€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 26 mars 2008

Av Emma Johanna Andersson - 26 mars 2008 19:23

Snart är det match och Oraklet från Värmland tippar 1-3 till Färjestad, samma orakel som påstod att mina fina påskägg var mangosar..



Av Emma Johanna Andersson - 26 mars 2008 17:37

Man dansar där uppe - klarvaken

är huset fast klockan är tolv.

Då slår det mig plötsligt att teket,

mitt tak, är en annans golv

- Nils Ferlin


Dikten känns så konkret på nåt vis, kort men innehållsrik.

Eller vad tycker ni?

Av Emma Johanna Andersson - 26 mars 2008 14:29

Hej!


Sitter här hemma nu efter fjälls och känner att jag är helt tom på inspiration till att gör något i skolan.. Men jag måste för jag vet att om jag lägger ner lite energi så klarar jag det så har det alltid varit, har alltid haft lätt för mig i skolan så pass lätt att jag inte behövt pluggat så hårt för att det ska gå bra..

En fördel som blir till nackdel när man blir äldre..


Iaf så ska jag kolla på fotboll ikväll men först hockey, den andra semifnalen & Färjestad ska vinna, jag klarar inte en förlust..

Imorgon blir det träning, stenhårt :P


Nu ska jag leta fram 3 dikter och sedan skicka in en uppgift till min lärare :)

Puss&hej

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards