€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 16 oktober 2007

Av Emma Johanna Andersson - 16 oktober 2007 22:16

Dagens klokaste ord:

Släng er på golvet och håll händerna över huvudet, för det här kommer gå åt helvete!


-busschaufför åt barnen då de är på väg av vägen... 

Av Emma Johanna Andersson - 16 oktober 2007 22:07

Gokväll!


Har ätit tårta och godsaker då det står ut genom öronen på mig just nu! Men gott var det kan jag lova...

Lite besviken över att det inte var smörgåstårta jag fick men det får duga, får väl gå på konsum imorron och köpa mig en bit ;P


Idag när jag kom hem var jag helt slut och däckade rätt snabbt i soffan efter barnens påhitt under dagen, några stack från skolan och hittade på en massa bus på stan och resten hade bara svårt att koncentrera sig. Min matte lektion gick bra, fick bra feedback av eleverna som tyckte det var skoj och av läraren som ansåg att jag var räddaren i nöden eftersom hon var tvungen att springa iväg och ringa till föräldrarna och meddela att deras barn var försvunna och sedan snacka med föräldrarna och barnen.

När man är 8-9 år ska det ens då finnas i huvudet att skolka och sticka från skolan? Jag blir mörkrädd och inser nu hur dagens samhälle och "fria" uppfostran påverkar barn som kanske skulle behöva hållas med hårdare tyglar. Detta måste även vara en fingervisning för rektor att det behövs göras något i denna klassen, en resurs personal skulle inte vara helt fel. Om inte hel tid iaf där fram till lunch, då matte m.m avverkas (de tunga ämnena). Jag kanske ska söka en sådan tjänst? Undra om jag skulle palla, iofs är ett barn mitt ansvar så kan jag ta med han/henne och sätta mig någon annanstans för att få lugn och ro.. anske ska snacka med rektorn imorron..? :P


Nu är det snart slut på mitt dygn och sängen ropar! Puss&hej

Av Emma Johanna Andersson - 16 oktober 2007 16:58

Jag gjorde illa mig då jag diskade, på osthyveln. Trodde inte att den kunde vara så vass men det var den, så passa er för att få fingret typ vid hålet!

Av Emma Johanna Andersson - 16 oktober 2007 15:45

Sådär då har man avverkat ännu en dag på "arbetet" och för att svara på en fråga så måste jag säga att jag inte vill skriva ut det i bloggen, jag har tystnadsplikt och får egentligen inte säga ett knyst, men nu vet folk ej vart jag är så... (Men du vet väl kära syster att det finns nåt som heter telefon, annars har ni en bil och jag en dörr som det bara är att kliva in genom.. :P Call me someday)


Har för i övrigt fått väldigt mycket pluggat, medans min handledare satt på konferans så rättade jag först matteböcker och sedan läste jag en bok och nästan ett kapitel i en annan.. =) Med en risk för att låta tjatig så känns det så skönt att ha kommit igång så bra som jag gjort den här gången. Har till och med skrivit ner en "ska hinna med"  lista denna veckan, om den hinns, (vilket den antagligen kommer göra) så har jag bara 3 böcker kvar till nästa vecka, vilket iofs kommer vara de jobbigaste böckerna, men efter det har jag 2 veckor på mig att råplugga in allt =D


Nu ska jag fixa till mig lite granna och sedan fara iväg och käka tårta, (förhoppningsvis en smörgåstårta)kakor och bullar för Inga-britt fyller 50 år!

Grattis till henne!


Puss&Tjing!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards