€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under november 2010

Bak

Av Emma Johanna Andersson - 24 november 2010 18:18

Har just nu tagit en paus i mitt bakande för att kolla på mitt favoritprogram Huset fullt :)

Efter det fortsätter jag med lussekatter, käck och pepparkakor. Brukar kunna sluta i katastrof men jag siktar på motsatsen. Får se hur det går.


Dagen har varit jätte bra, ungarna är ju för härliga & vad skönt det är att ha en klass där man faktiskt kan köra lite olika saker som är lite trixiga och inte bara superenkelt.

Vi körde mattehängagubbe, alltså hängagubbe fast med mattetal som bokstaveras, hänger ni med? ;)

Sedan som avslutning så körde vi 20 frågor. Jag var en kändis och dom skulle lista ut genom att fråga det dom kunde komma på. Tyvärr kunde dom inte lista ut att jag var Henrik Lundqvist utan dom gissade på Foppa, Svartvadet, Timander, Zetterberg m.m


Nej nu ska jag kolla klart på teve, Puss

Av Emma Johanna Andersson - 23 november 2010 17:34

Folk tar ledigt när det närmar sig jul, jag jobbar & jag klagar inte. När man inte har egna barn så kan man lika gärna mysa med andras ;)

Nej skämt åsido men det finns ju egentligen inget mysigare än att kolla på olika julspel och sådant.

20,21 och 22:a december jobbar jag mest troligt sista dagarna för detta år på skolan och jag kan nog lova att det inte blir jobbiga dagar, vi kommer mest mysa runt, sjunga julsånger och prata om tomten.

Härliga liv!


Puss

Av Emma Johanna Andersson - 22 november 2010 19:39

Wow, nu har jag verkligen varit borta länge.. Men det har som inte funnits så mycket att skriva om. Dagarna flyter på, jobb och plugg varvas med varierade resultat. ;)

Till helgen är det 1:a advent och då ska alla julgrejor vara framtagna, gardinerna uppsatta och stakarna ska stå i fönstret. Håller på att kolla vad jag har och behöver införskaffa tills dess, synd bara att tiden är knapp..

Måste hämta upp den stora jullådan nere i källaren och sortera lite grann :)


Trivs som fisken i vattnet på jobbet, ungar är verkligen det härligaste som finns och att ha privilegiet att finnas som förebild för dom är en häftig känsla. Känslan av att veta att man gör ett intryck är otrolig. Vem vet, kanske nästa generations viktiga människa är uppfostrad och lärd av mig :)


Ska försöka bli bättre på det här men jag lovar inget.


Nu förrådet. Puss


Jag tänker på dig & saknar dig varje dag!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards