€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 12 september 2007

Av Emma Johanna Andersson - 12 september 2007 21:51

Jo jo sviten håller i sig, Pär gick vidare men det visste jag redan, jag menar man kan inte säga nej till en man med sån röst som han har!

Än en gång en har vi en som är med i slutaudition! Jag och Marre vet var vi ska leta och hur vi ska hitta!

Årets idol auditionhar nåt sin topp i och med kvällen sista visade framträdande,


"Sitting on the dock of the bay"



Nä nu ska jag ta och hoppa i säng (men först lite mera Pär, kan inte få nog av den varelsens röst) så att jag orkar upp, iofs gick det bra imorse för jag köpte mig kaffe i kafeterian precis innan föreläsningen, där satt jag som en 30+ och smuttade på mitt kaffe och lyssnade intresserat på Ulla när hon pratade om läraryrkets framväxt!


Puss&Kram!

Ps: Jag verkar vara saknad där hemma,

det känns braaaaaaa! Jag saknar alla jag med!


- Kan inte du sjunga för oss?

"I was the one who let you know
I was your sorry-ever-after. '74-'75.
Giving me more and I'll defy
Cause you're really only after '74-'75."

Av Emma Johanna Andersson - 12 september 2007 11:04

Sitter nu på biblioteket, lärcenter Origo och fördriver tid. Hade en föreläsning imorse om hur läraryrket växt under åren och den slutade klockan 10,00. Så nu är vi lediga fram till 13,15 och finns det nåt bättre än att sitta vid en dator då? Hmm.. Jo det gör det, skulle nog ha börjat läsa i de tusentals böcker vi ska kunna till tentan v.41 Vi går ut hårt.


Vi träffade Kaj, eller han sitter här vid en dator bredvid, ni som gått på GB det senaste året vet vem Kaj är, han var lärar praktikant några veckor på skolan, han som gått några år berättade att inriktningen språk och kultur kunde lätt bli mycket lek! I LOVE IT!!! =)

Jag kan leka, jag är liksom ett proffs på lek efter att ha slitit 3 år som barn och fritidare och hela tiden fått tagit skit från samhällare och naturare som tror att de är sååå himla mycket bättre och smartare, men ni förstår jag rustade mig själv där på BF med en massa kunskaper om lek och lekens betydelse m.m, visst jag är ingen Einstein men det är inte heller de på varken samhälls eller natur, de bara tror det för att de läst upp till matte E biologi C m.m Hur mycket kommer de ihåg egentligen om några år?

Jag visste att jag skulle bli lärare därför valde jag att gå BF så att jag som yngst kan brilijera när det kommer till lek!

Alla borde ta minst en timma i veckan och gå ut och leka med sin klass eller med jobbet, man håller sig ung längre och barnasinnet är nåt alla ska vara rädda om inte för.


Nu ska jag plugga, kanske ;p

Puss så länge

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards