€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 18 maj 2008

Av Emma Johanna Andersson - 18 maj 2008 10:12

Jag har tänkt nu ett tag efter att ha läst kommentarer om Sverige på aftonbladet..

Många skyller på NHL- stjärnorna som inte ställer upp, det gör inte jag för dem har inte varit där & kan därför inte ta skulden i att vi varken fick guld, silver eller brons..

Många tycker att det är fel utav NHL-stjärnorna att inte ställa upp, det tycker jag också! En sista gång under denna säsongen måste jag få säga att man ska representera sitt land då man har chansen, den kanske aldrig kommer mer!

En människa på forumet tyckte att vi ska införa VM i hockey vart 4:e år precis som i fotbollen, där är jag kluven.. Kluven för att jag älskar hockey så förbaskat mycket så jag skulle inte kunna tänka mig 3 år utan ett mästerskap eller 3 år där säsongen tar slut i samma ögonblick som det står en vinnare i någon av arenorna runt om i Sverige.. Fast kanske vartannat år.. Då behöver man bara längta ihjäl sig i ett år & det skulle kunna bli en jäkla fest ändå + att NHL-stjärnorna kanske skulle tacka ja då?

Nog om det idag, idag tycker jag att vi ska hylla Tre Kronor för deras insats i VM turneringen 2008, dem kom 4:a & det är inte dåligt..

Grattis Tre Kronor & Grattis Sverige, vi har nu bevisat att vi alltid kommer vara med & slåss i toppen av världseliten oavsett lag vi skickar & oavsett hur många ”stjärnor” vi har med..

Tack Douglas Murray & Henrik Lundqvist för att ni höjde laget ett snäpp..

Tack Elitserien för att ni är så jäkla bra på att få fram spelare som kan fixa en VM fest utan "stjärnor"

Nu är säsongen slut & jag är ledsen, men nart är det dags igen & då är vi starkare! Försäsongen brukar vara rolig den också, massa roliga men ack så "shit vad jobbigt det där är"bilder

 

Ikväll kommer jag antagligen sitta framför teven & heja på Ryssland.. Kanada ska inte vinna, dem ska inte få välja omklädningsrum först (vilket dem fick göra i år även fast Sverige var rankade som 1:a)& dem ska fan inte få gotta sig i att vinna ett VM guld på hemmaplan, kaxiga kanadensare!

Puss!


 Emil Karlsson:

6.00: Tiden rinner iväg, men inte mycket händer.

Förutom att Murray är tillbaka på isen och tacklar allt som rör sig.”

Den här kille har vi inte sett det sista utav i landslaget iaf!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards