€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Emma Johanna Andersson - 9 mars 2009 21:45

Håhåjaja! Det går bra just nu! 3-0 i matcher & nu 2 raka hemma matcher, men än är det inte klart.

Dagens match var inte speciellt bra vissa stunder från Färjestads sida, dåligt försvarsspel där Brynäs fick komma igenom allt för lätt många gånger, tur att Jonas Gustavsson är amazing.

Men vinst blev det & det är det viktigaste!

Som sagt nästa match är i LLA & en seger där innebär en semifinal plats & ett steg närmare en efterlängtad final plats. Jag vill se FBK i final iår! :)


I övrigt så är dte också bra eller? Bilen har klatrat & jag har halvt slagit ihjäl mig 2 gånger. Vi börjar med bilen, den ville helt enkelt inte lämna Konsum parkeringen idag efter att jag handlat (kanske att dens livskärlek stod parkerad i närheten?) stod säkert i 5 minuter & gnuggade innan den startade & ingenvar lyckligare än jag, ända tills fanstyget la i korsningen ca 5 meter bort, kan säga att jag var väldigt nära på att bryta ihop, skakade som en galning & svor mer än vanligt, men efter ca 1 minut så startade den & jag gasade iväg & sket i att det var 30, så hemskt var det.

Nu till gången, skulle iväg på stan & kolla om min kokbok fanns när jag likt modellen på catwalken utan de skyhöga klackarna verkligen balanserade mig böjandes framåt med handen i marken för att verkligen inte falla, det stod 2 gubbar bakom mig & pratade men när de såg vad jag höll på med så blev det alldeles tyst, dte var 1:a gången. 2:a gången var ca 10 meter bort utanför interflora, inte lika hemskt som första gången men efter den halvvurpan så bestämde jag mig för att gå genom parken resten av biten för att slippa allmänn förnedring.

Min dag började inte så bra men slutade ack så mycket bättre nu när FBK vann!


Långt inlägg jag vet, hoppas ni ens orkat läsa hälften.


Puss.

Av Emma Johanna Andersson - 9 mars 2009 17:26

Kom helt plötsligt att tänka på serier & filmer jag kollade på då jag var liten & kom på hur mycket jag saknar det, serierna var så bra & filmerna så fina.

Jag hade 3 favorit tjejer på den tiden, Sandybell, Candy Candy & Lady Lovely Locks.

Lady Lovely Locks styrde landet Lovely Locks.

Candy Candy blev adopterad från Ponny kullen.

Sandybell bodde i Skottland men flyttade när hennes pappa dog.

Helt underbart & oj vad jag grät när Candy Candy blev orättvist behandlad & när hennes livs kärlek Antony dog & oj vad jag grät när Sandybells pappa & Mrs & MR Wellington dog, när Mark försvann (Sandybells livs kärlek), när Oliver (Sandybells hund) slet sig lös för att leta reda på Sandybell när hon flyttat till London & när Sandybell inte klarade att säga adjö till Oliver när hon var hemma över jul. Jag gråter fortfarande när jag ser dessa filmer. Dem är så varma & kärleksfulla! Ska kila ner till mamma & hämta hem mina filmer nu. ;) Puss

Av Emma Johanna Andersson - 9 mars 2009 13:53

Jag har köpt mig en kokbok idag, nu tror nog alla som känner mig att jag blivit spritt språngande galen men lugn i bussen så får jag berätta vilken kokbok det är för det är inte vilken kokbok som helst. Nej det är en kokbok som heter Snabba puckar & är gjord av Färjestad. Tränarna & spelarna har delat med sig av sina favorit recept.

Kommer bli en succe här hemma tror jag, iaf för mig.

Jag lovade tidigare idag på msn att om Färjestad går till final så ska jag bjuda på en hel Färjestads middag, förrät, huvudrätt & efterrätt, allt enligt min nya kokbok som kommer inom väldigt kort. (Jag kommer hålla det löftet)

Var tvungen att beställa den av en väldigt trelig kille vid namn Mattias, han skulle skicka den redan imorgon :) Puss!

 

(bild lånad av: nwt.se)

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards