€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 8 september 2008

Av Emma Johanna Andersson - 8 september 2008 20:03

Tjena!

Idag blev jag brutalt väckt, av att telefonen ringde.. Dessutom var det ett nummer som jag inte kände igen så jag tänkte, skitsamma!

Men, man ska svara i telefonen första gången dem ringer, annars fortsätter dem bara.. Andra gången svarade jag & det var från en annan dagis avdelning på Lillänget som ville att jag skulle komma & jobba så fort som möjligt.. Jag steg upp, trött som attan, tvättade håret, plingade på hos pappa & landade på lillänget vid 7 tiden.. Lite jobbigt att vara på en annan avdelning där man inte kan ett enda namn.. Men barnen är söta & när man inte vet vad man ska hämta för kläder när de ber om en påklädning så låtsas man att man sätter dem på prov..

Men vet du  vilken krok som är din då? På så sätt får man snabbt & på ett icke pinsamt sätt reda på vad barnet heter, tar lite längre tid men egentligen behöver man inte kunna namnen, barnen vet när man säger till dem:

-Sluta skrika, ett barn tittar skyldigt på fröken..

-Man får inte bitas, ett annat barn tittar skyldigt på fröken..

-Man får inte sparkas det tredje barnet tittar skyldigt på fröken..

Imorron ska jag iaf få vara på min avdelning..


Nu ska jag kolla på kristallen, Babben är KUNG! Puss

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards