€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Emma Johanna Andersson - 20 februari 2008 10:59

Nu har jag då besiktat bilen & den gick igenom men det hade ju som kunnat gå bättre ifrån början.

Jag visste inte vart det var men för en gång skull hade Sollefteå satt upp bra skyltar! Svängade in & såg en bil som stod vid en grej som såg ut som grejen där man skulle "checka in" alltså berätta för killarna att man var där.

Svängade ännu mer & ställde mig där.

En av besiktningsmännen tittade på mig & log & sedan kom en annan bil & trängde sig före mig i kön! Då blev jag arg, ringde Jonny & frågade vart jag skulle egentligen. Det visade sig att jag skulle in genom en dörr, så jag traskade in & hittade automaten, men den var ur funktion & jag fick gå ut igen & sätta mig i bilen.

Tillsist öppnades den stora porten, den för lastbilar, & jag fick köra in, där höll jag på att köra ner i hålet, hålet där gubbarna ska kunna gå ner & kolla under bilen.


När besiktningsmannen kom & gav mig papperet på att bilen gått igenom så frågade han om jag aldrig använde handbromsen.

Jag tittade som ett fråge tecken för jag har aldrig använt en handbroms på en automat.

- Va? Vart sitter den? Är det den som man drar i till vänster?

- Nja det är den som sitter vid bromsen.

- Jaha, alltså jag vet inte, det är inte min bil, jag bara besiktar denna.

- Okej.

Ja man lär sig nåt nytt varje dag!

Jag överlevde & kommer nu kunna besikta MIN bil då hon ska besiktas, vilket är snart!


Puss&hej

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards