€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under augusti 2008

Av Emma Johanna Andersson - 30 augusti 2008 21:15

Satt med näsan i datorn när jag hörde ett bekant intro som gör att jag får en klump i halsen & ögonen tårfylls, tittade upp & såg ett flyplan på teven.. Insåg att Pearl Harbor visas på 4:an & jag sitter redan & gråter.. Gråter för jag vet vad som händer & gråter för att den scenen är såååå vacker! Jag älskar Pearl Harbor!

Av Emma Johanna Andersson - 30 augusti 2008 12:00

Goddag, snart dags för stan tror jag..


Igår så blev det shopping, igen, fast lite.. Jag handlade en jacka(!), ett par skor & ett par jeans.. Jackan blev jag som kär i & fick för mig att jag var någon slags friluftsmänniska.. Den satt som gjutet & är i färgen bone :)

Jeansen är ljusa precis som jag längtat efter hela sommaren, lagomt att shoppa ett par när sommaren är slut tyckte jag! Skorna, mja dem är ett par mer fotvänliga skor än dem jag brukar köpa, jag är nöjd eftersom jag fyndade på dem, min lillasyster kommer gå i taket men hon skulle ha sagt att hon ville ha ett par för det fanns ett par till i en större storlek, jag sträckte mig ju faktiskt så pass långt igår att jag köpte likadan jacka till mamma som till mig själv, samma storlek & allt, meeen, den satt snyggare på mig! ;)

Min bror är lika söt & snäll som vanligt.. Men igår hade han gjort illa sig, han hade vurpat på cukeln & hade superont.. Stackarn.

Blev som vanligt pizza på pickachu (stavas det så? ni vet pokemon gubben, en tuttifrutti för min del, naturligtvis nämndes då programmet tuttifrutti som gick för många, många, många år sedan..

Fick även min födelsedagspresent igår, jag älskar att få presenter & det var en bra present dessutom! :)

Kom även på igår kväll att det inte r så skoj att köra över gålsjöskogen på natten, det var mörkt, lite dimma & en räv+ en gräling på vägen.. Hade inte grävlingen vänt & sprungit rakt fram på motsattsida av vägen så hade antagligen bilen varit lite trasig nu.. Men grävlingen var räddom sitt liv & det tackar jag för!


Nu ska jag vika ihop tvätten klart & sedan kila ner till mama! Puss

Av Emma Johanna Andersson - 29 augusti 2008 10:14

Hallilåjah!

Huvudet spränger idag & jag som sällan tar värktabletter var tvungen för att överleva då jag steg upp.. Hatar att ha huvudvärk, det är det värsta som finns..

Förrutom huvudvärken så ska jag plocka upp mamma på lunchen för att skjutsa henne på kläddax där hon ska kolla efter en jacka & efter det så ska jag brumma vidare mot Ö-vik & min bror Kalle!

Tänkte även hinna med ett varv på stan, måste ha en klänning eftersom Fabian snart döps & antagligen även Helena.. :)


Nu ska jag fixa iordning mig, Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 28 augusti 2008 21:44

Skickade ett sms till min morbror uppe i Gällivare tidigare idag..

"Hej kära morbror, eftersom min födelsedag närmar sig så ville jag bara tala om att jag önskar mig en rosa skurkäpp som ni säljer.. Kram snart 20åringen"

Nu tror ni jag är en äcklig rosa tjej, men så är icke fallet, nej, företaget min morbror jobbar åt har just nu en kampanj  som stödjer bröstcancerfonden. Det innebär att jag stödjer även om det inte påverkar min egen ekonomi (inte för jag skulle banga om jag skulle måste skänka pengar till dem).. Det är helt enkelt en rolig sak som går till ett viktigt & fantastiskt ändamål!

Man ska vara rädd om sina bröst, så enkelt är det!!

Av Emma Johanna Andersson - 28 augusti 2008 15:25

Eftersom att galgarna är slut här hemma så gick jag iväg & köpte mig en såndär garderob osm man kna ta med sig, med andra ord en tyggarderob.. Kommer hem hänger in den & tänker efter en stund, det var ju faktiskt inte nägra fler hyllor jag behövde, det var ju galgar & det blir inte detsamma.. Det ser snyggare ut om kläderna hänger.. Men tänkte att man kanske kunde lägga in tröjor man inte använder så ofta i den där garderoben, annars har jag lagt pengar på når onödigt.. :p


Berättade att jag hade varit på Mio igår, fick syn på en fin canvas tavla där & började fundera på bättre motiv.. Vill ha flera stycken pyttesmå som ska hänga ovanför telefonbänken.. Har hittat 2 motiv som skulle vara coola. Vill ha från blandade filmer/skådespelare som jag älskar, måste storma vidare på detta.. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 27 augusti 2008 18:47

Hellooo!


Blev ingen stad med syster men väl med Magda & Marre, lite konstigt sådär eftersom det kommer bli tomt att vet att Magda inte längre bor här hemma, hon är 22 mil bort.. Jag saknar henne redan!


Just nu håller jag på att tvätta undan här hemma & även hänga in delar av min garderob som legat på golvet eftersom det inte finns galgar nog.. Innan jag flyttade hit så fanns det tillröckligt med galgar men nu, antingen har jag köpt alldeles för mycket kläder eller så har galgarna försvunnit.. SKUMT! Men som sagt eftersom det inte finns galgar nog så måste jag fundera på vart man kan köpa dem eller helt enkelt vika ihop kläder som egentligen ska hänga & sedan lägga in dem i garderoberna, där det inte heller finns plats..


Imorron blir det mer jobb, denna gången på sjukhuset precis som i sommar & det känns väl inte super kul, men när Berit ringer & frågar så kan jag inte säga nej, jag kan inte säga nej till jobb överhuvudtaget.. Alltid bra med pengar, då kan man handla skiten ur sig! Men då fredag då ska jag baske mig vara ledig!

På tal om handla så har jag varit & på mio & köpt nya krukor till köket idag, har hamnat i något kruk köpar missbruk.. Eftersom jag köpt nya krukor så var jag tyvungen att köpa blommor, luften blir fantastisk med levande blommor, har jag hört ja.. Puss!


Av Emma Johanna Andersson - 27 augusti 2008 10:01

Morning!


Nu ska jag strax fara iväg & fika, det blir liksom som en brunch..

Magda & Marre står för sällskapet eftersom Magda flyttar antingen senare idag eller imorron, HERREGUD VAD JAG KOMMER SAKNA HENNE!

Efter det så ska jag kanske möta upp syster & kanske fika igen(?) sedan måste jag ner på stan & titta lite, även om det är rätt meningslöst, fet har nog inte kommit in nåt nytt sedan sist jag var där..

Nu ska jag kolla på våra bästa år & sedan kila iväg.. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 26 augusti 2008 11:21

Gårdagen var mysig, jag var barnvakt åt min lilla skrutt gudson.. Vi kollade på tweenis, gungade en sväng, spelade lte bandy & fottboll.. Hade lite svårt med att få han att sova, blev super ledsen när jag la han i sängen så han fick gå upp igen & efter en stund så somnar han på golvet! När jag skulle bära in han så vaknade han men det gick möjligtvis en minut så sov han så sött i sin säng, satt & kollade på han tills batterierna till monitorn (dem har en babyvaktare med bildskärm & ljud istället för bara ljud) halvdog då slog jag igång Huset fullt istället & kollade på det tills Jenny & Mattias kom hem..


Nä men oj nu måste jag hoppa in i duschen & tvätta bort äckelbalsam innan jag ska jobba 12.30 Puss!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards