€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Emma Johanna Andersson - 8 februari 2009 21:51

Godkväll!

Tänkte berätta lite om helgen..

Började med att vi packade in oss i bilen runt 18 tiden & styrde vår kofångare mot nordligare breddgrader närmare bestämt då Björkarnas stad Umeå, staden där Umeå IK huserar på Gamliavallen, Björköven spelar hockey i Umeå Arena & Haga mannen skrämde slag på kvinnor under 8 år. Vi var 4 personer som skulle vara bort i 2 dagar & 3 nätter & hade packning för en veckas utlandsresa. Bil resan var underhållande, där jag fick ta över ratten efter en drive in burgare på Max i Ö-vik & öl suget blev allt större för männen.

När vi någon timme senare hade kommit fram åkte vi till Malin & Niklas, kollade lite på Lets dance, for vidare till världens bästa Magda, kollade in hennes mysiga rum & sedan till Plommonvägen för att intaga soffa läge, (fast utan soffa) & lite senare sängläge.

Dagen efter bjöd på stan, där jag hittade en klänning & ett par skor som även fick bli kvällens outfit, fika hann vi också med så klart, Barista, åhh vad jag älskar det fiket, alla blev som frälsta av de underbart goda mackorna :)

Nu till kvällen, förfest hemma hos Malin & Niklas, trevligt som bara den men Jonny, Jimmy & AK blev tyvärr sjuka så Jonny for hem på en gång medans Jimmy & AK ändå var tappra & följde med ut men for hem efter en stund. Vi var på Schlager baren dör kvällens tema var ugglor, hade man en uggla av något slag med sig så kom man in gratis (där av de vackra hemmagjorda uggleglasen på bilden, made by AK & Malin. Vykort från lagerhaus 10 :- istället för 100:- i inträde) & jag insåg att jag är en jävla schlager nörd, kan alla låtar & movsen, fann helt enkelt mig själv bara njutandes av livet!

Träffade på 2 personer som jag visste vilka det var & sedan så försökte jag leka matchmaker men misslyckades tyvärr.

Antingen är man singel eller inte singel!

Lyckades få med en dalmas på film när han immiterar Robert Gustavsson när han immiterar Tony Rickardsson, you know!

 

I

(Vi älskar toa bilder!)

I

(Jessika, Magda & Jag)

Bil resan hem idag gick bra. Inte samma fart som på vägen dit men det är fulltförståligt eftersom 3 av 4 fortfarande inte var riktigt krya.. Stackarna där, speciellt Jimmy & AK som for bort utan barn & skulle vila & umgås med kompisar som dem inte träffar så ofta.


Nej nu ska jag fortsätta kolla på Beck! Puss.

Av Emma Johanna Andersson - 8 februari 2009 16:40

Hej kära läsare!


Tyvärr har jag inte haft något internet  där jag har bott i helgen så därför har jag varit tyst som en mus.

Helgen har iaf varit suverän,för min del, Jimmy, AK & Jonny vill nog helst bara glömma gårdagsnatten.

Orkar inte skriva just nu, är helt slut efter bilresan. Återkommer senare. PUSSS!!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards