€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av Emma Johanna Andersson - 2 oktober 2008 15:15

Igår när vi var på väg till skogen så var det ett barn som slog på sin mobiltelefon samtidigt som ett barn knuffar & sparkar på ett annat

Jag: Stäng av den där för man får inte ha telefon på skolan..

Barn1: Jo det får man, på rasterna.

Jag: Ja men nu har vi lektion

Barn1: Ja men jag ska ringa polisen..

Jag: (muttrar) stäng av den & stå still

Barnet som slogs & ett annat börjar tjafsa med varandra..

Barn 2 till barnet som slogs: Då kan han ringa till polisen & säga att du ska sitta i fängelset i 100 år

Barn 3: NEJ, så blir det inte, då hamnar man på barnhem!

Jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig när jag hörde ordet barnhem i hans lilla mun.. Min teori till att en 6åring vet vad ett barnhem är att någon antagligen sagt: Är du inte snäll nu hamnar du på barnhem..

Eller som min påhittiga mamma alltid sa när vi var "olydiga"

Barn ska man ha, men på barnhem ska dom va till dem fyllt 18 & flyttat hemifrån!


Älskar piano introt till E.M.D´s nya låt Alone

Av Emma Johanna Andersson - 2 oktober 2008 00:31

Synd att inte Johan gick längre, han är bäst!


Heartbeats from the underground
can you hear the sound
from the world around
ok, let´s be rational
let us take control
of the world we know
deep down in a mountain cave
tell me how i can be safe
come and dream away
far away
dont wanna stay
deep down underground
speak to me
honestly
leave me home
deep down underground

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards