€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under december 2008

Av Emma Johanna Andersson - 19 december 2008 10:45

So help me if you can, I´ve got to get back

to the house at Pooh Corner by one.

You´d be surprised there´s so much to be done, 

Count all the bees in the hive,

chase all the clouds from the sky.

Back to the days of Christopher Robin and Pooh.


Nu ska jag iväg & äta julbord, årets första :)

Av Emma Johanna Andersson - 18 december 2008 10:17

"Så ja, skynda på. Nej men nu har det frusit igen.

Helvetets jävlar, förbannade jävla biljävel!!"

En julkalaender med massa svordommar, undra hur föräldrarna reagerade?

Jag älskar det iaf!!! :D Humor på HÖG nivå

"Jag blir galen, det är ju själva faaa---ntastiskt vad den här bilen har krånglar, det e j(g)äää-rna jag vill köpa en ny bil"

& det blir bara roligare & roligare ;)

---------------------------

JA TACK! Ge mig 14 januari nu..

Av Emma Johanna Andersson - 17 december 2008 21:46

God kväll!


Idag på förmiddagen sprang jag bort på stan & inhandlade de sista julklapparna.. Eller ja det var iaf tills jag pratade med malin ikväll & insåg att mi lillebror inte kan följa på hockeyn som jag hade tänkt bjuda honom på den 3:e januari, så nu har jag ännu en julklapp kvar åt honom.. Men alla andra är iaf klara :D

Till kvällen har jag jobbat & har nästan nyss kommit hem, känns skönt att tjäna pengar nu under jul när man gör av med väldigt mycket!


Imorgon blir det stan med storasyster men innan det ska jag klippa mig.. Jag är alltid lika nervös inför varje klippning, får liksom ångest.. Är väldigt rädd för att något ska gå fel som den gången jag färgade mitt hår brunt & tyckte att jag såg ut som en kille eller som den gången när jag blev jätte korthårig, räddnigen då var att jag iaf fick upp det i en tofs därbak, kan avslöja att jag hade uppsatt varenda dag tills det växt ut igen, fy vad jag hatade det! Men nu ska jag klippa lugg & ara korta av det lite, trivs i mitt långa hår men inte i mitt slitna hår.. den som lever får se..


Nu ska jag fortsätta med min julklappsinslagning & sedan blir det sängen för imorgon ska jag upp till skolan jag gjorde praktik på & titta på sötnosarnas julteatrar, ska bli sååå spännande! Puss

Av Emma Johanna Andersson - 16 december 2008 20:41

Heeej!

Jobbade idag med & kom helt plötsligt på hur mycket jag saknar mina små sötnosar från vfu:n.. Men jag trivs även på Lillänget, är mer att ta "tag" i där :)

(julröda cupcakes)

 

Just nu håller jag på med mina "julcupcakes", dem blir röda, väldigt fina om jag själv får säga det men jag måste spara frostingen tills dem ska fram, annars blir det inte lika bra :)

Tänkte väl även försöka ge mig på mer godis i form av bounty, ni vet kokoschoklad pinnarna, bara jag hittar receptet.. Om inte så får jag ringa upp min handledare & be om det, hon kunde hon! Samtidigt som jag bakar så lyssnar jag på lite härlig julmusik.. Min favorit just nu är "have yourself a merry little christmas".. DET ÄR JUL!!

 

(Dem som ser lite bruna ut blev

kvar lite för länge i ugnen, typiskt mig)


Imorgon är jag ledig fram till 15.00 (än så länge iaf) & då tänkte jag sova & bara slappa, bara vara liksom, ska bli skönt! :)

PUSS!

Av Emma Johanna Andersson - 15 december 2008 17:22

Hej!

Jag tänkte att jag skulle ta en sovmorgon imorse eftersom jag jobbat 14 dagar i sträck nu.. Sovmorgonen fick jag & jag klev inte ut sängen förrän 10.00 ungefär men efter en stund så ringde dagis & undrade om jag kunde jobba så det var bara att klä på sig & sedan kila iväg, tur att jag hade hunnit duscha.. Med min tur så får jag alltid stängningen & så var även fallet denna gången, men det är så mysigt väder ute så jag & sista barnet gick ut i snön & gjorde en snögubbe, en ljuslykta & en massa snöänglar :)

Imorgon blir dte mer jobb, men ingen stängning som tur är..

För att inflika så jobbade jag med en gammal klasskompis idag, det var kul för vi har inte setts på väldigt länge, det var ingen sådär som jag hängde med under skoltiden, but still, vi har gått i samma klass i 4 år :)


Nu tänkte jag att jag skulle baka lite julgodis & några cupcakes så att vi klarar dagen innan julafton julafton & dagarna efter, dessutom ska jag kolla på Las Vegas :D


Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 14 december 2008 16:02

Hola!

Är uppe hos JImmy & AK & har ätit en kebabtallrik som var riktigt god, även om jag inte är så förtjust i kebab..

Började klockan 10.00 imorse & jobbade bara fram till 13.30 då vi var klara, jag, mamma & kusin Sussie är ett bra team :)


Igår var jag barnvakt till mina två kusiner, Johanna & Helena, 3 år respektive 10 månader.. Båda två hade sällskap av Fabian & Filippa ett tag på kvällen också men det var en utmaning, jag ska ha barn med minst 5 års mellanrum på.. ;P Nej men det var mysigt att ha dem även om båda 2 vägrade sova fast klockan var 10 på kvällen..

Jag & Johanna satt & kollade på Lucia & det var vackert.. Älskar Lucia, det är en fin tradition som jag hoppas lever kvar forever!


Nej nu blir det innebandy, helt plötsligt står vi där med en guldmedalj runt halsen & är världsmästare än en gång! Heja, heja, heja Sverige!


Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 13 december 2008 11:14

hej!

Nu har jag slutat för dagen & börjar inte förrän klockan 10.00 imorgon.. Morgonen har varit lugn med endast kvarbäddar så det var skönt men samtidigt så har det inte riktigt varit min dag idag, hällde ut en hel jävla sillburk över köksgolvet & sedan skvätta jag ner hela mig när jag skulle blöta ett papper m.m, med andra ord så blir det inget trisslottsköp idag!


Igår vart det Sundsvall efter jobbet som förvörigt var min sista dag, vilket ni säkert redan visste & det höll på att brista för mig en gång, när en speciell elev sa hejdå, jag bara kände i hela kroppen att jag inte ville lämna dem.. Jag ville stanna kvar & trösta när det väl händer, han är ju så liten, alldeles för liten för att måste gå igenom en sån här sak (nej jag menar inte att jag lämnar dem) Dem eleverna jag har haft nu har varit speciella allihop, på sitt egna sätt.. Jag kommer verkligen sakna dem!

Åter till Sundsvall, köpte nästan klart alla julklappar, endast mami & Wille kvar nu sen så, sen så kan jag också fira jul! Tror det är första gången jag är ute i såhär god tid & det är ändå inte många dagar var till jul.. Lusselelle lusselelle 11 nätter före jul, thats right, 11 nätter till & sedan kommer tomten..


Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 11 december 2008 23:23

Eftersom att det är kväll & jag bor högst upp så blev inte bilderna så bra, men man kan se att snön faller ute just nu & att morgondagen nog kommer bli strålande eftersom det endast är -4.2 grader ute just nu! UNDETRBART!

Hej mitt vinterland, nu är jag här!


En av de gigantiska snöhögarna utanför mitt köksfönster & man kan även se den vackra granen som står & lyser upp gården under de mörka kvällarna/nätterna.


Puss!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards