€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under augusti 2007

Av Emma Johanna Andersson - 31 augusti 2007 20:51

Ja nu har jag hittat den, den mest perfekta bilden som knäppts iår där nere. Förrutom att det syns att det snart är oktober och att de faktiskt har vart där nere sedan i typ maj så är den lovely!

Som vi har letat, och klagat och varit ledsna över att folk inte förstår vad vi såg, ännu ser. Men nu är det slut, nu har vi fått rättvisa! Puss Emma


Av Emma Johanna Andersson - 31 augusti 2007 18:08

Idag sov jag lääänge, men det tyckte ja att jag var värd efter att ha vart vaken till någonstans mellan 04.30-05.00 Vi hade som ni vet friidrottsmaraton igår jag och JP. Det var jätte kul, och ingen av oss var speciellt trött heller, inte förrän där vi 04.30 Sedan så är det helt fantastiskt hur rolig vissa idrottare är att titta på, igår såg vi en stackars spanjorska som såg ut att kunna gå av vilken sekund som helst när hon stod och laddade inför sitt hopp. Haha

Kvällen höjdpunkt enligt mig var spjutkvalet, karlar i tajta dressar är inte helt fel. Speciellt inte då den ena heter Thorkildsen, den andre Avidsson, den tredje Greer och den fjärde Pitkämäki (ja vi kom på att det finns nåt med Pitkämäki som är bra och som vi vill ha eller iaf vill se.)

Höjdhoppet var väl som vanligt, Kajsa okej, Emma okej medans Ebba den nya tjejen var helt suverän.


Åh Wissman han var inte dålig idag han heller, 7:a kan låta dåligt men med tanke på att han egentligen är fostrad 200 meters löpare, klart godkänd i detta VM.


Nu ska jag göra nåt annat. Vet bara inte vad... Puss så länge

Av Emma Johanna Andersson - 30 augusti 2007 23:29

Nu slås det igång en film vid namn Just my luck som "hålla oss vakna" film inför nattens tävlingar/försök i friidrotten.

Jag och Jennifer har ett friidrotts maraton hemma hos hennes pappa som befinner sig Bulgarien och på grund av andra orsaker så  blev det så att Jennifer fick vara barnvakt åt hennes bror och syster så nu har vi en hel villa för oss och friidrottarna på teve, speciellt Andreas Thorkildsen..


Hej så länge

Av Emma Johanna Andersson - 30 augusti 2007 12:30

Har känts konstigt att fått sova hela natten inatt, så jag planerade en uppstigning där vi 10,30-11,00 men jag var då tvungen att ställa klockan på 10,00 för att jag skulle få samma känsla innan jag vaknade på riktigt, känslan av att vakna och sedan somna om igen.. Det är en härlig känsla som alla borde prova att känna.

Just nu slägga och det känns ju inte så otroligt intressant men snart så ska Alhaji Jeng gå in i VM och stav kvala 12.35 för exakt tid om den nu hålls. 14.30 ska Robban Kronberg springa försök på 110 meter häck, Emellan det ska Mattias Claesson springa försök på 800m och Erik Sjöberg ska springa 5000 meter även där försök.


Jo igår vet vi ju alla att Holm kom 4:a men han som vann han är värd ett stort grattis, jag menar killen har inte ens spikskor, och sedan har han hoppat i 18 månader och vill egentligen inte ens hoppa höjdhopp men han är vad folk skulle kalla ett underbarn eller en naturbegåvning och då, ja å hoppar man nog gladeligen om man har en chans att vinna.


Nu ska jag titta.


Puss&hej

Av Emma Johanna Andersson - 30 augusti 2007 01:55

Ikväll har jag vart med Jp och Jörgen mina små kycklingar (fast snyggare) som jag gillar väldigt mycket.

Vi såg Elfsborg ta emot Valencia men tyvärr blev det ingen mirakel vändning och vi kan konstatera att det var ingen riktig svensk dag idag.

Inatt får jag sova i ett sträck, behöver ej upp vid 02.50 och inte heller klockan 09.00 för att se sammandrag, imorgon är det bara eftermiddags/kvällpass där borta.. =)


Nu är det mitt nattliga program som jag inte brukar se i vanliga fall men nu sedan friidrotts Vm började så är det ett måste nästan.. City akuten.. ;P


Nä jag sover istället.. Puss och Godnatt

Av Emma Johanna Andersson - 29 augusti 2007 14:26

Jag säger bara JOHAN WISSMAN!!!

dags för final 400 meter häck.


44.56 vilken underbar kille!!

Av Emma Johanna Andersson - 29 augusti 2007 02:56

Ja jag kunde inte somna och nu börjar tävlingsdag nummer 5 . På schemat för min del står Robban Kronberg som ni vet sedan tidigare, efter det sover jag.


Shit, I love sena mästerskap det pirrar i kroppen när jag tänker på det.. :P

Av Emma Johanna Andersson - 29 augusti 2007 01:37

Äntligen! Jag har vart upprörd ett bra tag för jag har inte kommit in här, men nu är jag här och tänkte dra av ett bra inlägg när jag upptäcker att jag har inget att skriva om..

Även att delar av familjen/släkten är trogna läsare av min blogg..Måste nog börja skriva bara bra saker och kan inte lägga ut en massa bilder som kan få dem att skämmas.. Hmm nä det blir nog inte så, det är ju ändå min blogg och här ska jag kunna skriva mina innersta tankar och sedan ska det ju vara hög underhållning när man läser en blogg, även om det ibland kan vara oerhört tråkigt. Hehe men det är kul att de läser, så de får veta roliga saker som inte berättas annars. =D

Förresten så tycker jag att det är kul att så många faktskt läser min blogg, att så många vill läsa det jag skriver! =)

Sedan så finner jag det ganska roligt att jag har så många som läser då jag skriver om sport. Jag älskar ju sport som ni säkert märkt (;P) och därför känns det extra kul när folk bryr sig om att läsa vad jag skrivit om det.

Det tackar jag för!


Nu ska jag kanske ta och vila en stund, tänkte kliva upp 04.40 och se Robban Kronberg springa, han säger själv att han vill springa på svenskt rekord efter att Wissman gjort det, men han har det inte i sig, inte just nu iaf, och jag tror att han har gjort sitt, tyvärr för han är rolig, jag gilla Kronberg!


Återkommer väl 04.45 eller nåt..

Puss så länge

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards