€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under december 2011

Av Emma Johanna Andersson - 19 december 2011 21:07

Första dagen på sista veckan, sedan är det jullov. 

Ungarna är som tokiga, uppe i taket mest hela dagen, but still, jag älskar mitt jobb!


Är helt slutkörd och vi har 3 dagar kvar, men det kommer gå, det gör det alltid.

Har dessutom bakat här hemma ikväll, är som mest aktiv när dagen varit som mest hektisk, konstigt hur hjärnan och kroppen fungerar egentligen.

Kort och skit ointressant/ tråkigt inlägg men jag distraherar mig själv med att kolla på Sunes jul och skrattar så jag nästan kissar på mig, han är ju såå rolig.. :)


Puss

Av Emma Johanna Andersson - 15 december 2011 20:24

Godkväll!


Har funderat hela dagen på Alexander Gerndt och det faktum att Svenska fotbollsförbundet stängt av honom tillsvidare i landslaget...

Är kluven till detta, klart jag absolut inte försvarar kvinnomisshandlare, inte alls, men när det handlar om idrottare så tycker jag att det är fel att straffa dem på så vis.

Tror att han fått/kommer få nog med skit från samhället att han ej behöver få det från sin "arbetsgivare".


Jag kanske har helt fel och det är ju inte helt omöjligt då jag inte vet hela historien utan bara den som uttalas i media opch tur är väl det..


Puss

Av Emma Johanna Andersson - 14 december 2011 23:33

Julen närmar sig med stormsteg. Känns konstigt då det knappt funnits någon snö och den snön som ligger just nu är på väg bort då det är +grader i december. Galet är bara förnamnet..


Iår ska jag fira jul utan min mormor. Avskyr att skriva det, vill inte skriva det.  

Önskar varje dag att hon ska ringa och fråga hur jag mår. Önskar varje dag att jag kunde ringa henne. 

En dag kommer vi fira jul ihop igen men det kommer dröja länge, så länge. 

Det var ju inte meningen att hon skulle lämna mig redan nu, hon skulle vara med många år till, hon skulle ju vara med på allt som förhoppningsvis en dag kommer hända mig. 

Har alltid tittat på de där 4 generationer bilderna i tidningen och tänkt att kanske vi är med där en dag, jag, mamma, momma och mitt barn, om jag nu får barn.

Det kommer inte hända nu och det gör mig så ledsen.

Min momma var mitt allt, även om jag inte var hos henne alla dagar i veckan nu så fanns en tid då jag praktiskt taget bodde hos henne. Gick dit varje dag efter skolan, sov över, hade eget rum, ja allt fanns där hos henne och hon var min bästa vän. Jag saknar det, jag saknar henne. 

Minnena är många och vi är många som tillsammans pratar om henne och minns henne men här hemma på kvällarna är det bara jag och mina egna tankar. När det blir mörkt blir det jobbigt, när mörkret faller och månen lyser så tittar jag upp mot himlen och ser henne, hör henne och pratar med henne. 

Dagen före julafton åt vi alltid julbord hemma hos momma, en trevlig stund där vi alla rådde om varandra innan julafton. Den dagen kommer inte kännas lika speciell iår, vi får se om den kanske kan fortsätta den här hemma hos mig eller så... Ett litet försök till att bevara traditionen som du startade, skulle du gilla det?.. 


En del av mitt hjärta kommer alltid slå för dig älskade Momma! 

Av Emma Johanna Andersson - 13 december 2011 16:43

"Du har fått en ny kommentar" så stod det i mitt senaste mejl jag fått.

Shiiiit, så länge sedan jag bloggade men ändå får jag en kommentar var min tanke, men nu ska man ju aldrig jubla för högt över en sådan sak eftersom att det var spam, but still, kanske att mitt bloggande upptas.. 


Vad tror ni?

Har jag några läsare kvar?


Puss

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards