€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 1 september 2007

Av Emma Johanna Andersson - 1 september 2007 15:35

Vicky satt och kollade igenom kort nu när Jonna ska börja dagis(de ska göra en pärm med kort på folk i hennes närhet som alla kan kolla på)

då hittade hon detta kortet på mig.

Ja här är då jag, här kanske jag är 4-5 år och älskade att åka i den där vagnen bakom moppen som min mammas kusin körde. Ja jag vet, jag hade pojkfrilla men det finns goda skäl till varför, ett är att jag vägrade gå till hårfrissan och det andra är att jag klippte mig själv. =) Men vaddå trots pojkfrillan så är jag ganska söt ;P

Här var livet så bekymmersfritt som det bara kunde bli, enda problemet som fanns var att jag vägrade börja skolan, inte fan skulle jag börja nån jävla skola och de orden är ordagrant.


Puss Emma

Av Emma Johanna Andersson - 1 september 2007 00:40

Ja men nu verkar det som att sommaren är slut, eler ja den har vart slut hela sommaren för det har inte varit någon sommar, men igår var sista sommardagen om jag ska tro på mina vänner och det gör jag.

Jag har bara en fråga: Vart tog den vägen sommaren? Den som bara blåste och regnade bort.

Jo men det började ju bra! Cypern Ayia Napa 1 vecka, bara slappa, sola, bada, dricka onyttiga saker och ha underbart roligt med människor som man gillar mest! 35 Sollefteå bor tar sitt pick och pack och sätter sig på ett flyg för att 5-6 timmar senare vara framme i supervarma Cypern och direkt sätta sig på en buss som hade luftkonditionering, men kruxet var att det gick ej att vrida den åt sidan och den gick ej att stänga av heller när det blev för kallt, där lades grunden till förkylningen, men det stoppade inte oss från att ha världens liv. Melpo Antia var vårt hotell och party hotellet numero ono. Varje kväll klev samma gäng, nästan samma tid ut från hotellet sa alltid bye bye till personalen och sprang iväg till Grabbarna för att komma hem många timmar senare och artig som jag är stannade man till vid receptionen, Godnight, see you tomorrow.

Våran vecka gick jätte fort och jag hade kunnat stanna en vecka till, men samtidigt så ville man hem..

Efter Cypern kom studentveckan, och Sverige har nog aldrig skådat så fint väder som den veckan eller inte Sollefteå iaf!

Galna upptåg på gågatan, parken och hotellfasaden, skumbad och klädstreck på ådalsbyn, poängjakt runt hela Sollefteå + mycket mycket mer är vad som hände under min studentevecka 2007. Fredagen den 8 juni var en dag så känslorna var blandade, kändes konstigt att veta att det är sista gången jag sitter i detta klassrum med dessa människor. Tårarna rann nerför kinderna samtidigt som att det var tur att jag hade öronen som stoppade munnen från att vrida sig flera varv runt ansiktet. Vad ska man göra nu? Måste jag jobba, måste jag gå i skolan? Vad händer liksom? Många frågor som man skulle försöka få svar på under sommaren som stod utanför dörren.

Livet började den dagen, den 8 juni 2007 så började mitt liv, den dagen som jag längtat efter så länge, men ju närmare den dagen kom ju mer ångest och panik fick jag. Nu var den förbi och vi gick åt olika håll allihop, hur skulle det se ut under sommaren, fanns alla mina vänner kvar, och den största frågan finns mina klasskamrater kvar, är dem fortfarande dem man kan skratta och ha kul med även om vi inte längre tillhörde Barn och Fritid?


Hur kan jag vara så ung men ändå känna mig så gammal?

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards