€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 9 september 2007

Av Emma Johanna Andersson - 9 september 2007 22:17

Nu är allt packat inför min första innevecka på mittuniversitetet. Min absolut första hela vecka på universitetet i hela mitt liv, nu har jag iofs inte kunnat gå på ett universitet tidigare men det känns spännande, undra hur många gånger jag kommer sitta och tok gäspa och hur många gånger folk kommer vända sig om för min mage kurrar som bara den? (Jag pallar inte att käka frukost 05.20 på morronen.) Funderade på att fara nere redan idag så att jag skulle kunna stiga upp senare och inte behöva dra med mig väskan på skolan men det känns skönt att vara hemma, jag ska ju snart flytta ifrån mamma och Anna så jag måste ju vara med dem så mycket som möjligt :P

Jag kommer helt seröst att sakna dem, men samtidigt så blir det skönt.

Undra hur många som kommer sakna mig denna veckan? Jag förväntar mig många sms på kvällarna utav mina vänner, alla mina vänner. Jag kommer iaf sakna dem, men jag ska nog ta och skaffa mig nya vänner ganska fort, jag kommer ju ändå bo mittemot dem i en vecka så varför inte gå in och säga hej! Mina nya vänner är inte sådanna jag kommer kunna ringa och vara med när som helst, de har nåt som kallas besökstid och de har gjort några otäcka grejer i sitt liv men jag tror att de kan vara trevliga ändå. Mina möjligtvis nya vänner sitter nämligen i fängelset.


Nog om det igår kväll grillade vi och i pausen så visde JP oss denna underbara lilla tjej. Blott 6 år gammal men helt grym på att sjunga!

Här är orginalet, enligt mig finns det ingen som gjort en cover på denna som ens gjort den hälften så bra, förrutom då denna lilla lilla tjej.

Hon visade även denna killen som jag tycker är helt fantastisk! Jag äskar den även den här låten även fast jag inte förstår ett ord, på tal om inte förstår ett ord så håller jag på att lära mig den ryska national sången, varför? Jo för att jag tycker den, Sveriges och USA´s är de finaste nationalsångerna man kan ha! Med såklart Sveriges i topp med USA och Ryssland på delad 2:a plats.


Nu ska jag försöka sova så att jag orkar upp imorron bitti :S

Puss&Godnatt!

Av Emma Johanna Andersson - 9 september 2007 14:06

Har rensat ur förrådet idag tillsammans med mamma. Jag har packat ihop det jag ska ha med mig till lägenheten, och det mesta fanns i lådor på sidan men vi kollade igenom brudkistan jag har och där fanns det mycket smått och gott, hittade kärleksbrev jag fått, i ett stod det att jag skulle bli proffs och vara med i tv varje dag, det brevet fick jag i 6:an när jag låg på sjukhuset jag kommer ihåg det så väl jag var på väg ner på ultraljud (nej, jag var inte gravid, de skulle kolla nåt med magen bara) och då kom han, min dåvarande klasskompis, han fick sitta utanför och vänta tills jag var klar sedan följde han med upp en snabbis på rummet och brevet innehöll även pengar så att jag kunde köpa nåt i kiosken, hur snällt är inte det då?! :P

Gamla dagböcker som innehåller de mest sjuka och som jag och Marre skrattat många gånger åt när vi läst upp stycken ur våra bådas även gamla skolarbeten som jag sparat. Skrotmaja nummer 324.

Sedan hittade jag ett glas, ett glas som var värdefullt på den tiden då jag gick i 8:an, jag var kär i kärleken och det var fantastiskt, jag var inte kär i killen som det handlade om utan i just kärleken. Det var liksom inte ens ett romantsikt sätt jag fick jag glaset på och det var ett GLAS, det var på tivolit 2003 och han var super full och kom med ett glas med sprit i och det får man inte ha med sig in så jag fick agera mamma och ta hand om både han och glaset och när han skulle få tillbaka det så sa han att jag fick det. Vilken kille, vilken kille, eller mja inte! Men ändå jag fick det där jäkla glaset och ingen annan!


Nu ska jag snart titta på Finnkampen,

Puss&hej

Av Emma Johanna Andersson - 9 september 2007 00:59

Haj haj haj!


Idag har vi då vart i Sundsvall och shoppat loss, soffa, schäslonger, hallbänk, matbord och stolar, säng, men guess what, vi glömde sängborden! Lyckat.. ;P Iaf så gick kalaset lös på ca: 17-18.000:- inte så farligt ändå med tanke på att det ändå fyller en 2:a, iofs så är inget till den gigantiska altanen köpt och inte heller då sängbord eller teve, och inte heller allt småtjafs som ska in överallt, men det viktigaste och det är väl som skrivet viktigast ;P

Kön var då iaf inte lång, nej nej inte alls, den var äckligt lång Om ni vart på Ikea i Sundsvall så vet ni vart lagret är, ja där började kön och gick hela vägen fram till kassorna, det var inte bara en kö utan 2 köer och ala kassor var inte öppna, vi var som lite lätt less där ett tag. Syns inte så bra på bilden eftersom en soffa är ivägen men ni hade inte velat vara där!


Efter att ha kommit ut, packat släpvagnen, stannat och kissat, och åkt 12 mil så landade vi på en gata på solsidan där grillen var tänd. Mmm mat, hade jag inte fått sedan klockan 13.00 hos en skitotrevlig kärring på fast food ett ställe jag aldrig mer sätter min fot på. För mig är fast food typ snabb mat innehållande mycket skit, här var det toklång väntan men jätte mycket skit mat, hamburgaren var som överstekt så den torkat på kanten, men pommes var gott =)

Middagen var perfekt och sällskapet likaså.


Tar kvällens händelser imorron för nu faller ögonlocken längre och längre ner.


Sov så sött Puss Emma

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards