€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under februari 2009

Av Emma Johanna Andersson - 16 februari 2009 19:39

Säg såhär, om det är underbart hårligt att vara Färjestader i vanliga fall är det riktigt jäkla fantastiskt underbart härligt att vara Färjestadare nu. 4-0 till FBK & endast 1 period har gått.

Synd att inte det är finalerna nu!

5 mars börjar slutspelet & det verkar som att dem är redo, bara det håller i sig! :D


Av Emma Johanna Andersson - 16 februari 2009 11:03

Jag tycker att det är förjävligt att Ole Einar Björndalen fick tillbaka guldet.

Följer man inte banan så ska man få en minuts tillägg eller diskvalificeras.

Jag gillar Ole, han har varit med så länge så man kan inte ogilla han, han är ett fenomen, snabb i spåret & en bra skytt. Men inte ens han får fuska,  de är inte okej att fuska, inte ens om dem inte tjänar på det! Nej nu får sydkoreanerna ta & rycka upp sig, fixa markeringen bättre (iofs syntes det klart & tydligt vart dem INTE fick åka) & ta bort snökanonen så slipper rutinerade åkare bli förvirrade.


Shit vad spännande slalomen var igår också, räknade portarna när Byggis åkte för att se vilken port han åkte ur i under första åket, jag räknade & räknade & tillsist så var han i mål! Byggis kom ner & slutade som 8, tätkänning kallas det för dem som sett honom göra fantastiska 2:a åk.

Hargin blev 11 & Brolle som 2:a.

Jäklar vad spännande det var när dem åkte, tyvärr åkte både Byggis & Brolle ur så ingen medalj en såväl en 5:e plats för Hargin, 5:e platsen var Sveriges bästa i detta alpina vm, rätt pinsamt!


Helena är bäst, ingen protest!


Blev ett sportinlägg nu på förmiddagen.

------

Iår kom Jenny, Mattias & min älskade gudson på besök, vi fikade, pratade & hade trevligt :) Efter det så for vi till City & kämde en pizza med Jimmy & AK + barnen, sedan bar det av till Jenny & Erik för efterrätt & sist men inte minst landade vi i soffan hos Jimmy & AK med lite chips & godis lagomt till söndagens Beck film, Gamen, jag har aldrig gillat Beck men nu sitter jag nästan som klistrad, vet inte om jag ska gilla det eller inte ;)  Nu ska jag lägga lite make & sedan kanske hitta på nåt annat.

Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 15 februari 2009 09:50

Hej & glad alla hjärtansdag i efterskott!


Hoppas eran dag/kväll var fin, det var min, på det stora hela så spenderades den med alla som jag tycker om, det är liksom lite sånt det handlar om, inte bara pojk-&flickvännerna.

Började med tårta på S-gränd, efter det bar det hem till en mysig middag, efter middagen kom mamma & Anna upp & fikade, en stund efter det kom Jenny, Erik & Isak. Vi kollade på Färjestad-Frölunda där Färjestad fullkomligen krossade Frölunda, hela 8-1 skrevs resultatet till & man kan väl säga att jag var mer än nöjd!

Wolfpack hade gjort en stor skylt där texten löd:

Wallin, tänk med stora hockey hjärtat, lämna oss inte!

Dick gjorde 2 mål 1 assist.

Rickard gjorde 2 mål.

Övriga målskyttar var Jesper Mattsson, Jonas Holös, Arto Laatikainen & Emil Kåberg.

Vilka killar, vilket lag! Rickard fick något så jävulskt med beröm, riktigt roligt att höra :)

Efter att hockeyn var slut så bar det vidare till Jimmy & AK för lite ost & kex, där slöts cirkeln & efter att ha sett en snutt av melodifestivalen & nästan hela Bruce den allsmäktige så  så for vi hem & sov.


Helena Jonsson, tjejen från lilla Helgum, en håla, en sekund utanför Sollefteå är världsmästarinna. Sverige har fått sin första medalj & Sollefteå har fått sitt andra skidskytte VM-guld, först Korpela & nu Jonsson.

GRATTIS HELENA!

Nu spelas nationalsången, underbart, inte utan att man blir rörd & tårögd.

Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 15 februari 2009 09:29

Helena Jonsson är fenomenal! Fullt i sista stående & leder med 18 sekunder, bara att lägga i en växel som inte finns så finns det en chans att Sverige, Sollefteå & självklart Helena vinner VM guld!!

Av Emma Johanna Andersson - 14 februari 2009 11:32

Tjenna!

Äntligen helg! Har jobbat nu till morgonen & för en gångs skull var det skönt att stiga upp, har sovit alldeles för länge på dagarna men nu kom jag upp & ska inte vända på dygnet igen.


Skidskytte tjejerna fick ingen medalj.

Ingen medalj just nu heller i alpint, 2 åket är kvar.

Skidskytte herrarna håller på som bäst i spåret & jag tror inte svenskarna har åkt än (har städat ett rum & inte hängt med riktigt).

Haha fan vad roligt att det finns en livsfarlig backe där borta i Sydkorea, höll nyss på att skratta ihjäl mig åt Ulfbåge som i sin tur verkligen fick kämpa för att hålla sig för skratt åt amerikanen som stöp. Han sitter & myser åt andras olycka precis som alla andra framför teven för kom inte & säg att det finns så mycket annat som är roligare än att se när människor ramlar.


Fast det finns en jag tycker synd om idag, det är min favorit (utom svenskarna då) Emil Hegle Svendsen, den lilla norrmannen ligger nog på hotellet i fosterställning & tycker synd om sig själv också för att han missar VM´s första tävling pga av feber. verkligen synd eftersom jag hellre ser han som segrare än Björndalen.


Nu ska jag titta mer aktivit. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 13 februari 2009 11:24

Vilket fantastiskt alpint VM vi får se med svenska ögon sett.

Anja är inte alls i samma form som i Åre.

Killarna kör ur.

De andra tjejerna håller inte heller.

Jag har gett upp.



Skidskytte VM börjar snart & där hoppas jag på bättre resultat, vore skoj med en Sollefteå/Helena Jonsson medalj :)


Just det ja, Foppa gjorde comeback igår, jag tycker det är skoj & hoppas för hans skull att foten håller, men ska det bli slutspel som säkert många snackar om  bara för att guden (han är gud där uppe) är hemma i Ö-vik igen så måste hela laget jobba & kämpa, inte tro att allt löser sig bara för att Forsberg är med.

Har jag sagt att jag bott granne med mamma & pappa Forsberg? ;P

På tal om det så bodde jag på 21, inte dem.


Nu ska jag iväg på stan. Tjing

Av Emma Johanna Andersson - 12 februari 2009 10:58

Howdie!

Shit vad trött jag är idag, jag är också väldigt uppspelt, ikväll börjar äntligen elitserien igen & nu är det fasiken bara 8 omgångar kvar tills slutspelet drar igång.

Jag älskar slutspelet, man ser vilka som är män i elitserien (de som får mycket skägg) & man är fortfarande med & slåss om guldet. Sedan så är det ju faktiskt så att när man är med där & slåss om guldet så kan man åka ur & då ligger man där i fosterställning & grämer sig över att det inte gick iår heller.. Ja den där spänningen i slutspelet är både på gott & ont, har många gånger trott att jag ska dö för just spänningen. Om ca 105 år & mellan mars & april månad sitter jag där i min soffa tittar på min sista hockey match & dör i en hjärtinfarkt för att det var så spännande.. Jag skulle iaf dö som en lycklig människa!


Nu ska jag hitta på nåt annat!

Av Emma Johanna Andersson - 11 februari 2009 21:45

Jag ber om ursäkt för att jag tjatar lika mycket varje onsdag men jag måste bara berätta att ju mer jag kollar på smestersvenskar, ju mer vill jag ha! De är så jävla roliga & det ser så mysigt ut.. Tror jag måste fara ner/över (åt vilket håll man nu far) dit.

Jg är helt enkelt förälskad i hela konceptet..

Idag var det 2 åldre par som letade efter Little Gerhard, ett par gifte sig & ensamma mamma Johanna fortsatte flörtadet med Grabbarna Grus killen Stefan.

Ja ni läser rätt, Grabbarna Grus finns där med, Lord I have to go!


Någon som vill följa? =D


Ohoj ohoj nu ska jag lete lite info & sedan drömma mig bort ännu mera, kanske kolla repriser av Semestersvenskar! ;) PUSS!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards