€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Emma Johanna Andersson - 6 januari 2009 23:27

Hallå!


Idag hade jag en sån där stund då jag tog en lite tripp tillbaka till småbarns åldern, då man inte hade några som helst bekymmer, förrutom kanske lite ont någonstans eller läxor som löstes på 2 minuter..

Jag kollade på underbara Saltkråkan.. Farbror Melker, Tjorven, Båtsman,Skrollan, Malin, Pelle, Stina, Teddy, Freddy m.fl är ju så underhållande & goa så jag kunde inte slita mig därifrån. Jag hade inte mage att zappa, inte en enda lite mikrodels sekund..

Nej oj vad jag saknar "våra barnprogram"

Vad hände egentligen med dem? När & varför byttes våra Astrid & Disney figurer ut mot krig, robotar, teletubbies (?) och sånt nonsens?

Jag blir ledsen när jag tänker på vad dagens barn kommer gå miste om, varenda mysiga morgon med härliga barnprogram, måndag-söndag.. Alla dagar var helg!


Nej usch, jag blir deprimerad, nu kollar jag på Coach Carter istället, jäkligt bra film. PUSS!

Av Emma Johanna Andersson - 6 januari 2009 11:33

Det kändes tomt & jobbigt, så jag tror att jag somnade ungefär efter halva sista perioden.. Domarna höll låg nivå mot Kanada, lät dem härja runt som några jävla galningar & tackla våran Markström ett x antal gånger utan att åka ut.

Deras andre målskytt till exempel var Esposito #7, det var han som strax innan hade släpat benet så att Markström skulle stupa! 

Nej fyfan, det var inte alls rättvist, Sverige spelade bra i dem 2 första, 3 var lite av en avslagen "snälla låt tiden rinna iväg fort nu" period, iaf det jag såg..

Till slut blev det 5-1 & nej jag är inte bitter (eller jo det är jag), jag tänker på de stackars killarna som är så förtjänta av ett VM guld men aldrig verkar få nåt..

Men vi fick iaf en kille med i All Star teamet, Erik Karlsson, killen som har levererat en rad med sköna intervjuer med stor prillan under läppen! :)


Puss!


Av Emma Johanna Andersson - 6 januari 2009 01:43

Satans jävla skit helvete!!

1-0 till Kanada redan.


PS: I min blogg får man svära!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards