€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under februari 2009

Av Emma Johanna Andersson - 21 februari 2009 15:31

1. Säg tre ställen på Internet du oftast besöker? 

Min blogg, andras bloggar & facebook

2. Sjunger du hemma eller i duschen?

Haha jaa, jag sjunger överallt.

3. Kan du spela något instrument, vad?

Nej, har spelat tvärflöjt när jag gick i mellanstadiet.

4. Hur mycket tid lägger du ned på bloggande per dag ungefär?

Lagomt, ibland mycket, ibland lite.

5. Vilken "kändis” läser eller har du läst mest av som bloggar?

Hannah Graaf

6. Någon känd person du anser vara sympatisk och trevlig, en favorit?

Finns ju så många som, men någon jag träffat är Magdalena Forsberg & hon var himla mysig

7. Alla samlar på något, vad samlar du på? 

Statistik. (Se fråga 10)

8. Du måste välja - är du en mes eller en tuffing?

Mest mes tror jag.

9. Humor är roligt (?), nämn någon du gärna ser eller lyssnar på, TV, film? Björn Gustafsson.

10. Nämn ett intresse du har som är lite annorlunda eller udda?

Skriva ner statistik från alla Fäjestads matcher, från första träningsmatchen till sista slutspels matchen. När jag var yngre gjorde jag även små böcker efter varje mästerskap med bilder på medaljörvinnarna. (Kul att kolla i nu)


Jag utmanar:

Alla som orkar & vill :)

Ni får även gärna berätta om ni antagit utmaningen med en liten kommentar.


Av Emma Johanna Andersson - 21 februari 2009 09:36

Hej!

Igår var en riktig mysfredag, började med att bilen for mot Jenny, Mattias & sötnosen där vi stannade riktigt länge, pratade, fikade & lekte (mest lekte). Lite senare blev det middag & sist men inte minst så tog Wille med mig in till datorn där vi kollade på Postis Per, Bä bä vita lamm & Nalle Puh, super mysigt :)

När det sedan skulle bära hemöver så fick jag tusen gosekramar, min lilla Iljam (som han kallar sig själv)

Efter det så blev det Videoteket & godis för att fortsätta resan upp till Jimmy & AK. Vi kollade på Lets dance & sedan spelade vi lite yatzy medans jag & AK väntade på Samtanha, så jäkla bra program :)

Ja, jag & AK jobbade ju tillsammans igår igen, gick väldigt bra. Bra att tjäna pengar, I need them!


Idag ska jag bara ta det lugnt, blir väl jobb imorgon tror jag, beror på hur snäll mamma är ;P

Pusss! 

SVB

Av Emma Johanna Andersson - 19 februari 2009 21:24

Godkväll vänner!


Har nyss sett klart hockeyn samtidigt som jag kollat på dagens Sveriges värsta bilförare på datorn. Hockeyn blev onödigt jobbig & spännande på slutet, Djurgården hämtade upp ett 4-0 underläge till 4-3 i sista perioden & det blev en riktig nagelbitare, men älskade Färjestad höll undan & nu leder dem med 4 poäng över HV som åkte på en suddendeath förlust.

Wunderbart!

Sveriges värsta bilförare (SVB) är en jäkla kung program, jag skrattar så jag nästan kissar på mig varenda torsdag 20.00-21.00 Anitha är en kungkärring, iklädd nåt rosa plagg varje gång & hon är helt galen i trafiken, är så glad att jag slipper möta någon utav dem i trafiken här hemma i Sollefteå.

Cecilia & hennes co driver Ellen är bara fjantiga & Cecilias körkort borde dras in.

Gurkan & hans co driver är så otroligt roliga, bara jag ser Gurkan börjar jag skratta, han har NOLL koll!

Robert berättade för Adam Alsing idag att han inte gjort halkbanan för han var sjuk, snacka om tabbe för hans bilskola eller om han nu gjorde det privat, om folk får reda på vart han tog körkortet kan dem ju åka på fan ;P


Märkte ni igår att jag inte skrev om Semestersvenskar? Det var inget avsnitt igår för dem visade GE galan i friidrott, jag blev så sur att jag till och med bojkottade den tävlingen. Nu måste jag vänta en vecka för att få se avsnitt 6, damn!


Nu ska jag kolla på en film. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 19 februari 2009 16:29

Hej!

Idag har jag jobbat några timmar tillsammans med AK på Karamellkungen, Monica ligger med bihålsinfammation så då får vi jobba stället.

Imorgon blir det ICA Remsle & sedan är det helg. Dem ringde för en stund sedan från Falken också & hörde om jag kunde jobba imorgon men eftersom jag redan hade en grej inbokad så fick jag säga nej, blir tokigt eftersom det är ganska mitt i dagen vi ska på ICA.


När vi var klara åkte vi hem hit & såg skidskyttet där det blev en fin fin silvermedalj & sedan skidåkningen som gick ganska mycket sämre. Efter det blev det chiligyta till lunch, gott.


Nej nu ska jag sluta berätta om min dag & göra någon nytta istället. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 18 februari 2009 10:18

Jag är så glad, så glad, såååååå GLAD!

Sitter & väntar på att Helena & ACO ska starta när jag går in på http://www.farjestadsbk.se/ & ser rubriken: Wallin klar till 2013.

Jag ger ifrån mig ett konstigt läte & sträcker armarna i luften & får ögonen tårfyllda. Det är konstigt, I know, men för mig betyder det mycket, jag som varit så orolig för att han tänkt sticka & lämna oss igen men not this time. Han är vår ända fram till 2013, ingen är lyckligare än jag just nu!!

Den här dagen kommer bli sjukt grymt bra! =)


Av Emma Johanna Andersson - 18 februari 2009 09:44

Morning!

Fortfarande ont i ryggen, inte super ont men det känns som en "dagen efter att ha spelat en fotbollsmatch & halkat till eller nåt sånt ont"

Men jag ska inte klaga! Man ska vara glad för att man inte har någon allvarligare sjukdom än lite ryggvärk.

Är inte i skolan idag för jag känner att 2 timmar i en bil, sedan ca 6-7 timmar i en föreläsningssal & sist 2 timmar bil hem skulle ha blivit min ryggs död. Måste få tag på läraren vi skulle ha idag eftersom det var obligatorisk närvaro, får ta igen det antagligen nästa termin med dem som har kursen då. CRAP!


Nu sitter jag på helspänn & väntar på dagens skidskytte, går på en lite mer human tid idag än igår. 13 minuter kvar! Hur tror ni det går idag?

Jag hoppas på Helena men jag törs inte tro på henne, då brukar det gå åt helvetet.


Puss.

Av Emma Johanna Andersson - 17 februari 2009 18:48

Hej vänner!

Jag har så sjukt ont i min stakcrs lilla rygg, när jag har suttit still en stund & sedan böjer mig ner så hugger det till som jag vet inte vad, efter att det inträffat så skulle jag behöva en rullator. Bara jag går ut & går en lite snabb promenad så släpper det.


Nej fy, nu måste jag ta & tvätta en maskin & sedan ska jag lägga mig på soffan & slappa, var uppe klockan 06.00 imorse & skulle se skidskytte men jag somnade & vaknade 06.45 igen, kollade lite med ena ögat & sedan var det svart, jag sov & vaknade igen vid 09.00, då var skidskytten slut & jag hade inte en susning om hur det gick. Ekholm blev iaf 5:a vilket var riktigt skoj, kul att det finns dem som levererar.

Lite senare på dagen for jag på jobbet & vi var  i Hallsta backen hela eftermiddagen, härigt värre om än lite för kallt & skuggigt för att kunna avnjutas helt. PUSS!

Av Emma Johanna Andersson - 16 februari 2009 21:35

Äntligen!

Efter en lång lång väntan så är äntligen mitt Färjestad i serieledning igen!

Dom vann ikväll (till slut) med 6-3, ännu en gång stora siffror & den som fortfarande orkar snacka om deras måltorka i början av säsongen ska ha en käftsmäll.

9:e raka hemma segern nu, härligt värre!

Jesper Mattsson gjorde 1-0.

Marcus Paulsson, nyförvärv från Malmö gjorde både 2-0 & 4-0. Det sista var  jäkligt snyggt!

Eero Somervouri gjorde 3-0.

Jonas Holös nätade idag igen i och med sitt 5-2 mål.

Per Åslund gjorde FBKs sista mål när han tröck dit 6-2


Har varit mycket sportskriv idag men det händer inte så mycket annat i livet just nu, imrgon ska jag jobba & sedan ska jag till mitt kära Mid Sweden university onsdag & torsdag, har verkligen inget skol-sug!


Nu ska jag kolla på the cutting Edge 2 eller 3 för 511 gången. ;)  Puss vänner!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards