€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 4 augusti 2007

Av Emma Johanna Andersson - 4 augusti 2007 23:18

Tjohooo!

Nu har jag nyss kommit hem från JP.. S

MS: Jag har hela Pallinska villan med innehåll för mig själv.

Lockande?? Ja men självklart, det fick bli en Baccardi sedan körde vi "halvsover på soffan" framför American Pie 2. Men alltid lika trevligt att umgås med JP så det gör inget att vi inte gjorde nåt!


Uppe i Forsmo (vi käkade grillat där idag) så kom grannarna över Anton och Gunilla med världens sötaste lilla sak som någonsin gått på 4 små ben. Hennes namn var Smilla och henne ville ja ha, oturligt nog hade jag ingen handväska jag hade kunnat packa ner henne i, men nu ni, nu blir det att köpa en liten vovve!


Idag var jag på stan, lika dött som vanligt men mackan var läskigt god även det som vanligt, vad har jag gjort mer? Jo jag träffade William och Jonna en sväng med och det är alltid lika trevligt det med.

Hon: EEEEMMMMMAAA!!

Jag: Jaaaa..

Hon: Ska vi klättra???

Med det menas at hon ska klättra upp på balkongen och över för att hämta lite grejer..

Försöker även lära henne att hon ska klättra ner också men då är hon alldeles för ivrig för att orka hålla på med sånt när hon ska få springa till sandlådan och leka..


Nu ska jag och mamma fortsätta digga Lasse Stefanz, eller iaf mamma jag får väl plugga i hörlurar och vri upp datorn på max!


Puss puss

Av Emma Johanna Andersson - 4 augusti 2007 00:20

Inte ett ljud om min laptop idag.. Nu blir jag less på att vänta, jag vill inte och kan inte, det kliar i mina fingrar när jag vill ha nåt jag inte kan få eller kan och kan det är bara det att de är så förbaskat sega på att skicka grejerna så man blir helt galen.


Titta det här är hemma i min stad! =)


Iaf så tittade jag i teve tidningen och till min stora glädje så såg jag Robin Jonsson i FBK tröja på en stor bild och skyndade mig för att läsa om vad detta skulle handla om. Det skulle vara en dokumentär typ om Robin och hur han vann över cancern han fick då han var 18 år. Jag bev helt underbart glad och skyndade mig att säga till mamma att vi skulle minsann titta på 1:an klockan 22,40, klockan gick och den blev 22,45, 22,46 och 22,47, då slog jag igång text teve och läste tablån där: FANNY OCH ALEXANDER.

Satans jävla helvete... Ni får förlåta mig om jag låter hemsk och missuppfatta mig inte, Ingmar Bergman var ett geni och en av våra största genom tiderna alla kategorier men nu får det räcka och speciellt då de tar bort en sak som ligger mig mycket närmare (kanske låter egoistisk men det är så jag känner) Jag hoppas verkligen att de visar den imorgon 13,05 eller nåt sånt som det står i tidningen annars blir jag vansinnig och kastar ut teven genom fönstret och SVT får betala en ny! SÅDESÅ!!


Hittade iaf en massa andra intressanta dokumentärer som finns på svt.se

som den här. Jag har alltid intresserat mig för brott och brottslingar, som Hagamannen, för mig är han ett svin, ett äckel men samtidigt så oerhört intressant att jag önskar att jag kunde få träffa honom och försöka klura ut vad som rör sig i hans "sjuka" hjärna, för "sjuk" kan bara vara förnamnet på vad han är. Jag har vart i Umeå rätt ofta och det känns som att det stämmer rätt bra det som stod i alla tidningar att Umeå tjejerna kan andas igen. Jag kommer precis ihåg hur jag reagerade när han åkt fast, jag var i Umeå just då och lyssnade på radion på väg in till stan. Det var nästan så att alla knöt näven och utgav ett glädje tjut när man mötte dem!  Jag blev som alldeles matt, även fast jag inte var i kontakt med Umeå på samma sätt som de som bodde där så kände även jag en lättnad. Tror det var JP som skrev tidigt på morronen i ett sms att han åkt fast men det kändes som inte verkligt förrän man hörde det på radion.

I veckor så var huvudrubrikerna HAGAMANNEN hit och HAGAMANNEN dit, och hatet mot den mannen var inte dåligt, jag önskade at han skulel f ett helvete på fängelset, att han skulle få så mycket stryk och skit att han inte skulle palla och trilla av pinn, det tycker jag än idag, stäng in han med de värsta killarna på ett fängelse någonstans och låt han få så mycket skit som det bara går, men det som är/var hemskt var att hans familj fick lida sååå mycket, de hade bilder på hans hus i aftonbladet och namnet på byn där han bodde, gata, hus nummer, ja rubbet fanns där, och då blir jag bara ännu mer förbannad för varför ska dessa människor, hans små barn och fru behöva flytta för att vi ska få så mycket information som möjligt, för att vi är så satans nyfikna och vill så gärna döma och "tycka synd" om dem. Jag tror inte de behöver medlidande av främmande människor, det hans familj hade behövt var lugn och ro. Samlande av tankar, smälta allt som hänt och försöka lösa det på sitt sätt utan att folk ska skriva i tidningarna om hur de ska sköta sin kris.

Det allra läskigaste är att han ser ut som en helt vanlig man!

Även att där vid tegsbron där han gjorde nåt/några av sina överfall (iaf det sista) ni ser höghuset, där skulle jag köpa en lägenhet (ska tilläggas när jag blev stor)  Ett stället jag skulle kunna tänka mig att bo på antingen i en av mijonlägenheterna eller ute i lugna Hissjö! =) I miss Umeå, vissa dagar mer andra dagar mindre


Hittade även den här. Hennes bok är helt klart läsvärd!


Nu ska jag göra nåt annat!

Puss & hej från mig!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards