€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Emma Johanna Andersson - 18 december 2009 18:48

Vi ser det snöar vi ser det snöar det var väl roligt hurra!

Just nu faller det stora snöflingor från himlen här hemma i stan, denna otroligt kalla veckan börjar närma sig sitt slut & vad är bättre än att starta helgen med snööööö?!

Man blir som barn när man ser det snöar

- Meeen titta där!!!

- Va vaddå?

Åhhh det snöar ju!!

Härligt!


Nu är det "bara" 7 dagar kvar till julaftonsmorgon, som jag längtar. Men tyvärr så känner jag på mig att det kommer bli 7 långa dagar & jag kommer hinna tänka både det ena och det andra om min julklapp som finns i sovrummet hemma.

Igår tänkte jag slita upp det men tog mitt förnuft till fånga & lät bli det, sedan funderade jag på om jag kunde knäcka koden till internetbanken för att kolla vart julklappen jag kan ha inhadlats men det struntade jag också, kände att jag var tvungen att agera som en vuxen & helt enkelt vänta till julafton då tomten varit förbi.


Det var ju vattenläcka i mammas förråd för några dagar sedan, nu har hon skrivit upp allt som blivit förstört, bla mina skolarbeten från högstadiet, min brudkista som är gjort 1852, min enkelsäng i ek, några filmer & några cd-skivor. Vet ni hur mycket hon skrivit upp att hon vill ha för hela kalaset? 2000:-

2000:- det är ju förfan vad brudkistan är värd, fick en mindre hjärtinfarkt när jag fick se lappen.

Såg en brudkista på blocket som var mer skabbig (nött och kantstött) än min & byggd 1876 som dom skulle ha 1000:- för, helt sanslöst vad mycket jag hade kunnat få för min som det inte finns en enda repa på.

Skolarbeterna är ju ovärdeliga, 4 år på Valla är nu borta, finns endast i minnet.

Sängen var halvt obrukbar pga av olika anledningar.

Filmerna & cd-skivorna kan man ersätta med dagens teknik relativt gratis, exempevis via spotify.

2000:- är ju nada, är ju inte ens en halv månadshyra. Ibland måste man vara girig.


Nu ska jag vänta på ett samtal från AK för då blir det filmmys! Hoppas ni har en fin fredagskväll med mycket snö :) Puss

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards