€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 2 september 2008

Av Emma Johanna Andersson - 2 september 2008 14:47

Sommaren 2008 var nog den sommar då jag jobbat mest.. 10 veckor på sjukhuset & 2 på hotellet, samtidigt.. Jobbigt vilket några av arbetskamraterna på hotellet inte förstod till en början..

Tisdag, 2:a dagen: -Emma var du trött igår?

-Näe, vaddå?

- Du hade glömt att lägga upp på bäddvagnen..

-jaha ja men mamma var nere & manglade så hon hade den med sig..

- Okej men du är blind också va?!

- Va???!!

-Ja du har bokat in n.n från det företaget på rum 12 & det står en lapp att vi inte ska boka in några där eftersom det har blivit lite utav ett förråd..

- Hörre du jag har inte haft något att göra med rum 12 & jag har inte heller haft något att göra med det företaget.. Går & kollar liggaren.. Och förresten så är inte det där min handstil utan det är L´s.

Och förresten så skulle jag aldrig lägga n.n på rum 12, han har varit här så många gånger så han skulle få ett fint rum.

-Okej men då ber jag om ursäkt..

- Det är okej

Onsdag, dag 3: -Men lilla gumman håller du på att stressa ihjäl dig?

- Ja det är ätt kämpigt att sluta 15.45 på ena stället & sedan befinna mig här 16.00

Mitt under allt kaos hann jag med Storsjöyran, min fösta Storsjöyra & den var okej.. Jag & Magda lämnade Sollefteå vid 10.30 & begav oss då mot en praktiskt taget outforskad stad.. Väl framme in the city så gick det rätt fort att hitta till hotellet (om jag inte minns helt fel) & vi installerade oss direkt.. Emma sprang ner & hämtade is & papperskorgen fick agera kyl eftersom våran inte ville bli kall? Gick på stan en sväng & fick med oss varsin sallad från subway eftersom brödet på något mystiskt vis tagit slut.. Eftermiddagen närmade sig & vi drog vidare till Carro, där en sur granntant blev rasande för att vi pratade för högt? Klockan var 17.00 Så vi drog vidare till Anna & Niklas (tror jag det var) ett mycket trevligt par med en lägenhet som både jag, Magda & alla andra på förfesten fått plats att bo i utan problem.. Kvällen var rolig, artisterna, ja dom var säkert bra, jag satt på en bar & drack Sex on the beach istället!

Hemvägen fylldes med allsång till Arvingarna, men jag har nog aldrig varit så rädd för att det ska stå en polis någonstans efter vägen..


Efter Storsjöyran drog vi iväg på Parksommar 2008 i Sundsvall, musiken stod Backyard babies & Takida för.. Det var en upplevelse, stämningen under Takidas spelning var fenomenal.. Helt fantastiskt, underbart bra alltså.. Allt var så konkret, man kunde ta på tonerna, det var som att vara 5 år igen, bekymmerslöst helt enkelt.

Det var även denna kvällen typ hela Modo hockey var nere i Sundsvall & festade, festade så hårt att polisen fick ta hand om en.. Tror endast Molinder var nykter.. Dagen efter hade dem intern match med publik.. Lyckat, tur man är Färjestadare!

En annan sak som jag gillade var Svenssons kök & bar, litet & trångt men väldigt mysigt.. Enda problemet var fula & fulla killar som skulle försöka sätta på en bakifrån, som tur var så är mina vänner fortfarande dem bästa & räddar en ur alla tänkbara situationer!

Även under denna resan bodde vi på hotell.. "Ni bara glider runt & bor på hotell ni"

Vi började helgen i Sundsvall med shopping & oj vad shopping det blev! Helgen i Sundsvall avslutades med en fika med Magda på ett mysigt litet café på uteserveringen under infravärmen & sedan shopping med Marre & oj vad jag shoppade mer.

Vi var också iväg till Kramfors stadsfest, också den min första & den var också helt okej, men om man tänker på att det var i Kramfors så var det bättre än okej ;) Blev en rätt lugnt kväll men ndå inte, inga drinkar serverades tyvärr men däremot cider & ibland duger det lika bra!

Sommaren 2008 var också sommaren på 2 stora artister kom till lilla Sollefteå.. En av dem bodde på vårat hotell & ett pinsamt möte inträffade, vi var där för toan, inte något annat.. Adam Tensta drog mycket folk & den största anledningen var nog att det var sent på kvällen! Ola drog mest småtjejer & anledningen där var nog för att klockan var 20.00 & de flesta var hemma på förfest, men Jag & Magda var där på båda & I liked it, men mest Ola ;)

 

Sommaren 2008 var sommaren då Magda kom in på universitetet i Umeå & flyttade, det var en underlig känsla att sitta där på Lilla caféet medvetandes om att detta var sista fikan på ett tag med brudarna jag varit vänner med längst,brudar som vet det mesta om mig & som betyder mest för mig..

Puss!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards