dit & fick en martini, den jäveln drog, den drog så efter det kunde jag bestiga ett spritberg..

Kom på Impuls, beställde min mat, tigerkyckling (som jag blivit varnad att den är stark, men inte så stark) den var så stark att innan jag ens börjat med maten nästan kom nästa cider och en tillbringare med vatten.

Efter det skulle vi gå ut och fixa en stämpel, men det fick vi inte, Utgång=Hemgång.. Hmm så kan det inte gå till, inte då jag köpt 2 jävla kyklingbitar, en staksås, några röda salladsblad & 2 cidrar, nä det tänkta vi inte acceptera så vi gick till Ludde vars reaktion då han såg mig var: VAAA! VAD GÖR DU HÄR???! Sist han såg mig var jag typ mellan 10-13 år.. haha, han fixade så att vi fick komma in gratis & att vi fick gå före i kön, nu var inte kön oändlig för Magda & Eric kom in rätt snabbt, but still..

Inne på krogen fortsatte det hela, en Sex on the beach och sedan var man redo för dans, på dansgolvet träffade jag Anna & vi ska åka på konståknings VM i Göteborg, jag är så glaaaad & hoppas verkligen att det blir av :)

Nu orkar jag inte skriva om nåt mer förrutom att jag inte åt kebab utan en burgare, fattar inte varför jag tog en burgare, jag vill ju ha kebab sådanna kvällar, äh som sagt det var nog en av de roligaste fyllorna, iaf för min del, kanske inte för de andra.. Mera kommer kanske senare.. =D


ÅAOIEhhhh Emma..

 vad är det?

Du brann!

Oj då..

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards