€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under februari 2009

Av Emma Johanna Andersson - 1 februari 2009 11:14

Sitter hemma hos mamma & har fört över alla Cypern bilder till min externa hårddisk & hittade ett arbete jag gjorde när jag gick 3:an på gymnasiet.

Det handlade om Svensk hockey kultur & jag fick MVG på det! Han tyckte att det märktes i min text att jag brann för det jag skrev om. Inte utan att man blir jävligt nöjd över sånt!

Här får ni ett litet smakprov på vad läraren tyckte var suveränt.. ;)



"Att familjen kan titta på teve tillsammans utan att bråka om fjärrkontrollen: Det är svensk hockey kultur. 


När du kliver in genom entrén i en arena så stiger pulsen redan där. Du möts av massa människor som är där och har samma uppgift som du har den dagen: Att heja fram ditt lag till en seger. Det är grejen med svensk hockey kultur.Många samlas på ett ställe, skriker, tjoar och jublar utan att någon bryr sig. Man får ha kläder som symboliserar något utan att bli kallad rasist eller patriark eller något annat dumt som man kan bli om du går med en Sverige tröja på stan i ett annat land när det inte är något speciellt.Detta kan vara räddningen för en del. Du kommer som du är och är accepterad oavsett hårfärg, hudfärg eller etnisk bakgrund.Du är där för att representera ditt lag. Oavsett om du är på hemma eller borta plan så existerar du. Klart att man kan få stå ut med en del gliringar om du är i en borta hall men det är också en del av tjusningen, tjusningen att känna samhörighet med 1000 tals andra människor.

Detta är i allra högsta grad svensk hockey kultur."

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards