€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under mars 2008

Av Emma Johanna Andersson - 22 mars 2008 15:41

Hey!


Sådär nu har vi avverkat ännu ett par timmar ute i det fantastiska väder som valt att befinna sig här uppe i Klimpfjäll, klar blå himmel med strålande sol, bättre kan det inte vara..

Däremot så får Ica handlarn här uppe ett minus, dem har 2 kassor men den ena tar bara bränsl & varor dem kan priset på?! A men okej om det nu hade varit så att de kunde priset på iaf minst hälften av varorna, men nej, jag & de som stod framför mig fick vänligt vandra vidare framåt..

DÅLIGT!

Testade en ny inställning på kameran, & ja det lyckades ju!


Nä nu ska jag vänta på att Jenny duschat klart & sedan ska jag hoppa in där, måste ju vara snygg då Färjestad ska spela sista kvartsfinalen men förhoppningsvis inte sista matchen för iår, spännande! Puss

Av Emma Johanna Andersson - 21 mars 2008 15:55

Sådär då var man tillbaka i Klimptjackalacka aka Klimpfjäll, har nyss kommit hem från Borgafjäll som ligger ca 5 mil härifrån.

Rätt jobbigt att skumpa led i 13 mil eftersom vi for & letade ett lunch ställe där borta också.. Men nu är vi hemma & snart är det glömt att jag redan första dagen åkte av skotern i all hast ;P

Istapparna som hängde ner från balkongen här uppe

 

Världens sötaste påskhare :)

 

Världens sötaste påskkärring :)


Puss&hej

Av Emma Johanna Andersson - 20 mars 2008 09:49

Kuckelikuuu!


Jaha idag är det skärtorsdagen, dagen då alla skoteråkare uppe i fjällena säger till varandra: Det är bäst att du inte kör så långt idag för det kommer ju skära!

För första gången på 3 år så sitter jag i Sollefteå på Skärtorsdagen, lite konstigt men ja jag gillar att vara hemma så skönt..

Far ikväll efter jobb & allt vad det nu är, kanske att jag får köra en bit, får se hur vägen känns.


Glömde iaf att nämna den underbara konståkningen igår, Viktoria Helgesson var fantastisk, VM debut, personbästa & ja, hade jag suttit ensam hade jag nog börjat gråta för hon såg så osvensk ut, elegant & vacker =)


Ingen träningsvärk idag heller, det är fantastiskt, antingen betyder det att jag är så tränad som man kan bli eller så gjorde jag helt enkelt inget igår? Kanske var just det där att lagomt är bra första gången eller så sitter mina fotbollsmuskler kvar helt enkelt dem finns där lååångt inne (kanske inte riktigt så långt) ;P


Nä nu ska jag packa ihop lite & sedan fara iväg & köpa tårta till hotellet där jag ska fira att jag lever & ringa in helgen som är fylld med mat med slisk ;)

Denna gången ska jag inte glömma usb kabeln till kameran..


Puss&hej

Av Emma Johanna Andersson - 19 mars 2008 23:28

Hellu!


Jörgen & Malin har varit här en sväng ikväll, hade köpt med sig fika bröd & allt. Alltid lika mysigt med besök, speciellt av personer man gillar =D

Synd bara att jag inte var hemma då Linn skickade sms eftersom hon far hem till  Norrköping på lov..

Imorgon blir det fika på hotellet & sedan kila iväg bort på stan då mina babies ska klä ut sig & påska runt :)


Tråkigt inlägg men jag har inte så mycket mer på hjärtat. Pusspuss

Av Emma Johanna Andersson - 19 mars 2008 16:38

Nu ska jag ner på S-gränd & ge Jonna mitt påskägg, Wille fick sitt tidigare idag & blev super glad, ägget var mer kul än innehållet (inte godis)


Har bett några att ringa efter mig mellan 8-10 så att de vet att jag lever..

Puss

Av Emma Johanna Andersson - 18 mars 2008 22:47

Sådär ja, nu har jag gjort 2 arbetspass idag & imorron ska jag agera privatchaffis åt Jonny & AK, imorgon ska jag även gymma, undra hur jag kommer må i övermorgon, känns som att det komme göra ont i varenda liten muskel, även dom som man inte vet att man har.. ;)

Nä men jag har en bra magkänsla, känns som att jag kommer gå vinnande ur den striden & beach 08 kommer vara enormt snygg :)


Idag skulle jag & gästerna kolla på konståkning, eller jag tvingade dem till att se med mig men efter att ha kollat i tidningen efter vilken kanal jag skulle slå på så blev jag sur eftersom den visades på svt24..


Nu ska jag vila så att jag kan hålla mig vaken fram till sammandraget klockan 00.15 :D

Skönt förresten med en seger ikväll, hade nog inte pallat med en förlust hemma, nu åker vi till Borgen & visar vart skåpet ska stå tycker jag..

Modo, Skellefteå & Djurgården är utslagna, gäller verkligen att leverera & inte bara glida på att man var bra förra säsongen.

Kul är det iaf att Skellefteå fick vinna en match, synd att de inte vann fler


Puss

Av Emma Johanna Andersson - 18 mars 2008 09:35

Hejhå!


Nu ska jag iväg & jobba på karamellkungen, fas inte som karamellkungen utan som plockare, jag ska plocka godis & sedan kommer det en massa folk fram till mig & frågar är det dem här godisarna det är 3.90:-/hg på nu?

Är det 4.90 :-/hg här..

Folk blir som tokiga när det är billigare med godiset.. :P

Av Emma Johanna Andersson - 17 mars 2008 22:56

Hittade 2 alldeles otroligt vackra bilder nu

när jag hittat konståknings VM känslan ,

den ovanför är från Alexei Yagudins korta program 

under OS 2002 i Salt Lake City där han vann!

Och den nedanför är från min favorit film

Edward Scissorhands!

Hoppas ni njuter lika mycket som jag

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards