€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under augusti 2008

Av Emma Johanna Andersson - 25 augusti 2008 15:49

Imorse vaknade jag för tidigt utav att telefonen ringde, kollade vilka det var & la mig igen, efter en pytte stund så började de (ännu en morgon) att bila i lägenheten bredvid, så jag tänkte: Äh vad fan, ska jag ändå måste stiga upp så kan jag lika gärna tjäna pengar, så jag ringde upp & frågade vad dem ville & fick "kan du komma & jobba så snabbt som möjligt" till svar..

Klädde på mig, skulle tvätta håret & insåg att det enda som fanns att tvätta med var balsam så jag tänkte aja det får väl funka det också.. Gick över till pappa & frågade om skjuts & vips så var jag på plats "så snabbt som möjligt"..

Dagen gick bra, men att bara använda balsam funkar skit, när håret torkat så såg det än jävligare ut än vad det gjorde imorse när jag vaknade, ser ut som om jag inte tvättat det på 3 år.. (Förresten så jobbade jag på dagis)


ikväll ska jag ut på uppdrag & det ska bli roligt! :) Puss!


Linns notis: På kvällarna är jag fri som en fågel. :)

Av Emma Johanna Andersson - 24 augusti 2008 15:28

Idag har jag jobbat & slitit, som om det inte varit nog med de 10 + veckorna jag redan gjort i sommar.. Nu är jag less på att jobba, nu vill jag ha pengar på ett lättare sätt, eller helt enkelt kanske ett kontorsjobb!


Har även hunnit med en sväng på S-gränd & snart bjuder momma på mat, älskar att inte behöva laga mat själv & på tal om det så bjöd faktiskt Jimmy & A-K på mat igår, fick ett sms på morronen av Jimmy, där det stod att Eftersom han var så snäll så bjöd dem på mat idag (läs igår).. Det blev grillad fläskfilé med strips & goda såser :)

Efter maten blev det pokerspelade, där jag vann 1 gång (var dealer den andra) & sedan pratmakarna, som var skitsvårt speciellt med tanke på att klockan var lite sent & jag inte riktigt hade huvudet på skaft, frågan är kanske om jag någonsin har det :P


Nu ska jag tvätta lite kanske.. Puss!


OS avslutningsceremonin är vacker! Beijing, Beijing!


Av Emma Johanna Andersson - 22 augusti 2008 15:35

Har nu kommit hem från Jenny, Mattias & William, var upp dit en sväng & hälsade på, naturligtvis blev det fika & det älskar jag :)

Idag ska jag bjuda min mor & lillasyster på middag, tacos, lättsamt & hyffsat gott, är bara köttfärsen kvar sedan kan vi käka, var meningen att Jimmy & A-K med barnen skulle komma också men dem bangade så nästa gång får dem bjuda bara därför :)

Var tidigare idag & käkade lunch med dem så jag antar att vi blev för mycket så dem orkade inte med oss en måltid till ;)

 

OS går skit, Kluft borde hitta en annan gren, eller helt enkelt gå tillbaka till sjukampen där vi vill ha henne!


Nu ska jag spela på king, Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 21 augusti 2008 21:46

Hej!

Dagen har varit till belåtenhet, har varit & firat sötnötan på namnsdagen, Jonna & även gett William sitt börja hos dagmamma kit.. En ryggsäck, kalsonger, sockar, byxor, tröja & vantar.. Hittade inget mer på.. Jo en adressbok där viktiga nummer står så att han vet vart han ska ringa om han får hemlängtan ;)


Vet ni vad dem visar ikväll (om en stund) på kanal 5? Jo 10 orskaer att hata dig, med min favorit Heath Ledger i en av huvudrollerna! Gud måste le mot mig & sett alla bra saker jag gjort i mitt liv!


Nu filmen, Puss!


Bilderna nedan är från Takida i Sundsvall

Beautiful Emma

Nåt ska bort, vad?

Av Emma Johanna Andersson - 21 augusti 2008 11:04

Godförmiddag!

Hade ställt klockan inatt för att kolla på sjutkvalet! Men på nåt vis så har inte klockan ringt & jag blev bedrövad imorse när jag insåg att klockan inte var 03.00 När jag verkligen vill se något så missar jag det, tur att det inte var finalen för då hade jag grävt ner mig..

Både Arvidsson & Thorkildsen gick vidare så jag är nöjd :)


Nu ska jag fundera ut vad dagen kan ha att erbjuda, ser grätt & trist t ute så det blir nog regn vilken sekund som helst! Puss

Av Emma Johanna Andersson - 19 augusti 2008 13:07

Att tävla i OS är en ära för alla idrottare & när jag ser en krigshärjad nation ställa upp så blir jag rörd..

OS är en frizon, det kan liknas vid en kyrka, ingen kan röra idrottarna där, utan alla är där som en enda stor lycklig familj! Det är fantastiskt att idrott för så många kulturer samman..

Nu ska snart de store men ack så lille Stefan Holm hoppa höjdfinal & känslan i kroppen är inte bra, hade det varit Aten för fyra år sedan hade jag varit säker på en medalj men inte nu när allt går emot våra idrottare..

---------------

Grannarna bredvid har haft vattenskada så nu är ett helt team här & bilar (stavas det så?) & stör mig mitt under OS, tror jag ska gå ner till mamma & kolla där för då hör man iaf vad som sägs på teve.. IRRITERANDE!

Av Emma Johanna Andersson - 18 augusti 2008 15:28

Idag har jag fortsatt gårdagens städning.. For bort på hotellet & hämtade hem en polermaskin eftersom hall-, köks- & sovrumsgolven ser ut som golv från 1800-talet.. När man skurar så syns det fan inte & sånt tål jag inte..

Nu är det klart & golven skiner, får se nu nästa gång jag skurar om det blir någon skillnad annars läggs det in klickgolv, för ny matta det får jag garanterat inte utav snåljävlarna här..


Sanna stöp & Musse stumnade.. Detta OS är verkligen inte Sveriges OS! Nu längtar jag till min absoluta favoritgren, spjut..

Magnus, ja han har väl kanske inte chans på medalj men då kan man alltid kolla på Andreas Thorkildsen som är great! :)


Puss!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards