€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 5 september 2007

Av Emma Johanna Andersson - 5 september 2007 21:50

Sådär då har jag firat min 19 födelsedag då, känns bra att vara 19 enda tråkiga är ju att det är en mellanålder, inget nytt händer.

Imorgon bär det av till skolan. 05.50 går bussen och bara det känns lagomt roligt. Det känns roligt men ändå jobbigt och nervöst att börja skolan igen,

Roligt för att ju snabbare jag kommer igång desto fortare får jag jobba med det jag vill. Jobbigt och nervöst för att jag nästan inte vet vart jag ska, vad jag ska göra, och för att jag inte vet vilka jag ska gå med, men samtidgt så ska jag vara där typ 1 vecka var 4 vecka så, och sedan kan jag alltid hitta vänner på fängelset som nog skulle ta hand om mig om det blev nåt fel. :P


Nå nus ka jag kolla väskan en gång till för att se så att inget är glömt, be en bön för mig och morgondagen!


Puss puss

Av Emma Johanna Andersson - 5 september 2007 00:49

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Emmas födelsedag! Hurra hurra hurra!

Jaha då var man 19 år då. Känns bra att bli äldre men jag kan gärna stanna nästa år, då får jag göra allt, köra bil och gå på bolaget, dem 2 milstolparna i livet iaf som ung och vild.

Då tänkte jag ta och berätta lite om 5 september för det är ju mycket som hänt denna dag genom åren som gått.

Jag delar födelsedag med bland andra:

Freddie Mercury.

Rose McGowan, amerikansk skådespelare.

John Carew, norsk fotbollsspelare

Denni Avdic, svensk fotbollsspelare, det roliga med den här killen är att vi är födda samma år oockså, undra om han är en 17.26 på eftermiddagen med?

Tyvärr är det ju även folk som dött på min dag och en av dem är Moder Teresa.

Sedan så kommer väl alla ihåg att det var just den 5 september 2001 Kungen blev tårtad.


Men framförallt så föddes det en liten flicka på 2080 gram och ynka 48 cm lång på Sollefteå BB och släkten blev ett geni rikare. Flickan var söt som socker och ett riktigt charmtroll som charmade allihopa om ni frågar hennes mamma (mamma har faktiskt sagt det, eler skrivit det i  min bebisbok!). Flickan fick namnet Emma Johanna Andersson och utvecklade snabbt ett humör och en egen vilja.

Viljan och humöret sitter i än idag, 19 år senare är hon fortfarande samma dåliga förlorare, om inte än värre, så vad ni än gör när ni kommer i kontakt med henne, spela inte något som helst spel!

Emma är också en bortskämd tjej och har vart det sedan barnsben men det kan hon ej rå för, det är ju ändå dem som skämt bort henne som får skylla sig själv. ;P


Undra vad jag får i present? Jag älskar paket! det bästa med födelsedagen är alla paket man får! =) Vill ha en miniresväska som jag kan ha med mig till skolan, massa pengar är inte heller helt fel, och sedan fortsättning på resepresentkorten skulle vara kanon, jaja vi får se vad som gömmer sig under allt papper. =)


Grattis till mig så länge och puss på er!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards