€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 31 oktober 2008

Av Emma Johanna Andersson - 31 oktober 2008 10:35

Satt & kollade på den filmen igår kväll & kom på att en sådan lärare vill jag bli.

Mrs. G  har en sådan drivkraft, vilja & passion för sitt yrke & framförallt för sina elever, det kanske dem flesta lärare saknar i dagens samhälle..

Jag har sett den filmen säkert 10 gånger lite här & lite där men aldrig hela men det gjorde jag igår & shit vad jag grinade.. Som när en av killarna i klassen läste ur sin dagbok om hur han blivit hemlös under sommaren men när han kom tillbaka till skolan så upptäckte han att han inte var det utan han hade ett hem i rum 203 (klassrummet) eller när Marcus ber sin mamma om att få komma hem igen för han vill bli en bättre pojke & inte leva på gatan längre.

Det bästa av allt med filmen är att den är baserad på en sann berättelse & det ger mig hopp..

Hopp om att jag kan fånga mina elever på det sättet, även de som har hamnat i ett sidospår, ett sidospår som är svårt att ta sig ur.. Det gäller att hitta rätt metod & det tänker jag göra en vacker dag!

Se filmen.

Läs boken, det tänker jag göra.


Puss!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards