€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 2 april 2007

Av Emma Johanna Andersson - 2 april 2007 21:38

"Hörde något riktigt kul idag som jag kände att jag måste föra vidare. Träffade på ett riktigt Färjestadsfan som fortsatt såg ganska bedrövad ut. Jag frågade hur läget var samt om det var fortfarande var så känsligt att vi inte alls skulle nämna ordet hockey. Men han sa att det inte var det värsta, utan han kände sig mest vilsen inför det här som kallas påsk. Det var sex år sedan han firat påsk senast och han visste inte riktigt hur man gör längre. Hmmm - det kanske är ett problem för många som engagerat sig i FBK?JA!!! det här mejlet beskriver nog hur många många känner sig nu över påsk! Men tänk er spelarna själva! Det är ju de som har slitit med hela kroppen medans vi bara har slitit med händerna, i håret!Jag frågar just nu mina vänner hur det känns att vara i final. Underbart är svaret man får och då tänker tillbaka på hur jag har känt de senaste 6 åren!Modo gick då vidare till final mot Linköping. Jag säger Good Luck och väl mött nästa år mot ett taggat Färjestad och en Emma som kanske bor i Karlstad då! Kommer läsa löpsedlar där det står att Emma Andersson slog ner ..... efter matchen! Eller vad tror ni?Aja nu blir det duschen för min del!Imorron är det nationella i svenska B och jag känner att det kommer gå åt helvete. Eller kanske inte så hemskt men det kommer nog inte ligga på hög nivå! Ursäkta om jag svarade fel!

Av Emma Johanna Andersson - 2 april 2007 11:14

"There are moments in our lives when we find ourselves at a crossroads. The choices we make in those moments can define the rest of our days."And, of course when faced with the unknown, most of us prefer to turn around and go back.There are moments in our lives when we find ourselves at a crossroads.But, once in a while, people push onto something better. Something found just beyond the pain of going it alone. And just beyond the bravery and courage it takes to let someone in.Or to give someone a second chance.Something beyond the quiet persistence of a dream.Because, it's only when you’re tested that you truly discover who you are.And, it's only when you're tested that you discover who you can be.The person you want to be does exist; somewhere on the other side of hard work and faith and belief. And, beyond the heartache and fear of what lies ahead."

Av Emma Johanna Andersson - 2 april 2007 10:58

Tänkte att jag ska ta och berätta om min helg. Det här kan bli tråkigt!Fredag: Min mamma går ut, Jonny går ut och Anna sover hos min mormor och det lämnar Emma ensam kvar hemma och hon tittar på teve, sitter vid datorn. Slut på Fredag!Lördag: Jag gick över på Strandgränd en sväng vid 21,40 och sade hej till GBG:arna, sedan skyndade jag mig över på Videoteet och hyrda, me, you and Dupree, jag tror det var så den hette. Kom hem slog mig ner i min soffa på mitt rum och tittade, efter det tänkte jag lite på Karlstad, Umeå, Sollefteå. Sollefteå, Karlstad, Umeå. Umeå, Sollefteå, KarlstadSöndag: Ja den dagen är bara en enda lång transportsträcka till måndagen.Idag ska jag träffa SYV (studie och yrkes vägedare) klockan 13,00. Jag måste ha ett allvarligt snack med henne om vad hon tror! Jag kanske måste plugga matte B på komvux tror jag, det är ju satan då alla sa att man behövde NKB, men den behövs tydligen inte till det jag ska välja, så en hel kurs i onödan. Nu börjar det dra ihop sig! 53 dagar kvar tills vi tjejer far till Cypress! Kommer bli as kul, önskar bara att vi hade fått tag i ett annat färdsätt ner än den där bussen, men det blir nog bra ändå. Buss kan vara kul när manär några stycken! :) Vi kan ju även roa oss med något medans vi sitter på Arlanda. Nä nu ska jag plugga lite granna tror jag. Eller fundera vad jag vill bli, eller det vet jag men inte vart jag vill plugga det. Blir det i Karlstad? (Dit vill jag men ack så långt hem!) Umeå? (Känns tråkigt eftersom halva Sollefteå bäljer att plugga i Umeå men ack sååå nära hem!)Eller Sollefteå? Kommer jag fastna här? Hur som helst har jag alltid JP, eller vänta det har jag inte, hon ska ju fan bli nåns fruga snart och dra över till andra sidan atlanten! :) Kommer ändå alltid att ha henne! Nu blir det borsta tänder! Puss €mma

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards