€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under november 2009

Av Emma Johanna Andersson - 28 november 2009 08:36

Hej vackra du!


Wow vilken konsert det var igår, jag var lätt yngst (förrutom barnkören) men jag vart helt tagen av Eddie Oliva, vilken man.

Han sjöng ju min låt också, men tjejen han sjöng med var helt fel så det blev inte den där ståpäls känslan som jag får när jag hör den annars.


Ikväll ska jag på födelsedagsfest, kommer bli skoj tror jag, annars drar jag ner på Valvet och kollar på Robin Bengtsson.

Haha när jag säger/skriver/hör namnet Robion Bengtsson tänker jag bara på Albin som trodde att jag var ute på stan med honom på skyltsöndagen förra året.

-Du Emma är du ihop med Robin Bengtsson?

- Va?

- Ja du var ju ute på stan med honom igår.


Jobb jobb. Puss

Av Emma Johanna Andersson - 27 november 2009 16:22

Hej i stugorna!

Sådär nu är alla julgardiner uppsatta nu saknas bara stakarna och sedan kan vi fira första advent år 2009! Nu saknas bara snön och sedan är det jul på riktigt, just nu ser det jävligt mörkt ut på den fronten men man hoppet är det sista som överger människan sägs det.

Jag vill också dansa i snön!

Lite julstämning ska jag iaf komma in i ikväll har jag nästan bestämt mig för, Eddie Oliva ska ha en luten julkonsert i Långsele Kyrka & mest troligt får vi fribiljetter eftersom han ska bo gratis på hotellet. Jag gillar Eddie, han sjunger en jätte vacker låt som heter vara vänner tillsammans med Cindy Peters, den har jag lyssnat på sedan barnsben eftersom Eddie är min mormors stora idol, önskar jag kunde ta med henne men inte idag, kanske nästa år hoppas jag. Älskade mormor!

Nu ska jag leta reda på julkartongen så stakarna kommer upp. Puss

-Vara vänner är ändå det bästa av allt, man behöver en vän när det blåser hårt och kallt.

Vara vänner betyder så mycket ändå, för en vän stannar när dom andra bara går.

Av Emma Johanna Andersson - 26 november 2009 15:19

Hej fina!

 

Började igår med att stryka gardiner och sådant som ska upp nu inför första advent, men efter 3 par så gav jag upp, jag blev helt slut i hela kroppen och benen domnade bort, sprutan tar kål på mig helt enkelt.

När jag vaknade imorse insåg jag på en gång att armen gör mer ont idag än vad den gjorde igår, blääää!

Tänkte iaf göra ett nytt försök ikväll, tänkte även slå in lite julklappar men först måste jag gå och köpa nytt inslagspapper, jag älskar att slå in paket.

För 2 år sedan slog jag in en julklapp till mamma, omslagspapperet var sportsidorna & Henrik Lundqvist fick vara mittenprydnaden. :)

 

Nej julklappspapper var det ja. Puss

 

Av Emma Johanna Andersson - 25 november 2009 11:05

Hej & hå!

Fy vad ont jag har i armen idag, är ungefär som en spänning runt området där sprutan togs. Fick knappt på mig en tröja imorse när jag steg upp..

Kunde inte sova inatt heller, klockan var 3 sista gången jag kollade på den och jag tror att jag låg vaken ett bra tag till innan jag somnade, dessutom så kunde jag inte sova på min favorit sida eftersom sprutan togs där & det gjorde så himla ont när jag försökte. Fy vad synd det är om mig nu.. :P


Nu ska jag ringa mamma. Puss



Av Emma Johanna Andersson - 24 november 2009 21:42

Sådär nu kan inte svinen ta mig, jag är numera en vaccinerad människa. Var så jävla nervös när jag stod i kön (ja jag köade till och med för att ta den)att jag helt ärligt trodde att jag skulle skita på mig & ju närmare vaccinations rummet jag kom ju mer nervös blev jag helt galet. En positiv sak var ju att jag fick 2 nya vänner där i kön, den ena var typ 70 år och den andra 50, kul att ha blandade åldrar i sin umgängeskrets ;P

Efter det fick jag belöning i form av att syster & Wille plockade upp mig och vi for och åt äppelkaka hemma hos dom, senare bjöd de även på mat i form av pizza, love it! :)


Nu är det iaf gjort & det känns bra, so far inga sviter.. Peppar, peppar!


Puss

Av Emma Johanna Andersson - 23 november 2009 19:04

Hej sötnos!


Idag är det måndag & på söndag är det skyltsöndagen här hemma i stan, helt sjukt att det snart är 1 december och det ligger inte en gnutta snö på backen. Skyltsöndagen får alltid mig att tänka tillbaka till grundskolan, när min klass stod och sålde diverse saker för att få in pengar till klassresan, vi stod alltid utanför Sebastians mamma och pappas affär, allsport. Ena året sålde vi sockar och andra året plastpåsar de andra åren var det annat så det var inte en massa begagnade saker som väldigt många försöker med. Pengarna vi tjänade in tog oss hela vägen till Gäteborg och hem, vi boddde tillsammans allihopa & vi hade sjukt roligt.

Kommer aldrig glömma när jag skulle åka en attraktion som jag glömt namnet på, Sebastian tog hand om mig eftersom jag var så himla rädd så vi åkte tillsammans.. Det är kärlek det!

Min barndomskärlek! :)


Nu har jag tänt ljus i hela lägenheten & ska mysa ner mig till hockeyn, Färjestad spelar bättre än Brynäs just nu :) 1 mål skulle inte sitta helt fel. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 22 november 2009 12:35

Sämsta intervjuaren ever, jag & AK höll på att skratta ihjäl oss. Stackars pojkar :P

Av Emma Johanna Andersson - 21 november 2009 12:17

Hej fina du!

Usch vad dålig jag varit på att blogga nu i några dagar men iband har man inte alltid tid.

Idag är det sol! Jag har inte sett sol på typ 3 veckor och då ljuger jag inte heller, här hemma har det regnat & varit blask, jävligt tråkigt men nu är det slut med det, varde sol & sol det blev!


Men åh jävlar vad bra Calle var igår, han är magisk & vi hade ju hoppats på att han skulle ha sjungit Walking in Memphis, det hade verkligen varit en hyllning till fansen, den bästa auditionen ever enligt mig!! :)


Ikväll ska jag & AK på bio, för första gången det också på hur länge som helst.

Vi ska se This is it! starring Michael Jackson, åh vad bra den kommer vara :)


Här på gården är det fullt pådrag, en ambulas, pappa & Mattias som håller på att flytta förråd till Vicky & Bobo, tanterna har därmed mycket att kolla på bakom gardinerna ;P


Nej nu måste jag hitta nåt att äta & sedan hejja fram Kalla till en seger! Hejja Kalla, nu kom visst Anna Haag in på en första plats efter 6.4 kilometer, kul! 


Puss!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards