€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 21 juni 2007

Av Emma Johanna Andersson - 21 juni 2007 22:45

Till Magda: Hamnfesten är den 28 juni-1 juli. Ola är på torsdagen och då måste vi fara!


Ja mina kära läsare imorgon är det midsommar. Sveriges tal på 4 juli för Amerikanarna, alla, stora som små njuter av denna dagen och alla firar.

det är denna dagen som vuxna anser att det är okej att bli barn igen, för ingen har väl undgått mamma och pappas dans runt midsommarstången?!

Jag tycker midsommar borde vara en röd dag (även fast de flesta redan är lediga) jag menar hur många firar egentligen vår national dag? Inte är det många, flytta den till midsommar och vi slår Norge med hästlängder!

Iaf så var det tänkt att jag skulle få fira dagen med min älskade vänner men ett roligare erbjudande stod för dörren för 2 av de andra så de valde det istället så tyvärr bev det inget,  hade sett fram emot att fira midsommar med alla mina vänner som jag kanske flyttar ifårn till hösten, TRÅKIGT!! Hade varit riktigt skoj! :D

Istället kör jag traditions enligt hos Karin och Lennart. Ja de är som de låter, gifta med en massa barn, men som jag skrivit ovan, imorgon är en dag då vuxna "får" leka och ha ruggigt kul. Därför ska jag nu räkna upp fördelarna med att vara med äldre människor istället för vännerna.

1. Gratis snaps

2. På fyllning hela tiden

3. Sommartårta a´la Ingabritt Bjurestam

4. Gratis mat

5. Jordgubbar, jordgubbar, jordgubbar. Ät tills du dör. I LOVE IT!

6. Blir inte äckligt fulla.

7. Behöver ej ta hand om dem.

 Ja det är inte dåligt vad bra det är att fira midsommarmed äldre!



Tråkigt bara att jag inte firar med min egna släkt, vi är ett sju jäkla släkte.

Midnatts travet, även det en tradition i Sollefteå och du behöver inte vara intresserad av hästar för att fara dit.

Utspelar sig på Dannero travet en bit utanför Sollefteå som brann ner men byggdes upp igen! (Grymt)

På Midnatts travet så spelar man på hästar , dricker alkohol och bara myser. En slags picknick för vuxna! Bästa loppen går på natten och därav namnet Midnatts travet!

Skulle ha velat sett Riff Raff Ruff bara, jävla bra coverband!



Jaja nu ska jag ta och göra nåt annat, men

GLAD MIDSOMMAR

på er allihop!

Puss puss

Av Emma Johanna Andersson - 21 juni 2007 12:00

Helllo allihopa! Idag har jag blogg torka, kanske beror på att det inte händer så mycket just nu, jag sitter hemma, tittar på teve, går på stan (den går man igenom på 5 minuter), är med JP, Magda och Maria, ibland även Jörgen, sitter vid datorn, ja ni fattar, det är rätt trögt just nu och de är just det jag behöver, jag behöver ta det lungt ett tag för att varva ner efter Cypern och studentveckan, nu var det iofs ett tag sen men det är härligt att bara slappa under sommaren.

Har iaf lite inplanerat.

1. Hamnfesten i Ö-vik

2. Gatu festen i Sundsvall

Vill åka till Båstad under tennisveckan. Fy fan vad skoj det skulle vara, glassa bland tusentals killar och titta på tennisen, ja jag vill faktiskt åka dit för att se några matcher iaf. JAG ÄLSKAR TENNIS, funderade seriöst ett tag på att börja spela tennis själv i mina yngre dagar, men då var man tvungen att pendla till Kramfors, och jag vill inte bli förknippad med K-fors.

Min systers pojkvän han köpte till och med ett racket åt mig för att han tyckte jag skulle börja.

Men om man ska fara till Båstad måste man boka bord inne på en krog nu. Krogen i fråga tar bara in 150 pers och de väljer nooooga vilka som får komma in och inte.. Låter ganska kul tycker jag så, jag bokar bord idag :P


Ikväll vill jag fara på midnattstravet. Undra om någon hänkar?

Jag och Jonny hade en konversation igår om midnatts travet.


Jonny: Vad gör man egentligen på midnatts travet.

Jag: SUPER!

Jonny: Nä man spelar ju på hästar.

Jag: Det är FARLIGT! Jag super!!



Ja men nu fick jag ihop ett litet inlägg iaf.

Nu ska jag kila på stan tror jag

Puss puss

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards