€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under november 2008

Av Emma Johanna Andersson - 30 november 2008 21:38

Jahaja, redan söndagkväll, imorgon är det jobba igen vilket ska bli super roligt.. Jag saknar barnen på skolan, hur ska det gå när jag slutar för gott?


Igår var jag på hockey & jag är nöjd, som fan vad jag är nöjd! Vinst med 3-4, kan inte bli bättre.. Satt länga & njöt ända tills Modo gjorde 2-3 & 3-3, då blev jag nervös & humöret sjönk en smula.. Men med 4 minuter kvar så fick jag & killarna bredvid oss jubla över en puck som nog ingen trodde skulle gå in eftersom Bastiansen "hängde" när han slog in den.. Vackert!

Vägen hem gick fort! :D


Idag har jag varit på skyltsöndag här hemma, är alltid lika mysigt & man träffar en massa folk. Iår var inte lika bra som tidigare år men men man är ju inte liten längre :P


Nä nu måste jag fortsätta kolla på sanningensögonblick. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 30 november 2008 00:19

Matchen var fantastiskt underhållande & att Färjestad vann gjorde inte precis mitt humör sämre på vägen gem heller.. Återkommer med mera senare. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 29 november 2008 10:45

Igår morse skulle bilen vara inne på verkstaden klockan 8 & gissa när det vaknades i det här huset, 8.30 Blev lite stress där ett tag men som tur var så var det inga problem.. Felet som var i bilen kostade inget men det blev som en helt ny bil, nu blir den varm när man kör den iaf :P


Efter att ha lämnat in bilen så for jag runt som en galning & letade hockey biljetter tills idag, på vartenda ATG ombud här i stan fick dem bara fram ståplats även fast det fanns sittplats på Ticnet. (hmmm)

For upp till Jimmy & AK & fixade biljetterna via internet eftersom det krånglade hemma (konstigt ) & for sedan hem för att dra vidare på stan & köpa Jenny & Eriks julklapp & en ny telefon till J, på tal om nya telefoner så när jag tog fram julen så hittade jag en super ny bärbar telefon som ingen visste fanns.. Coolt!

Kan tyvärr inte skriva vad Jenny & Erik ska få i julklapp eftersom jenny läser min blogg & det skulle bli som när hennes morfar sa att hon inte behövde öppna det där stora paketet för det var bara en strykbräda.. ;)


Var ju även på min julkuls kväll, blev lite jobb & mycket glögg.. Väldigt trevligt hade vi & det tror jag även Berit tyckte, hon hade inte tagit mig på allvar om att vi verkligen skulle hjälpa till att pynta..

Nästa julkul är den 20 december, då ska vi köpa en julkula var & ha med oss :)

Efter julkul for vi till Jimmy & AK & såg idol, drack mer glögg & kollade när det färgades hår lite här & var, en jätte trevlig fredag kväll helt enkelt! :)


Nä nu måste jag skriva ut biljetterna & sedan dra mig upp till Ö-vik för att kolla på Modo - Färjestads BK, underbart!

Puss.

Av Emma Johanna Andersson - 27 november 2008 21:38

Jag har en julkrubba som åker fram varje år, det är alltid lika kul att ställa upp gubbarna i den & jag fullkomligt älskar den..

Just min julkrubba hade jag spanat in länge på Hemköp varje gång jag gick in där under vintern 1999, jag tjatade på mamma men inte fick jag någon. En dag så var vi på S-gränd & min morbror Peder var där, just denna dagen hade jag varit på Hemköp & kollat in min julkrubba som det endast fanns 1 exemplar kvar av, paniken hade spridit sig i kroppen så jag beklagade mig högt inför allihopa & min morbror tittade allvarligt på mig & sa: Kom Emma så far vi & köper den, klart du ska ha en julkrubba.

Vi for & köpte den & jag nästan dansade ut från Hemköp, det var en av de lyckligaste stunderna i mitt liv, som jag kommer ihåg.. Julkrubban är i så pass bra skick att prislappen sitter kvar på kartongen 99:-

Ängeln (Gloria), Jesusbarnet, Maria, Josef, Fårahedern, lammet, hästen, kon & de 3 visemännen

Visst är den fin!?!

Av Emma Johanna Andersson - 27 november 2008 20:36

Helloooo!

 Ser ni vilka söta små tomteluvskrukor jag hittat!

(sovrumsfönstret)


Nu är snart hela lägenheten skurad & klar, endast hall & badrum kvar, tänkte väl ta badrummet imorron känner att jag inte orkar idag, latmasken har kommit krypande, meeen efter 2 dagars hård städning så är jag värd lite vila ;)


Imorse när jag tittade ut genom fönstret så föll det sådanna där underbara snöflingor igen, stoooora "lapphandskar", man blir glad av sånt!


Imorron tänkte ja ta mig en sväng på stan & kolla efter antingen stakar eller hängande stjärnor/hjärtan eller ja, helt enkelt lysande saker som ska befinna sig i sov & köks fönstret.. Kommer verkligen inte ihåg vad jag hade förra året i fönstren på 70a.


Rickard assade till första & hittills enda målet mellan FBK-LHC, vem är nöjdast? :D

Nu ska jag fortsätta kolla på hockeyn

- Rickard Wallin var  artisten även denna gången, en kalas passning till Goren..

Dem gillar helt enkelt Walle

----

2-0 nu!! :D, Martin fick göra det

-Det är ett riktigt snyggt mål!

Jul

Av Emma Johanna Andersson - 26 november 2008 20:53

Har börjat plocka fram julen idag, känns konstigt men ack så himla roligt..

Det blir fint men at the moment så är jag utan julvardagsrums gardiner, i förra lägenheten så var det bara ett vardagsrumsfönster, nu är det 2, jobbigt..

Hur som haver så älskar jag julen!


Igår skulle jag baka lussekatter men det fanns ingen saffran så jag tog & bakade några cupcakes istället & för att få dem riktigt juliga så gjorde jag dem röda & gröns, dem gröna blev inte alls bra, dem blev bara gröna inuti & inte på utsidan.. Dem ska jag ha med på julkulskvällen.. :P


Nu ska jag kolla på Greys.. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 25 november 2008 13:58

När jag blir stor ska jag bli en riktig bullmamma & jag tänkte inleda mitt nya liv fast då utan titeln mamma för den kommer inte på många år idag genom att baka några lussekatter till min julkuls kväll :)


En annan sak som jag tänkt göra är julrim, ni vet som på bingolotto. Man sitter där den 23 december, har köpt sig en lott & vill umgås med sina älskade släktingar.. Allt är fridens tills första bingon är spelad, då börjar jag bli less, det är ju så långt mellan bingorna & däremellan så ska dåliga artister sjunga & rimma på värdelös julklappar.. Nej jag vill att det ska vara fart, fläkt & dans, dans med Arvingarna & Scotts, fläkt med Ola, fart med Takida & julrim till vanliga julklappar, sådanna som vanliga människor köper.. Därför så tänkte jag öppna en liten rimstuga, säg en julklapp i kommentatorsfältet så ska vi se vad jag kan knåpa ihop.. Jag är inte bra, men efter några shots/öl/cider så brukar jag ha fruktansvärt roligt åt mig själv & även andra brukar ha det så, sätt igång att kommentera! :P


Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 24 november 2008 14:08

Whenever I see you I need more
And I want you to stay 'til the end
One look at that smile and I'm all yours
Will you just smile at me again

I have you to thank for making me so
So hard to please because you treated me so
Good that no one else could hold your make-up
Because of you girl I never want to break up

The difference I'm feeling in my heart
Is the difference of loving or not
And under the stars and moon and sun
Is the perfect becoming of one


Jag vet att det är till mig han sjunger!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards