€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Emma Johanna Andersson - 10 oktober 2007 22:17

Ni vet den där reklamen där dem visar en gubbe som skjuter i ett träd, dte blir ett hål i trädet, trädet kapas och skickas till en fabrik, sågas i delar och när just biten med hålet i far förbi på bandet så sover gubben som ska kontrolera sådanna saker.

Jag hatar den reklamen, eller jag gillar egentligen reklamen den har en viss charm över sig, men jag hatar att det är just FBK det handlar om och jag kommer ihåg det där, det var hjärtskärrande! Det gjorde ont att se! Men den är rolig, det säger jag inget om =)


Jag gillar inte heller att duscha, (men jag gör det så tro inget annat!) det tar upp en massa tid, men, allt detta är innan jag ställer mig i duschen jag känner detta! När jag väl står där så kan jag stå där tills hela jag är ett russin. Man börjar duscha i halv kallt sedan ökar man hela tiden, tills man, ja kanske inte full värme men nästan. Det är så skönt, fast jobbigare att försöka återställas till en normal människa ifrån ett russin. ;)


Hade en 7 timmar lång föreläsning idag, först 4 timmar sedan lunch 1 timma och sedan fortsatte det med 2 timmar till. Läroplansteori, inte så intresant men det finns ljusglimtar och som jag skrev i förra inlägget så känns det lättare nu. det är nog som alla säger, överlev första tentan så rullar allt på sedan! Ni som läser min blogg och är eller har varit studenter på universitet/högskola får gärna överösa mig med tips och råd om hur man tar sig igenom det! Det är otroligt bra! =D


Nu ska jag kolla runt på teven för tydligen så har jag fått en massa nya kanaler! Wihiii =D

Puss&zappa på!

Av Emma Johanna Andersson - 10 oktober 2007 17:51

Snackade idag med min klasskompisar och dem var lite små nervös inför vfu:n, jag är inte nervös för vfu:n, det jag är nervös för är om jag överhuvudtaget får någon plats. Det är onsdag kväll nu och jag har fortfarande inte blivit placerad. Nä men jag är beställd, så jag tolkar det som att jag inte är den postorder flickan dem villa ha ;)

Men jag skulle vilja hylla mig själv, överösa mig med beröm för att jag har redan börjat plugga till nästa tenta! Har redan läst fler böcker till denna tentan än till förra och då har jag 5 veckor kvar! Bra jobbat Emma, keep on reading! ;) Det känns bra, det känns som att det här kapitlet kan man relatera till på nåt sätt, även att vår lärare tipsade oss om att skaffa en användare på pimpland.se eller vad det är för adress. Tyvärr ej gjort, men jag tror jag vill vara en h*ra om jag sk registrera mig ;P haha


Har nyss käkat mat och funderar nu på vad kvällen har att erbjuda?!

Kanske ska ta en sväng till mamma, eller varför inte pappa och Berit, har inte varit där på hela denna veckan.

Oj oj vad allt blir förändrat då man flyttar hemifrån! Och jag som aldrig skulle bli stor..

En dag efter hemkomsten från Ayia Napa:

 Men Emma vad du har blivit mogen, du är ju... En  ung dam nu!

- "Styvmor"


Oh the quiet child awaits the day when she can break free
The mold that clings like desperation
Mother can’t you see I’ve got
To live my life the way I feel is right for me
Might not be right for you but it’s right for me...

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards