€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under mars 2010

Av Emma Johanna Andersson - 22 mars 2010 22:38

Ohhhhhh jaaaaaaa!! Där var matchen avgjord. Lubos Bartecko satte 5-4 pucken efter 5.04 in i 5:e perioden, japp 5:e perioden!

Helt galet vad bra det känns just nu, nu ska vi upp till Skellefteå på 2 borta matcher & det känns ju mindre kul, meen man får inte glömma att Färjestad vann där uppe senast så på så sätt ser det ljust ut..

Trodde innan matchen var avgjord att den som vinner ikväll har både ett mentalt & fysiskt övertag i de övriga matcherna & nu hoppas jag verkligen det. Skulle ju vara bra härligt om det skulle bli så. :)


Nu ska jag sova så jag orkar upp imorron. Puss!


-----------------------------


Förresten jag måste ju berätta om när vi varit på skidutfykt i onsdags för på vägen hem i bussen så hör jag att några sitter längst fram i bussen & sjunger, efter en stund hör jag orden: "Vargarna från Värmland vi SM-guld ska ta". (Som Färjestadare vet man precis vad det är för låt.)

Jag: Men grabbar vad sjunger ni?

Dom: Åh Färjestad.

Jag: Men vilka är ni som sjunger?

Dom: Det är .......... ......... och ..........

Jag: Meeen åh, nu får ni en guld stjärna i kanten av fröken!


Noterbart är att ungarna är Modoiter men i slutspelet håller dom på Färjestad, Gullisar!

Av Emma Johanna Andersson - 22 mars 2010 21:21

Åh nu är det slutspels hockey och Färjestad är återigen med i leken. 1-1 i matchen & i kvällens match står det 4-4 efter att underbara Dick Axelsson nyss "spelat" fram Jeppe Mattsson till just det resultatet.


Nu är det förlängning, så spännande så jag måste stänga ner här :)

Återkommer lite senare med en update på vad som egentligen hände, ska det bli 2-1 i matcher till Färjestad eller 2-1 i matcher till Skellefteå..

Känner ni hetluften? Det gör jag!!!

Ute

Av Emma Johanna Andersson - 12 mars 2010 10:22

Goddag!

Nu är det fredag, denna fredag betyder för mig jobb helg. Känns rätt tråkigt men sist jag kollade så var det en enda person på hotellet & han far senast klockan 7 imorgonbitti. Galet jobbigt det kommer bli :P


Igår hamnade Modo definitivt i ingemansland & missar slutspel igen. Klart jag vill att det ska vara många norrlandslag i slutspelet men mest är jag lättad, lättad för att nu kan inte Modo slå ut Färjestad i varken kvart eller semi & de kan inte heller vinna över Färjestad i finalen.

Tycker däremot synd om mina vänner som är Modoiter för det blir rätt tomt & tråkigt när hockeyn tar slut fortare än fortast. Man känner en tomhet & en bitterhet över hockeyn just då & sedan måste man ju vänta så satans länge innan det blir hockey igen.


Nej nu ska jag gå en promenad, är så sjukt fint väder ute :) Puss

Av Emma Johanna Andersson - 11 mars 2010 10:22

Godmorgon vän! Hoppas du har en bra tosdag förmiddag.

Jag har varit vaken en stund men försöker vara så tyst jag bara kan, Kalle ligger och sover en bit ifrån mig & jag hoppas han vaknar snart så vi kan hitta på nåt.

Men som det ser ut just nu så sover han väldigt skönt..


Sitter & kollar på efter tio med Malou, killen som är där just nu heter Tommie Karim & har blivit oskyldigt anklagad för mordet på sin sambo. Helt sjukt hur polisen egentligen behandlar folk på föhör som dom inte ens vet är skyldiga utan bara tror att dom är det. Polisen matade honom med bilder över sin mördade sambo & pressar verkligen honom till att erkänna. Dessutom så blev han fråntagen sin son. När han väl blev friad från alla misstankar när det kom in en mördare i bilden (en mördare som bodde i samma fosterhem som Tommies mördade sambo Anna när de var små & som var på hennes begravning som inte Tommie fick gå på) så fick han bo på ett hem med sin son under bevakning för att de skulle bedömma om han var en bra förälder. Jag blir verkligen illa berörd av den historien & av hur kan Sveriges rättsväsende vara så jävla twisted?


Nu ska jag väcka Kalle tror jag, får man det? ;)

Puss

Av Emma Johanna Andersson - 10 mars 2010 15:29

Hej vänner!


Nu är det bara brorsan kvar utav de 3 som kom, härligt att få rå om honom nu på sportlovet :)

Det som är tråkigt är att jag jobbar i helgen så det lär inte bli så mycket som händer då men men sånt är livet.

Tänkte laga lite mat nu & sedan ta ut Kalle på en promenad, är ju så fint väder ute, tyvärr lite blött men har man gummistövlar så har man :)


Gårdagen var urmysig, vi satt länge & åt middag, mamma & syster kom hit också, sedan så myste vi i soffan åt lite naturgodis, vanligt godis & drack dricka, Kalle spelade wii & vi andra kollade på, Maja lekte på golvet 6 verkade ha jätte kul, glad skiten där :)

När Maja somnat så gick jag & Malin ut med Dalton på en promenad, ner till parken & runt förbi kraftverket, mycket prat & luft, en bra kombo.. Girl talk helt enkelt!


Nej nu måste jag sätta fart på maten för tydligen ska Kalle dammsuga hela hotellet sedan, galna unge.. Puss

Av Emma Johanna Andersson - 9 mars 2010 10:16

Vänner! Hade tänkt att bege mig iväg på kupan en sväng, en affär jag aldrig handlat på i hela mitt liv, eller jo en gång då fyllde Magda 18.

Men nu ska jag på 80 tals fest & tänkte att det finns nog inget bättre ställe än kupan att inhandla dom på..

Har ni några tips på vad man kan ha på sig?

Vad var modernt på 80 talet?

Jag hann ju bara med 2 år på det decceniet så jag behöver nog hjälp ;)


Ska kila iväg på momangen tror jag, lika bra att passa på då det är lite folk :P


Senare idag får jag besök, som jag längtar! :)


Puss

10

Av Emma Johanna Andersson - 8 mars 2010 09:29

Hej vackra du!

Det är helt sjukt bra väder ute, solen skiner & det är + 10 ute, så jävla bra att våren är på ingång. På väg mot Umeå i torsdags så läste vi i tidningen att våren var på väg men där uppe blåste det småspik & kallt så vi avfärdade den artikeln lika snabbt som vi insåg att vi aldrig kommer få vår här uppe i vackra norr. Men vips så vaknar på måndag, man kommer på att man har sportlov & det är + 10 grader ute, visst fan är våren på väg även här hemma :)


Imorgon får jag fin besök, min bror med familj kommer hit & jag blir så glad, dom ska stanna över natten sedan får vi se om Kalle stannar längre :) Älskar verkligen den familjen!


Här får ni några bilder från våran Umeå tripp:

 

  En fin skrivstilsbok

 

Min handledare får ett styrkesamtal av John Steinberg


  Enegelska

Underbar bok


Nej nu ska jag klä på mig lite & sedan gå ut på balkongen & greja undan lite där, spännande att se vad som gömts sig i snön där ute.. Puss

Av Emma Johanna Andersson - 3 mars 2010 18:23

Usch vad fullt upp jag har just nu, har verkligen nästan ingen ork på kvällarna.

Trivs som vanligt super bra på praktiken & ungarna är verkligen så underbara. Nästa vecka åker min handledare till Thailand i 2 veckor så vi blir ensamma med barnen, jag & Catrin, galet kommer nog vara det rätt ordet, en utmaning men en rolig utmaning :)

Men först ska vi ha sportlov & oj vad det ska bli skönt, gillar lov, har alltid gjort & kommer alltid göra :)


Nu ska jag ladda för imorron, då ska vi lärare åka till Umeå på läromedelsmässa, återkommer med roliga bilder förhoppningsvis :)


Puss

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards