€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under september 2009

Av Emma Johanna Andersson - 15 september 2009 21:05

Goderkväller värdefulla du!

Idag vaknade jag klockan 7, klädde på mig & for iväg upp på ICA Rödsta för att plcoka lite godis (tur att jag skrev det för nu ska jag rapportera in tiden, äsch nu har jag glömt webadressen, smart drag!)

gick rent hyffsat för att vara första gången själv. Tog lite drygt 2 timmar, inklusive städning, sortering & lite annat.

Gick in på hotellet en sväng när jag sutat & drack en kopp kaffe sedan ringde jag sis & frågade om jag fick bjuda på en macka, det fick jag inte men fick gärna köpa med mig så skulle hon betala när jag kom. Aldrig får man bjuda heller. Snutten var hemma så vi satt i soffan & myste, fikade & tittade på teve väldigt länge. Är så härligt att umgås med honom, han växer & blir större varje dag, på alla sätt & vis, lilla prinsen där!


Klockan 17 var det dags för pärplockning, gick bra eftersom min del av landet innehöll cirkus 1,5 hink på typ 10 fåror, helt sjukt lite. Men nu är det färdig plockat, NU ÄR DET SLUT för iår & nästa år ska jag ha några grymma ursäkter för att slippa.


Nej nu ska jag kolla på the girl next door som går på 5:an, sedan är det godnatt för imorron vankas jobb igen, denna gången först på Haren sedan på Pickalot. Puss

Av Emma Johanna Andersson - 14 september 2009 16:46

Hey you!

Har fått en jäkla fart i arslet sedan jag for & kollade vad jag skulle göra på Ica imorron, har hunnit laga mat, diska, städa städskåpet & vikit alla plastpåsar som finns här hemma.

Imorron ska jag då jobba på Pickalot/karamellkungen själv när Monica är iväg på nötutbildning. Kommer bli spännande & lite pirrigt, jag har ju aldrig jobbat där själv utan har alltid haft någon med mig eftersom jag jobbat då det var mycket att göra.


Nej men gud här kan jag inte sitta, måste hänga & vika tvätten sedan ska jag dra till sydligare eller nordligare breddgrader, vet som inte riktigt vart det ligger så sett. Puss & hej

Av Emma Johanna Andersson - 13 september 2009 22:01

Åh hallelujah för hösten säger jag bara, sitter med tända ljus & kollar på en favorit film, Notting Hill. Kommer ihåg att jag såg den på bio när den kom ut, sedan dess är jag frälst, är något speciellt med filmer som man gillade & som man sett på bio, dem liksom etsar sig fast mer & bättre än andra, typ som Pear Harbor. Min favorit scen, alla kategorier, utspelas i den filmen. Ljuvligt.


Nu ska jag fortsätta njuta av en bra film denna söndag. :) Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 13 september 2009 18:07

Hello everyone!


Åh idag är en lyckans dag, One Tree Hill börjar igen här på svensk teve, nog för att jag sett dom programen men ändå, älskar verkligen One Tree Hill, det som är bra med hösten är att teve blir betydligt roligare att titta på :)

Imorgon ,om jag inte är helt ute & cyklar, så börjar säsong 7 i USA också, fab!


Dagen har rullat på som vanligt, har varit & hälsat på Wille, världens bästa kille. Vi fikade, super god äppelkaka, kaffe & dricka/saft, hur mysigt som heslt men det är det alltid när vi är tillsammans.

Nej nu måste jag kolla på OTH. Puss

Av Emma Johanna Andersson - 12 september 2009 12:47

Nu har vi varit & tagit upp potatisarna uppe på backen också, endast ett halvt land kvar sedan är pärplockningen över för detta år. Skönt. Är så fruktansvärt jävla tråkigt att plocka potatis, men det syns iaf på kläderna att man har jobbat, är alldels skitig när man är klar ;)


Nu ska jag unna mig en stund på stan med kollektivet, om det nu blir så, vi får se. Blev ju sånt pissväder precis när vi var klara, regnigt & bött, man kan nästan tro att det är sommar igen :P

Puss på er så länge

Av Emma Johanna Andersson - 11 september 2009 21:26

Hej vänner!

Arbetsdagen har gått bra & det känns rätt tråkigt att inte komma tillbaka dit på måndag. Men till veckan blir det kanske jobb på pickalot & det känns roligt, alla mina jobb som jag har är jobb om jag trivs väldigt bra med & hur många är det egentligen som har det så? Inte överdrivet många, speciellt inte i dagens samhälle.


Nu ska jag kolla på 17 again, hoppas den är bra annars blir jag arg. Puss på er!

Av Emma Johanna Andersson - 11 september 2009 11:05

Hello everybody!

Imorse fick jag sovmorgon eftersom jag inte börjar förrän klockan 12 idag. Sjukt skönt vill jag lova.

Har egentligen ingenting mer att skriva förrutom att jag vill visa er detta youtube klipp som jag skrattar åt så jag nästan, men bara nästan, kissar på mig när jag ser. Så jävla roligt!


Idag är det dessutom 11 september & många kan behöva ett gott skratta denna sorgens dag 8 år senare. Galet vad tiden går fort. 8 år det är 2920 dagar.

Det är även 6 år sedan Anna Lindh gick bort, skolan flaggade för henne & Sverige miste en av sina bästa & största politiker, hon hade kunnat styra upp Sverige till ett fantastiskt land på alla sätt & vis.

  

Av Emma Johanna Andersson - 10 september 2009 21:48

Nu har jag gjort bloggen lite mer höstig, vad tycks? Tar emot rätt så mycket att ha höst färger här men det är bara att gilla läget & inse att det faktiskt är höst även om vädret verkligen varit på topp idag! :)

Har varit ute i skogen hela förmiddagen tillsammans med en massa goa ungar, vi har ätit, kollat på blommor & lekt lekar. Härligt! Har dessutom hunnit med att blivit bränd, är super röd på kinderna, gulligt ;)


Nej nu ska jag dricka lite kaffe innan jag går hem till mig, är hos mamma & hälsar på. Puss

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards