€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 11 juli 2007

Av Emma Johanna Andersson - 11 juli 2007 22:01

Hello!

Idag har jag som svävat på moln hela dagen, har njutit utav känslan att slippa tänka på vad hösten bjuder på.

Sedan så fick jag en välbehövlig paus från jobbet, skulle iväg och träffa Williams doppräst så halv 10 kom Mattias och hämtade mig och vi for till han och syrran, en stund senare kom prästen, Karen. Jätte trevlig kvinna i 30-års åldern. Efter att vi gått igenom allt om dopet pratades det bara allmänt och jag var tillbaka på jobbet lagomt till lunchen.


När jag kom hem hade jag fått ett brev från Karlstad Universitet, då fick jag lite ångest för det verkar vara ett underbart universitet, i en fantastisk stad! =) Synd, men jag är inte redo att flytta så långt bort, inte för att bo där i 3,5 år, kanske om jag fortsätter att utbilda mig till högstadielärare så kanske jag tar steget, då är jag ändå 22 år.


Sedan så kan jag inte lämna William, han måste ju få chansen att träffa sin gudmor mer än många andra i vår släkt gör, min bor tex i STHLM. Nä jag ska bo kvar här hemma i stan tills William är stor nog och inte glömmer mig.


Idag så gick jag över till Pappi och Berit, Jonna öll på att lära sig cykla utan stödhjul. Hon är sååå duktig sötnosen, men efter en stund kom hon på att det var kul att ramla så då blev det liksom inget av det hela. Tur att hon tyckte det var kul att ramla för det kommer det bli ännu mer utav under inlärningsperioden =)


För at avsluta detta tänkte jag dela med mig av en bit av dikten jag ska läsa då William döps. Because I´m the godmother! =D


1. Att få ett litet gudbarn   
är en gåva och en ära
- att man är så betrodd
att stå ett liv så nära.

............................

4. Och även i det tysta
finns detta alltid kvar
- att man känner något särskilt

för det gudbarn som man har.


Nu: Pussycat dolls

Puss Emma

Av Emma Johanna Andersson - 11 juli 2007 16:13

 I still believe in your eyes
I just don't care what you've done in your life
Baby I'll always be here by your side
Don't leave me waiting too long, please come by
I-I-I-I still believe in your eyes
There is no choice, I belong to your life
Because I will live to love you someday
You'll be my baby and we'll fly away

And i'll fly with you-ou
I'll fly with you-ou-ou
I'll fly with you-ou-ou-ou
I'll fly with you
I'll fly with you
I'll fly with you

Every day and every night
I always dream that you are by my side
Oh, baby, every day and every night
Well I said everything's gonna be alright

And i'll fly with you-ou-ou
I'll fly with you-ou-ou-ou
I'll fly with you-ou-ou-ou-ou


Här är min nya (eller nya och nya) ny-gamla tjata sönder omvärlden låt! =) Love it! Och just nu ska den vara med Encore =D

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards