€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under december 2007

Av Emma Johanna Andersson - 19 december 2007 22:43

Ikväll har inte varit den mest sociala kvällen det vet jag men jäklar så trött jag har varit. Det var som att slå på en knapp efter maten, nu ska Emma vara en zombie typ.. Fy..


Men men inte så mycket att göra åt, men jag ber om ursäkt till de som har varit här och lovar bättring då jag är ledig..

Måste ta och sätta igång med skrivuppgiften/erna vi har också, fats nu ska jag ha jullov, efter nyår ska jag ta tag i dem påriktigt..


Puss&hej

Av Emma Johanna Andersson - 19 december 2007 00:35

Hej!


Nyss hemkommen från Mats & Jörgen som numera är sambos ;)

Imorgon blir det jobb på dagis bara en snabbis men ändå bra att tjäna pengar, because I need them efter att ha köpt julklappar, måste ju ha något vackert på självaste julafton men även nyårsafton.

Nyårsafton är ännu ej planerad, lutar mot en middag hemma hos mig & sedan fest hos någon som vi ännu inte hittat, men det löser sig, förhoppningsvis.


Färjestad förlorade idag med 4-0, hade verkligen sett fram emot att elitserien drog igång igen men efter dagens match så vill jag åka tillbaka till 2006 och vinna ett SM-Guld. Iofs var väl inte elitserien någon hit precis det året heller men slutspelet var allt annat än tråkigt.


Nu ska jag hoppa i säng så att jag kan handskas med ett gäng 1-4 åringar imorron. Puss&hej

Av Emma Johanna Andersson - 18 december 2007 14:13

Nä detta hade jag aldrig kunnat tro, brukar vara så att lag som är bra inte är så värst omtyckta & stackars lilla Timrå som ligger sist..

Av Emma Johanna Andersson - 17 december 2007 23:13

Idag har inget hänt, så ännu en dag i mitt liv har passerat onoterat.

Fick iaf träffa min prins William ett tag idag och det skoj.

Ja det var i stort sett vad jag hade att komma med, otroligt jävla tråkigt men just nu står allt still. Imorron måste jag nog iväg och köpa de sista klapparna, för om precis en vecka sitter jag och äter gröt på strandgränd och hoppas på att jag inte fått mandeln, då jag var liten tog jag alltid ur Jennys panna (hon är allergisk) för att slippa diska, nu har dem iofs en disk maskin så det är liksom ingen sport längre.

Tomten han stack nog för ca 3.5 timme sedan och paketen är nog öppnade för ca 3 timmar och 15 minuter sedan, ja det går fort då en 19 åring ska öppna paket, det är jag som är mest nervös innan tomten kommer för dem vill alltid att jag ska krama honom + att jag aldrig vet vem det är heller vilket är otroligt jobbigt, brukar oftast få veta det efteråt när han gått eller så hör jag när han börjar prata.

Jag gillar julafton för vi alltid så många som samlas i en 3:a, en 3:a som blir otroligt trång och varm men finns det hjärterum så finns det stjärterum.

Jag undrar hur många gånger folk försökt förändra vår julafton?

-Nä men iår är vi där, och  iår är vi där bla bla bla.

GLÖM DET! Vi ska vara på S-gränd that´s it! Det har jag och Berit bestämt. Jag och pappa ska sitta i ena hörnet av soffan och kolla på Kalle (nu har Jonna tagit över min gamla plats men ändå) under tiden det dukas fram, sedan äter vi mat och inväntar som sagt tomten. Spännande saker man har att se fram emot och trust me det gör jag verkligen!


Puss&hej

Av Emma Johanna Andersson - 16 december 2007 16:39

Idag har jag jobbat, och den här gången slogs alla möjliga rekord i nötter som jobbade, kom hem la mig i soffan och dog, hade tänkt att jag skulle städa lite här och flytta ut det apfula skrivbordet som står här inne för att få plats med julgranen, eller få plats det får den men den ser malplacerad ut.

Riktigt fin blev den iaf, ser bara lite tom ut, inget glitter liksom.


Nu ska jag fortsätta se hockeyn Sverige leder ju med 2-0 över Finland. =D


Puss&hej

Av Emma Johanna Andersson - 15 december 2007 23:23

Jag har fått in en julgran i lägenheten. Det är en plastgran och dem är bäst. Visst kan det vara mysigt att känna lukten från en riktig gran men plastgran barrar inte, förrutom min mormors, den barrar utav bara helvetet, kan bero på att den är gammal och har torkat ut men där hemma är det jul!

Nu ska jag klä min gran oc sedan hoppa i säng, ska upp och jobba imorron, BLÄÄÄÄ..


Puss&hej

Av Emma Johanna Andersson - 15 december 2007 12:08

Godhej! Klockan är 12.08 svensk tid och det är hockey. Sverige mot Ryssland, väldigt nära 1-0 nu till Sverige genom Engqvist men nä det står alltjämt 0-0 fortfarande.

Kung Wikegård är kommentator så dagen kan inte vara bättre just nu.

Per Åslund #33 är ju ta mig fan bland det bästa som far fram på tjeckisk is just nu!


Var då i Sundsvall igår och jag tror det blev mer mat än handling, köpte klart åt Anna, Mamma, Filippa & Jonny(kanske klar) sedan så köpte jag allt som ska sitta på en julgran, jag kommer att ha den vackraste julgran som skådats (I SVERIGE, inget slår LONDON granar!)

Kollade även på ett Nintendo Wii & X-box 360, vilket är bäst/roligast/lättast? Det är liksom många olika som ska spela, inte bara jag :P Så vilket tycker ni skulle passa bäst en folkmängd?

Snart ska jag kila ner på stan och kolla om det finns någon tröja eller ett par byxor åt min underbara älskade Mormor aka Momma & kuponger åt Monica.


Puss&hej

Av Emma Johanna Andersson - 14 december 2007 12:56

Idag blir det sundsvall för hela slanten, eller ja iaf för halva med tanke på att avresa beräknas till halv 4...

Måste iväg och införskaffa julklappar, har köpt en, men den kommer man inte långt med.

Har iofs 3 stycken till som jag vet vad jag ska köpa till, mamma, Anna och William, men dem andra då??


Ja ja det får jag tänka på väl där nere, för nu ska jag kolla klart på dårarna i Salem. Puss&hej


En tänkvärd historia! .
Jag gick efter gatan när jag blev tilltalad av en väldigt smutsig skabbig,
 hemlös kvinna som tiggde om pengar till mat. Jag öppnade börsen och tog
 ut hundra kronor och frågade: 
 

- Om du får denna peng, kommer du att använda dom till vin i stället för mat?

- Nej, jag har slutat dricka för flera år sedan, svarade kvinnan. 
 Kommer du att använda dom till shopping i stället för mat? frågade jag.
-Nej, jag vill inte använda min tid till shopping. All min tid går till
 att försöka hålla mig vid liv, svarade kvinnan.
 Kommer du att använda dom för att gå till en frisör i stället för mat? frågade jag.
- Är du inte klok, jag har inte varit hos frissan på 20 år, svarade kvinnan.
- Ok, sade jag. Du får inte pengarna, jag vill att du istället följer
 med mig och min man ut på middag i kväll. Den hemlösa kvinnan svarade
 chockad:
- Tror du inte att din man blir arg om jag gör det? Jag vet att jag är
 smutsig och luktar förmodligen ganska illa. 
 Då svarade jag:
- Det är helt ok, det är viktigt för honom att se hur en kvinna ser ut
när hon slutat med shopping, frisör och vin. 
 
Så tjejer: 
Sluta aldrig att SHOPPA, DRICKA VIN och att gå till FRISÖREN!!!!!!!!!!!
Och killar... se till att tjejerna aldrig slutar shoppa, dricka vin och gå till
frisören.

HAHAHA!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards