€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Emma Johanna Andersson - 2 februari 2009 22:54

Jag är ledsen när jag ringer, jag behöver dig som vän att tala med,

för jag vet att du kan lyssna & förstå vad som än händer.

Du tar del, finns när du behövs.


När jag skrattar och är lycklig vill jag dela all min glädje just med dig.

Delad glädje, dubbel glädje & jag vet att du vill dela allt med mig

- du är min vän


Vara vänner är ändå det bästa av allt,

man behöver en vän  när det blåser hårt & kallt.

Vara vänner betyder så mycket ändå,

för en vän stannar kvar när de andra bara går.


Du har sett mig trött & nere, du har hjälpt mig så gott du kan & ställt upp.

I en värld som nästan skrämmer har du gett mig mycket trygghet, mycket hopp

- hjälpt mig tänka om.


Jgag vill följa dina tankar, söka tyda alla drömmar som du drömt.

Vara vänner är en gåva som man fått & måste vårda mycket ömt

- Och du är min vän.

Vara vänner...


Den här vackra låten hittade jag igen idag, den får mig att tänka på min mormor, vi satt framför radion (på, hmm, dalvägen kanske) & lyssnade på denna när den låg på svensktoppen. Har nog inte riktigt tänkt på texten förrän nu & den går djupt in i hjärtat på mig. Gammal eller ung, alla borde ha denna låten på datorn eller cd & bara lyssna om & om igen.

Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 2 februari 2009 20:32

Vansinnig! Hela inlägget jag skrev försvann..


Orkar inte skriva allt igen så jag tar det lite snabbt.

Har varit uppe hos mormor & hälsat på en sväng idag, verkar som att hon får komma hem imorgon :) Äntligen!

Jobbar imorron & resten av veckan upp på P-bordet, imorron ska jag ha gympa & det blir inget mindre än längdskidor eller skridskor, hatar båda så man kan hoppas att det är över 15 grader ute imorgon, är typ 18 nu så det ser ljust ut ;P


Bjuder er på en låt som jag gillar, inte den versionen jag brukar lyssna på men jag gillade Robin så ni får honom istället för Eva Cassidy. Puss!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards