€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under oktober 2007

Av Emma Johanna Andersson - 5 oktober 2007 12:29

Jag måste köpa koftor, nu är det höst och snart vinter då vill man ha mängder av varma och mysiga koftor, har hittat några potentiella men jag vet ännu inte. Jag har slarvat bort min finkofta, min svarta STOCKHLM kofta som jag gillade så mycket, eller jag vet att jag lämnade den hos JP och sedan tog hon den till Marias bil, så jag måste be Mary bring it to me.. =)


Den här jackan är jag lite små kär i så jag funderar starkt på att köpa den, den är sådär lätt. En jacka som man kan dra på sig för att gå ut en snabbis eller bara mysa omkring i inne. Iofs det kan ju hända att den är skit varm att ha på sig och då får den ju ett ännu större + och blir ett stort måste!


Det värsta jag vet är att handla gardiner i affärer och nu är det snart jul och då krävs nya. Men då sate jag mig och kollade igenom kataloger istället på jobbet och hittade en massa fint, det blev svin dyrt det jag ville ha med tanke på det endast är 4 fönster i lägenheten. Lite drygt 1600:- men samtidigt så är det så mycket dyrare i affären. Jag kommer ihåg när vi handlade upp till Sofiehem (Umeå) då köpte vi 2 par gardiner för över 700:- + att fördelen med katalog är att man slipper gå runt i en gardin affär. Ska iaf ta en tripp upp till övergård på maxi corner och se vad de har där för nåt, kan ju finnas någon gömd pärla.


Nej men huvva nu måste jag rulla vidare! Ciao

Av Emma Johanna Andersson - 4 oktober 2007 21:53

 

Ska jag ge bort det här albumet eller inte?

Om ni kollar noga så ser ni att det är signat med silver penna.

Köpte detför att ge bort det, men eftersom att jag är lite små kär i Ola så är sugen på att behålla det, jag menar vem tackar nej till att dreggla över denna mannen?! Inte jag iaf.

Men iaf så måst jag få fundera.

Kan ju bara ge bort han sådär uta att ta adjö eller så.

Jag har en ful ovana och det är att när jag ger bort saker till en viss person så lyssnar eller kollar jag alltid på det innan.

Så nu ska jag lyssna, lyssna, lyssna och kanske lägga in på datorn ;P


Så då har jag nyss kommit hem från jobbet. Snacka om sega kvällar, men det finns en hunk, en hunk åt min mamma! Och mamma tycker faktiskt att denna mannen är snygg, det har hon erkännt så nu ska jag leka match maker och snacka med mannen i fråga. Det blir väl kalas?! ;)


Limpan är inne i en big svacka,. Du är inte cp, du är inte patetisk, du är inte oönskad, utan vi gillar dig Limpan! Vi "rorkar" med dig, men i mitt fall så är inte jag en sådan som bjuder in folk, utan folk får bjuda in sig själv och komma när de vill! =D Så kliv in!!


Nä undra om man ska ta böckerna och bränna upp dem?!


Jag hade en mardröm inatt, en riktigt hemsk dröm som jag fortfarande trodde på när jag vaknade.

Det var att jag kuggade mig på halkbanan, och den här gången var jag inte värdelös som jag var på riktigt utan denna gången var jag klockren. Klarade att gallant men blev kuggad för Martin blandade ihop mig och en annan! jag var livrädd när jag vaknade och tänkte shit jag måste boka en ny, men det behöver jag inte, jag klarade ju mig, tacka gud för det!

 

Never, never, ever again

Puss&hej


Höll ju på att glömma det viktigaste: Förjestad vann idag över Brynäs med 4-2! Hur underbart som helst! =)

Färjestad leder serien på 10 poäng och Hv ligger 2:a med 10 poäng, grejen är bara den att HV har spelat 1 match mer, 3 ligger Modo som också har en match mer spelad! Japp så man kan säga att det börjat bra för FBK! =D


Förresten är det någon som vet vilken låt det är som spelas på 3 reklamen?

Jag hatar att kunna delar av låtar och inte veta vilken låt det egentligen är!

Av Emma Johanna Andersson - 4 oktober 2007 14:05

I give you min nya "tjata sönder omvärlden låt":

L´amour Toujours med Encore!

I still believe in your eyes
I just don't care what you've done in your life
Baby I'll always be here by your side
Don't leave me waiting too long, please come by

...I'll fly with you...
Every day and every night
I always dream that you are by my side
Oh, baby, every day and every night
Well I said everything's gonna be alright

Av Emma Johanna Andersson - 4 oktober 2007 00:55

M: han är ju tok söt

E: Ja men han var ju en hunk, men man var tvungen att titta ett tag på han innan man såg det.. Jag har inte sett 14 suger men är han med i den måste jag hyra den..

M: Jaha.. jo där är han lite små söt.. men nu är han snygg

E: haha en hunk!

Av Emma Johanna Andersson - 3 oktober 2007 22:07

Kikar på Hata Göteborg just, har ju inte börjat så bra.Jag hatar filmer me äckliga små huliganer som tror dem är störst, bäst och vackrast!

Finns inte ens en kille av dem alla som är me dsom ser hyftsat bra ut!

Illa, riktigt illa..

-Det är feta gubbar hela gånget, men dem är jävligt rutinerade, ja så kan man också säga under taktiksnacket! ;)

Nu börjar det bli en riktigt kung film, har skrattat åt allt som sagts under matchen.. =D

-Ja men va fan Rogge!

-Vi spelar i Korpen, sämsta jävla ligan som finns, och vi ligger sist, och du Rogge är sömst! fattar du hur jävla dålig du är..


Såg Top Model idag och det visar sig att en tjej som är med där är tillsammans med Anton Andersson trestegshopparen, ja jag förstår om hon inte ville posa i bar överkropp med Ica-snygg-Lars-.


Nu ska jag kolla vidare.. Puss&hej

Av Emma Johanna Andersson - 3 oktober 2007 12:05

Hallopp!


Nu har jag verkligen lyckats vända på dygnet, jag som varit så duktig och gått upp i normal tid på morronen och gått och lagt mig i normal tid på kvällarna har nu som totalt dött.

Ingen motivation till att plugga har jag heller, jag vill bara få det bort gjort så att vi får gå in på nåt nytt, förhoppningsvis något roligare för annars vet jag fan inte om pallar plugga mer just nu! Men samtidigt så plågar jag hellre mig själv än att vara "den som tog ett studieuppehåll", jag är inte en sån som ger upp bara för att det går dåligt, jag fortsätter tills det går!


Igår var en bra dag, och jag hoppas att denna dagen blir minst lika bra, och sedan så hoppas jag att dem visar Färjestads match på canal+  idag!

Nu ska jag plocka ihop tvätten så jag kan ta med mig lite på hotellet. ;) Alltid bra att kunna förena nytta med nytta ;P Alltså kunna jobba och tjäna pengar samtidigt som man tjänar en massa tid, man får mera fritid för man slipper kuta ner i tvättstugan och passa den en hel dag! Jojo jag kan sånt.


Kisses

Av Emma Johanna Andersson - 2 oktober 2007 23:00

Fy vad tråkigt jag har.

Sitter och lyssnar på ett album jag fick idag, det låter riktigt bra, så jag börjar fundera på att inte ge bort den utan behålla den själv,

Hur ska jag göra?

Ge bort eller behålla?


Alldeles nyss sett klart smekmånaden, tycker att den är så rolig, snacka om tuff start på äktenskapet. Skulle nog ha stucke fortare än fort.


Nä shit vad tråkigt jag har! Ska snart sätta mig i köket och plugga, behöver det men känner ingen som helst lust, vet att jag ändå kommer köra tenatn så fruktansvärt hårt att lärarna kommer bli helt försörda. Men men det är bara att fixa omtentan i sådannafall!


Nu ska jag kolla på alla nattkomedier, eller så intar jag köksbordet och pluggar, kan iofs göra det här inne med men då finns teven.. Aja whatever!


Puss och hej

Av Emma Johanna Andersson - 2 oktober 2007 16:39

Idag älskar jag Lagerbäck!

Idag har Lagerbäck äntligen gjort ett rätt!

Idag satte han oss på plats och visade att han kan, bara han får lite press på sig.

Idag tog Lars Lagerbäck ut Sebastian Larsson ett av Sveriges framtidslöften i landslaget.

Idag skiner solen och Sebastian Larsson ska få vara med i landslaget!

Idag är jag lycklig, lika lycklig som jag var igår kväll innan, under och efter matchen!

 

Sammanfattningsvis: Sebastian Larsson är äntligen med i truppen! Där kommer han stanna många år framöver!

Grattis Sebastian!!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards