€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Emma Johanna Andersson - 16 februari 2009 21:35

Äntligen!

Efter en lång lång väntan så är äntligen mitt Färjestad i serieledning igen!

Dom vann ikväll (till slut) med 6-3, ännu en gång stora siffror & den som fortfarande orkar snacka om deras måltorka i början av säsongen ska ha en käftsmäll.

9:e raka hemma segern nu, härligt värre!

Jesper Mattsson gjorde 1-0.

Marcus Paulsson, nyförvärv från Malmö gjorde både 2-0 & 4-0. Det sista var  jäkligt snyggt!

Eero Somervouri gjorde 3-0.

Jonas Holös nätade idag igen i och med sitt 5-2 mål.

Per Åslund gjorde FBKs sista mål när han tröck dit 6-2


Har varit mycket sportskriv idag men det händer inte så mycket annat i livet just nu, imrgon ska jag jobba & sedan ska jag till mitt kära Mid Sweden university onsdag & torsdag, har verkligen inget skol-sug!


Nu ska jag kolla på the cutting Edge 2 eller 3 för 511 gången. ;)  Puss vänner!

Av Emma Johanna Andersson - 16 februari 2009 19:39

Säg såhär, om det är underbart hårligt att vara Färjestader i vanliga fall är det riktigt jäkla fantastiskt underbart härligt att vara Färjestadare nu. 4-0 till FBK & endast 1 period har gått.

Synd att inte det är finalerna nu!

5 mars börjar slutspelet & det verkar som att dem är redo, bara det håller i sig! :D


Av Emma Johanna Andersson - 16 februari 2009 11:03

Jag tycker att det är förjävligt att Ole Einar Björndalen fick tillbaka guldet.

Följer man inte banan så ska man få en minuts tillägg eller diskvalificeras.

Jag gillar Ole, han har varit med så länge så man kan inte ogilla han, han är ett fenomen, snabb i spåret & en bra skytt. Men inte ens han får fuska,  de är inte okej att fuska, inte ens om dem inte tjänar på det! Nej nu får sydkoreanerna ta & rycka upp sig, fixa markeringen bättre (iofs syntes det klart & tydligt vart dem INTE fick åka) & ta bort snökanonen så slipper rutinerade åkare bli förvirrade.


Shit vad spännande slalomen var igår också, räknade portarna när Byggis åkte för att se vilken port han åkte ur i under första åket, jag räknade & räknade & tillsist så var han i mål! Byggis kom ner & slutade som 8, tätkänning kallas det för dem som sett honom göra fantastiska 2:a åk.

Hargin blev 11 & Brolle som 2:a.

Jäklar vad spännande det var när dem åkte, tyvärr åkte både Byggis & Brolle ur så ingen medalj en såväl en 5:e plats för Hargin, 5:e platsen var Sveriges bästa i detta alpina vm, rätt pinsamt!


Helena är bäst, ingen protest!


Blev ett sportinlägg nu på förmiddagen.

------

Iår kom Jenny, Mattias & min älskade gudson på besök, vi fikade, pratade & hade trevligt :) Efter det så for vi till City & kämde en pizza med Jimmy & AK + barnen, sedan bar det av till Jenny & Erik för efterrätt & sist men inte minst landade vi i soffan hos Jimmy & AK med lite chips & godis lagomt till söndagens Beck film, Gamen, jag har aldrig gillat Beck men nu sitter jag nästan som klistrad, vet inte om jag ska gilla det eller inte ;)  Nu ska jag lägga lite make & sedan kanske hitta på nåt annat.

Puss!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards